• todielou

Är jag dum eller ska man inte tänka såhär?

Skattepengarna rullar ju in snart. Och självklart vill man spendera en del. Jag vill åka till Ullared för att köpa lite nya leksaker till sonen samt något till nästkommande barn (kommer i september), samt en hel del grejer som behövs till hemmet.
    Sen skall vi inreda sonens nya rum, så en tripp till Ikea lär det bli.

Min sambo tycker jag är dum i huvudet rent ut sagt som skall spendera en massa pengar bara för att vi har! Men är det inte då man skall spendera? När man ÄNTLIGEN har pengar att köpa de sakerna som står på alla listor hemma!

Han själv åker till Tyskland för att köpa på sig lite sprit och öl för ca 5-6000..

Det jag vill spendera hamnar kanske på 5000..

Tänker jag fel som vill handla?

• Svar på tråden Är jag dum eller ska man inte tänka såhär?
  • todielou
    guaguita skrev 2011-06-08 09:45:23 följande:
    Nu kanske jag tolkar det här fel men jag förstår det som att ni har vardera ca 5000 tillbaka på skatten. Och då förstår jag inte varför han ska bli sån. Om du vill lägga dina skattepengar på att fixa nya saker till barnen så är det väl din sak?
    vi får tillbaka mycket mer ca 30000 tillsammans.
    Han säger att vi måste spara och det håller jag med om. Men lite av pengarna vill man ju spendera!
  • Liljeblomman
    todielou skrev 2011-06-08 09:46:19 följande:
    den var inte dum! då blir det dyrt.... :)
    Ja, men det är ju saker som han också ska använda och får nytta av. Så då är det inte mer än rätt att det blir dyrare än hans öl & sprit! Glad
  • todielou
    Marnet skrev 2011-06-08 09:44:41 följande:
    Hur får han ihop den logiken?? De e då helt ok o köpa alkohol för 5-6000 men inte saker till era barn o gemensamma hem??
    Nej jag får inte heller ihop det riktigt... Blev riktigt ledsen när jag pratat med honom.. (hormonerna är på topp)
  • guaguita
    todielou skrev 2011-06-08 09:47:06 följande:
    vi får tillbaka mycket mer ca 30000 tillsammans.
    Han säger att vi måste spara och det håller jag med om. Men lite av pengarna vill man ju spendera!
    Fast då är det ju enkel matematik att om du vill lägga ca 5000 på saker till barnen och han vill lägga ungefär samma summa på alkohol så finns det ju ändå massor av pengar kvar att spara! Skrattande
  • skånegås

Öl och sprit för 5-6000:-/år är det normalt? Kommer jag inte upp i på hela min livstid än iaf...

• todielou
    Liljeblomman skrev 2011-06-08 09:47:32 följande:
    Ja, men det är ju saker som han också ska använda och får nytta av. Så då är det inte mer än rätt att det blir dyrare än hans öl & sprit! Glad
    sant sant! Det skall jag tala om för honom när jag pratar med honom..
    Han är nog knäpp för han ser det som att jag handlar en massa till mig. Men jag menar, en pajform eller sköljmedel är ju knappast till mig?! Eller lego och nya kläder till sonen. Vistt kommer jag handla något till mig med, men jag har väl också saker osm tar slut som jag använder varje dag. Han har svårt att se sånt här
  • todielou
    guaguita skrev 2011-06-08 09:48:49 följande:
    Fast då är det ju enkel matematik att om du vill lägga ca 5000 på saker till barnen och han vill lägga ungefär samma summa på alkohol så finns det ju ändå massor av pengar kvar att spara! Skrattande
    ja, precis. Skall ta en diskussion med honom när han kommer hem tror jag.. Han har väl inte insett att barn kostar pengar Flört
  • todielou
    skånegås skrev 2011-06-08 09:48:52 följande:
    Öl och sprit för 5-6000:-/år är det normalt? Kommer jag inte upp i på hela min livstid än iaf...
    okej spriten räcker nog längre men han vill väl fylla sitt barskåp. sen är det ju födelsedagar, jul nyår etc...
  • guaguita
    todielou skrev 2011-06-08 09:52:01 följande:
    ja, precis. Skall ta en diskussion med honom när han kommer hem tror jag.. Han har väl inte insett att barn kostar pengar Flört
    Nä, sånt glömmer min sambo också ibland Solig
  • mother44

Gör vad ni vill för 2500 var, får han väl köpa öl för sin del.

Svar på tråden Är jag dum eller ska man inte tänka såhär?