• gravid01

Från mage till rygg.

Hur gamla var era barn när dom vände sig från mage till rygg?

• Svar på tråden Från mage till rygg.
  • HannaE

Dottern avskydde att ligga på mage men BVC tjatade ju, så jag lade henne på mage och lyssnade på gnället medan hon sparkade hysteriskt med benen. Hade aldrig hjärta med det i mer än kanske 15-20 sek. Men när hon var 11 vv sprattlade hon sig över på rygg plötsligt och då blev det ju omöjligt att ha henne på mage. Men hon var nog 3,5-4 mån innan det blev 'snygga' vändningar utan en massa extra sprattel. Och rygg till mage kom inte förrän 4 mån tror jag.

Man lever så länge man lär.
  • Lovely Miia

Min som var 5 månader när han vände sig
    Min dotter var 2,5 månad när hon vände sig

• Trynträ

Sonen blir 3 månader nästa vecka och har nu börjat vända sig. Har hänt flera ggr. Vill minnas att det tog mycket längre tid för dottern. Rygg till mage däremot har han inte vänt sig.

• Mellanmjölkens land

Runt 3 mån tror jag det var. Låg där och man såg att hon ville men inte riktigt vågade. Var påväg men fegade ur precis innan hon skulle rulla runt. Rygg till mage kom nån vecka senare

• Krake

Han var bara 1 1/2 månad. Däremot vände han inte åt andra hållet förrän han var 6 månader.

Det är verkligen hipp som happ detta! 

Moster, inte monster.
  • Linda A

ca 4mån, kanske lite tidigare.

• milli79

Sonen var runt 2,5mån. Vår dotter är nu 7,5mån & är totalt ointresserad av att vända sig. Egentligen tror jag hon kan men hon har liksom aldrig gjort det mer än "ramlat" runt. Däremot började hon sitta innan 6mån det var mer intressant & hon övar flitigt på att snart börja krypa.

• Pinkflower880

Min dotter är tre och en halv månad. Hon kan bara vända från rygg till mage och det går superfort. Problemet är att hon inte kan vända tillbaka utan blir ledsen efter en stund när det blir jobbigt att vara på mage... Flört

• Veritaslux

Min lilla tjej vände sig faktiskt idag, två gånger, men det var nog inte helt kontrollerat. Hon är bara knappt 8 v. Hon låg i alla fall på mage i soffan och "välte över" och sedan sparkade hon till så hon rullade över på rygg. Jag lade henne på mage igen, och då gjorde hon samma sak en gång till. Men sedan skulle vi visa pappa och då gick det inte.

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • Rödklövern

Min son var nog är 8 månader och har inte riktigt koll på att vända sig från mage till rygg. Han gör det i sängen men inte på golvet. Från rygg till mage så var han 10 veckor

Svar på tråden Från mage till rygg.