Vi hade dop för LEO, Erik, Valentin i lördags kl.15.30. Allt fungerade som det var tänkt, t.o.m min tidsplan (jag är tidsoptimist). Vi blev fotade av en amatörfotograf innan och under dopet. Leo var superglad i kyrkan och bara jollrade. Vi valde till slut psalmerna 606, "Det gungar så fint" och 791 "Du vet väl om att du är värdefull", jag läste en tackbön för föräldrar.
Mottagningen hemma hos min mamma blev perfekt. Maten fungerade och alla tyckte om det. Vi serverade varmrökt lax, nypotatis och romsås, kassler, fransk potatissallad, tzatziki, grönsallad, fetaost, oliver och brytbröd. Sen hade mamma gjort ostbricka, utan att vi visste om det. Kaffe, 3 olika sorters småbröd och tårta.
Under bjudningen fick gästerna skriva en hälsning och gott råd till Leo i ett litet fotoalbum. De blev oxå fotograferade tillsammans med Leo. Kalaset slutade vid 21, då sista gästen gick hem, Leo somnade och vi plockade undan i en timme till.
Doppresenterna bestod av pengar, halsband, barnbestick, fotoalbum, fotoramar och kläder. Vi fick en sak som vi redan fått till Leo i födelsedagspresent. Den ska vi byta ut mot "min första lock"/"mina tänder"-burk. Pengarna ska vi använda till att göra fot och handavtryck i glas och resterande ska in på Leos sparkonto.
Allt som allt en mycket lyckad dag!!