• Anonym

    Hur får man reda på vart någon jobbar?

    Går det och hur gör man?

  • Svar på tråden Hur får man reda på vart någon jobbar?
  • Anonym

    Varför vill du veta?

    Du frågar vederbörande, annars går det inte såtillvida att du inte arbetar på bla skatteverket och granskar just den personen.

  • Anonym
    Anonym (Frugan) skrev 2011-06-04 00:32:37 följande:
    Bara så där utan vidare anledning? Vi har en vi vill kolla upp,men inte bara inkomst,allt som går egentligen... Misstänker oegentligheter.
    Om du misstänker oegentligheter ska du överlämna det till polisen och inte leka deckare på eget bevåg.
  • Anonym

    För min del så har jag inget som helst intresse för var denna person arbetar i sig, utan det jag vill är att kontrollera om vad en tredje person säger är sant.

  • Anonym
    Birmabruden skrev 2011-06-03 16:14:35 följande:
    Du kan ringa till försäkringskassan och begära att få ut uppgifter om arbetsgivare. Det är harmlösa uppgifter som vanligtvis inte är sekretessbelagda. Om handläggaren vägrar kan du be att få prata med en chef. De enda gångerna fk inte får lämna ut uppgifterna är om de tror att personen i fråga kan lida men av det. Fk har rätt att fråga vad du ska ha uppgifterna till innan de gör sekretessprövningen.
    Varför skulle FK ha uppgifter om arbetsgivaren? Det vet ju inget om det förrän den dagen man behöver sjukpenning, FP eller VAB. När jag blev sjukskriven i somras så var de uppgifter på arbetsgivare som FK hade från 1988 när jag förra gången var sjuk. Inte speciellt intressant för någon som vill veta var jag jobbade då jag hunnit avverka 3 olika arbetsgivare sedan dess
Svar på tråden Hur får man reda på vart någon jobbar?