• Anonym

    Hur får man reda på vart någon jobbar?

    Går det och hur gör man?

  • Svar på tråden Hur får man reda på vart någon jobbar?
  • Anonym (Frugan)
    Anonym skrev 2011-06-04 00:36:44 följande:
    Om du misstänker oegentligheter ska du överlämna det till polisen och inte leka deckare på eget bevåg.

    Han går tyvärr inte sätta dit. Köper i fruns namn trots näringsförbud och mest troligt andra kriminella aktiviteter. Anmäla till Polisen,pytt,vad skulle de göra,skratta åt en bara! Polisen gör ju aldrig nåt ö.h.t åt småkriminella och vanligt folk som drabbas av dem  Vill man slinka undan systemet här i Sverige är det inga problem tyvärr. Men vi söker andra vägar att sätta dit honom,miljöskyddslagar eller dylikt. Han är ökänd i flera kommuner här nere p.g.a det han gjort och fortsätter år ut och år in tyvärr.

  • Anonym (Frugan)
    jeppsson skrev 2011-06-04 05:50:28 följande:
    Eller hur!
    Att folk orkar lägga ner sin energi på att leta upp var man jobbar, hur mycket, vad man tjänar, var man bor och varför, vem man lever med och varför och ta mej fan var man bajsar och varför.....
    Och det som är skrämmande är att dom verkar få en kick av att lägga ner sin energi på massa snokande!
    Usch säger bara vilka "billiga männiksor" det finns! Skulle nog kunna sälja sin egnen mamma på torget!
    "Får en kick"!? Nej,sannerligen,men att vanligt folk drabbas av kriminella kanske du skiter i? Jag lägger mig ALDRIG i andras liv så länge det inte drabbar mig och denna gång kanske det drabbar hela byn. Men du är väl en sån där som inte ens skulle anmäla incest även om du vet att det förekom,för man ska ju sköta sig själv och skita i andra eller?
  • Anonym
    Birmabruden skrev 2011-06-03 16:14:35 följande:
    Du kan ringa till försäkringskassan och begära att få ut uppgifter om arbetsgivare. Det är harmlösa uppgifter som vanligtvis inte är sekretessbelagda. Om handläggaren vägrar kan du be att få prata med en chef. De enda gångerna fk inte får lämna ut uppgifterna är om de tror att personen i fråga kan lida men av det. Fk har rätt att fråga vad du ska ha uppgifterna till innan de gör sekretessprövningen.
    Varför skulle FK ha uppgifter om arbetsgivaren? Det vet ju inget om det förrän den dagen man behöver sjukpenning, FP eller VAB. När jag blev sjukskriven i somras så var de uppgifter på arbetsgivare som FK hade från 1988 när jag förra gången var sjuk. Inte speciellt intressant för någon som vill veta var jag jobbade då jag hunnit avverka 3 olika arbetsgivare sedan dess
  • Hypnos
    Anonym (Frugan) skrev 2011-06-05 18:13:28 följande:
    "Får en kick"!? Nej,sannerligen,men att vanligt folk drabbas av kriminella kanske du skiter i? Jag lägger mig ALDRIG i andras liv så länge det inte drabbar mig och denna gång kanske det drabbar hela byn. Men du är väl en sån där som inte ens skulle anmäla incest även om du vet att det förekom,för man ska ju sköta sig själv och skita i andra eller?
    Hahahahaha....men ta det lite lugnt!
    Tänk på hjärtat :)
    Och håll dig till Ts, vill du diskutera incest så starta gärna en annan tråd!
    Hur ska du ha det nu ÄR DU drabbad och ÄR HELA BYN drabbad eller ÄR NI det KANSKE.....
    Hoppas spanandet bra i byn och att det kanske poppar upp en o annan bra Säpo för det ser ut att behövas i vårat avlånga land om man nu ska tro dig....hahahahahaha
  • Birmabruden

    Anonym: om det finns något ärende hos fk så finns det uppgifter om ag, annars inte.

