mossan skrev 2011-06-17 12:56:46 följande:
hej nonoo!
låter som en riktig huvudbry det där...
det finns hur mycket kollo/läger som helst över hela landet, problemet är väl snarare att det kan kosta om det är fullt på alla gratisvarianter. då rekommenderar jag dig att söka stipendier för den typen av verksamhet, hos t.ex kyrkan.
vet inte alls hur din situation ser ut med tider, grannar och släkt, men självklart sätter "standardsemestern" käppar i hjulet. och är man ensamstående är man väl såpass van vid att klara sig själv att det kan vara svårt att visa att man behöver hjälp och assistans, men det bästa tipset är nog alltid att be andra om en hand. kanske kan dina ungar få hänga med en annan familj så kan ni bytas av när du har semester sen?
oavsett önskar jag dig lycka till! jag samlar på mig tips inför framtiden här :)
trevlig sommar
Hej och tack för ett bra inlägg.
Ja ekonomin sätter tyvärr ofta käppar i hjulet. Under en period när barnen var mindre så övervägde jag att åka på familjeläger med barnen genom organisationen makalösa föräldrar, men jag hade helt enkelt inte råd.
Jag har sökt fonder och stipendier främst för andra utgifter såsom barnens fritidsaktiviteter och det behövdes nya cyklar nu i vår mm. Jag har fått beviljat en del, men tyvärr så ramlar lätt pengarna ner i andra behövliga hål.
Men en positiv sak har iallafall hänt de senaste dagarna och det är att en vän till mig i Jämtland har pratat med sina föräldrar som gärna vill ha barnen ngn vecka eller två som "sommarbarn". Det var ju vanligare förr att "stackars stadsbarn" skulle få komma ut på landet och friska luften
Trevlig sommar du med