• Anonym (Ledsen)

Kär i upptagen man - hur går man vidare?

Jag är kär i en upptagen man, som rubriken lyder, hur går man vidare? Det finns ingen annan än honom jag vill ha. När glömmer man (om man nu kan glömma)? Finns det andra i liknande situation? Helst av allt vill jag bara gå och gräva ned mg, är så otrolgt olycklig. Finns det några goda råd att ge? Känner inte alls för att gå ut och leta efter någon annan, finns ingen som kan mäta sig med honom.

• Svar på tråden Kär i upptagen man - hur går man vidare?
  • Anonym (Väntsal)
    Anonym (Ledsen) skrev 2011-06-08 18:19:47 följande:
    Du slår huvudet på spiken! Det känns precis som om jag befinner mig i en vänthall utan att egentligen vänta på någonting. Han äter upp all min vakna tid, tur att jag bara har mig själv att tänka på! Ska verkligen försöka ta mig ur denna mörka avgrund, tyvärr är det lättare sagt än gjort. Tack för att du satte ord på mina känslor!
    Jag får gåshud när jag läser detta. Är i precis samma sits. Det är så otroligt jobbigt, jag går och tänker hela tiden på henne.
    Varför fungerar vi så? Är det för det verka ouppnåligt som man blir mer och mer intreserad?
    Har börjat försöka hålla mig sysselsatt med annat, inte vara så tillgänglig, men oj vad svårt det är. Sitter och oroar mig att jag ska missa när hon hör av sig.

Vi får stötta varandra helt enkelt 
  • Anonym (Ledsen)
    mliten skrev 2011-06-08 23:47:04 följande:
    Vad jobbar han som?
    Inom ekonomi och försäljning.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Väntsal) skrev 2011-06-09 10:24:56 följande:
    Jag får gåshud när jag läser detta. Är i precis samma sits. Det är så otroligt jobbigt, jag går och tänker hela tiden på henne.
    Varför fungerar vi så? Är det för det verka ouppnåligt som man blir mer och mer intreserad?
    Har börjat försöka hålla mig sysselsatt med annat, inte vara så tillgänglig, men oj vad svårt det är. Sitter och oroar mig att jag ska missa när hon hör av sig.

Vi får stötta varandra helt enkelt 
    Jag var förälskad innan jag visste att han var upptagen, hans civilstånd gjorde varken till eller från. Skönt att höra att man inte är ensam i detta, vet varken ut eller in.
  • Anonym (liknande sits)

Jag är i nästan samma sits som dig! Bara att jag är idioten som redan är tillsammans med någon, och har kärat ner mig i en annan som jag inte vet om är singel eller upptagen. Helt fel person dessutom. Vi får stötta varandra här nu, och se till att glömma karln. Bra tråd för mig det här också.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (liknande sits) skrev 2011-06-10 08:19:53 följande:
    Jag är i nästan samma sits som dig! Bara att jag är idioten som redan är tillsammans med någon, och har kärat ner mig i en annan som jag inte vet om är singel eller upptagen. Helt fel person dessutom. Vi får stötta varandra här nu, och se till att glömma karln. Bra tråd för mig det här också.
    Det märkliga är att jag innerst inne inte vill glömma honom. Mitt förnuft säger en sak, mitt hjärta en annan. Självklart vill jag inte att han ska vara otrogen med mg eller ngt liknande, är strängt emot otrohet. Jag har bara ett litet hopp om att han en dag gör slut med henne och att jag då får en möjlighet att visa honom vem jag är. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (samma sits!) skrev 2011-06-08 20:47:11 följande:
    men om du inte känner honom särskilt väl och ni inte ens har ngt på G så borde det ju vara ganska enklet att förtränga honom?

Jag tycker det är värre att försöka glömma ngn man som i mitt fall har känt hela livet och som dessutom redan har en slags otrohetsrelation med en.. Han har ju inte markerat att han är gift alls utan vill träffa mig.
    Då är det jättesvårt att säga nej eftersom jag ju är så kär i honom sedan en herrans massa år.....

Jag har ckså känt mig intresserad och attraherad av en kollega som jag träffade kort under ett par dagar...men vi hade inget alls på G så då bara stängde jag av och det funkade.

Kärlek som inte är besvarad tycker jag är enkel att förtränga. Men det är svårare då den delvis är besvarad som i mitt fall..

För att lågan skall hållas vi liv behövs ju bekräftelse...och får du det av denna man verkligen?

Slå på det rationella tänkandet...! Det brukar hjälpa mig iallafall. 

Lycka till.
    Om inte att han kändes så rätt och så riktig hade jag kunnat glömma honom (som med så många andra före honom). Men det är något jag inte kan sätta fingret på, något som bara känns så rätt, vi klickar på ett sätt jag aldrig tidigare upplevt. Jag ska försöka undvika honom och glömma, men ändå vill jag ju hålla någon slags kontakt i fall det tar slut mellan honom och tjejen. Det är en svår balansgång.
  • Anonym (kira)

Vad vill han med dig ? 
    Vad säger han om sitt förhållande ?  

• Anonym (Been there)

Det är en jäkligt knepig situatuion du är i och det är faktiskt värdelöst att ge råd liknande: bara glöm honom, gå vidare, hitta en annan osv...