  • Birmabruden

    Sen finns det typ några hundra andra ersättningar, inte bara fp och sjukpenning.

  • solen02

    hej
    har en fråga
    kan försäkringskassan/arbetsförmedlingen se om man jobbat (jobbat extra) och struntat att skriva "arbete" den dagen på inkomstuppgifts pappret man skickar in en gång i månaden.  

    Har en bekant som gör så imellanåt och jag har sagt till denne att det kommer att synas/komma fram
    kan det det?  

  • Erik4324
    @Anonym (Frugan)

    Det kanske det är så att det är ni som är "småkriminella" som uppenbart spenderar tid med att "försöka sätta dit" andra människor? Bara en tanke,.


    Tyvärr finns det gott om människor som ni i samhället, ringer polisen, socialen, skolor, arbetsplatser och på alla sätt försöker jävlas med andra.

    Lämna folk i fred helt enkelt, att det ska vara så svårt.
  • Anonym (hm)
    Erik4324 skrev 2015-07-15 15:27:46 följande:
    @Anonym (Frugan)

    Det kanske det är så att det är ni som är "småkriminella" som uppenbart spenderar tid med att "försöka sätta dit" andra människor? Bara en tanke,.

    Tyvärr finns det gott om människor som ni i samhället, ringer polisen, socialen, skolor, arbetsplatser och på alla sätt försöker jävlas med andra.

    Lämna folk i fred helt enkelt, att det ska vara så svårt.
    Tråden är fyra år gammal.
  • Anonym (Kliva in)
    Birmabruden skrev 2011-06-05 21:55:56 följande:

    Anonym: om det finns något ärende hos fk så finns det uppgifter .


    Är det bara att kliva in på ett kontor och fråga?
  • Anonym (TIO ÅR)
    Anonym (Kliva in) skrev 2021-09-17 07:47:25 följande:
    Är det bara att kliva in på ett kontor och fråga?
    Tråden är över 10 år gammal! TIO ÅR! 
  • Anonym (Kliva in)
    Anonym (TIO ÅR) skrev 2021-09-19 14:54:48 följande:

    Tråden är över 10 år gammal! TIO ÅR! 


    Frågan Finns kvar men ingen svarar. Du verkar upprörd
  • Anonym (Micke)
    Anonym (Kliva in) skrev 2021-09-19 15:20:05 följande:
    Frågan Finns kvar men ingen svarar. Du verkar upprörd
    frågan är besvarad för 10 år sedan, skatteverket vet vart personen jobbade
    förra året. Står förtryckt på deklarationens sida " specifikationer"
    bla inkomst och från vem, räntor m.m.
    Deklarationen är en allmän handling
  • Anonym (TIO ÅR)
    Anonym (Kliva in) skrev 2021-09-19 15:20:05 följande:
    Frågan Finns kvar men ingen svarar. Du verkar upprörd
    Frågan finns inte kvar. Den besvarades för 10 år sen! Varför tror man att nån vill ha ett svar till 10 år senare?

    Jag är inte upprörd. Jag är trött på gamla trådar och fascinerad över att folk först hittar dem och också bemödar sig att svara i dem. Whyyy liksom?
  • Anonym (Fripp)
    Anonym (Micke) skrev 2021-09-24 14:03:34 följande:

    frågan är besvarad för 10 år sedan, skatteverket vet vart personen jobbade

    förra året. Står förtryckt på deklarationens sida " specifikationer"

    bla inkomst och från vem, räntor m.m.

    Deklarationen är en allmän handling


    Hela deklarationen är inte allmän handling. Det som lämnas ut är t ex taxerad inkomst och underskott/överskott av kapital. Inte var inkomsterna eller ränteutgifter/kapitalinkomster kommer ifrån.
  • Anonym (Går det)
    klocka skrev 2011-06-04 00:30:36 följande:

    Du kan ringa Skatteverket så får du uppgift om varifrån h*n får sin inkomst.


    Går det är det offentliga uppgifter
Svar på tråden Hur får man reda på vart någon jobbar?