Känslor ligger för övrigt inte alltid i vilka handlinga man utför, hur många gånger man hånglat, haft sex eller liknande. Och den behöver verkligen inte vara besvarad för att vara verklig och ett jäkla helvete!

Som tidigare inlägg påpekat kan du alltid kbt-behandla dig själv genom att hitta på andra saker som gör dig glad. Dessutom får du då lov att undvika situationer som får dig att må dåligt, dvs undvika honom i största mån.

Om du är en "djup" person, en tänkare, filosofiskt lagd (ha ha) osv så kan du gräva djupare i dig själv. Ställa dig själv en massa frågor och fraktiskt kräva ärliga svar av dig själv. Detta låter lite löjligt men man kan faktiskt få förvånande svar om man gräver tillräckligt djupt i sig själv.
    Exempelvis:
    * Vilket ord vill jag använda för att beskriva mina känslor för mannen? Ex svar: Kär.
    * Hur definierar jag kär? Ex svar: attraktion kombinerad med en beundran för dennes individ, person, tankesätt, värderingar, en stor insikt i hur hans själ ser ut och älskar det jag ser.. osv.
    * Som jag definierar ordet kär, är det så jag ser på mannen? Ex svar: Nej faktiskt inte, jag känner honom för dåligt.
    Sen får man helt enkelt gräva vidare och bara fortsätta gräva till du får svar av dig själv.

När jag var i en väldigt liknande situation som du testade jag att gräva. Jag trodde jag var kär men kom fram till:
    * Jag var ensam men inte redo för ett förhållande - han var upptagen och alltså perfekt att gå och tråna efter
    * Jag fann någon form av tjusning i att straffa mig själv med att alltid försöka nå det ouppkomliga.
    * Hans utseende stämde väl in på hur jag vill att min man ska se ut. Jag var tänd på honom helt enkelt.
    * Han saknade (vad jag kunde se) vissa av de mjuka värden som jag ville se i en framtida man.
    * Jag trånade efter "bilden av honom".. Jag hade faktiskt ingen aning om vem han egentligen var när han vaknar en söndagsmorgon. Men min vision om honom, den person som jag ville att han skulle vara, gjorde att jag helt enkelt trodde att han var perfekt.
    * Han var en kille jag tyckte var förbannat attraktiv men som faktiskt inte stog ivägen för mina tankar att kunna träffa någon annan om jag så ville.

Allting blev självklart inte bra som i ett trollslag när jag kom fram till detta och det tog en ganska bra tid.. När jag sedan såg honom igen var han exakt lika läcker som vanligt men jag var inte lika besatt. Det blev aldrig han och jag, och jag har faktiskt inte tänkt på honom på många år, inte förrens jag läste din tråd. 

Lycka till!

• Jon Dahl

Hej, jag är man, lyckligt gift, och har en kollega som beundrar mig liksom du beundrar din kollega. Hoppas inte på en relation, men fortsätt att prata och ha det trevligt trots att det smärtar. Jag var tidigare olyckligt förälskad och överlevde. J.D.

• Anonym (H)
    Melis85 skrev 2011-06-08 18:19:06 följande:

Oki så ingen  flört eller så? han kanske bara är trevlig, men han kanske har det jättebra med sin sambo. det är bättere och glömma honom och gå vidare!

Håller med
  • Anonym
    Anonym (H) skrev 2025-07-30 20:09:19 följande:
    Håller med
    En 14 år gammal tråd.
  • Anonym (Var inte så förbannat känslostyrd)

Vänta ut det hela. Förälskelser är ytliga och flyktiga och varar inte för alltid. 

Och försök vara rationell för sjutton gubbar. Det är en man du pratar om och ingen gudalik felfri änglavarelse. Han går på toa och onanerar till billig porr, precis som de flesta andra ovärdiga krakar. 

Tänk på din egen värdighet också. Du vill fatta kloka beslut med din hjärna, som en civiliserad människa, och inte drivas av ditt könsorgan, likt en lågpannad apa.

Det senare kommer bara leda dig i fördärvet och att du gör folk illa. Ingen respekterar en vidrig och svekfull homewrecker som förstör andras relationer. 

Ger detta råd till alla som sitter fast i den olyckliga förälskelsens dumdristiga klor. 

• Anonym
    Anonym (Var inte så förbannat känslostyrd) skrev 2025-07-31 03:39:27 följande:

Vänta ut det hela. Förälskelser är ytliga och flyktiga och varar inte för alltid. 

Och försök vara rationell för sjutton gubbar. Det är en man du pratar om och ingen gudalik felfri änglavarelse. Han går på toa och onanerar till billig porr, precis som de flesta andra ovärdiga krakar. 

Tänk på din egen värdighet också. Du vill fatta kloka beslut med din hjärna, som en civiliserad människa, och inte drivas av ditt könsorgan, likt en lågpannad apa.

Det senare kommer bara leda dig i fördärvet och att du gör folk illa. Ingen respekterar en vidrig och svekfull homewrecker som förstör andras relationer. 

Ger detta råd till alla som sitter fast i den olyckliga förälskelsens dumdristiga klor. 

Fjorton år senare...
Svar på tråden Kär i upptagen man - hur går man vidare?