• Gulia84

Mary Kay produkter, bra eller anus??

Hej!
    Ni som testat deras produkter, vad tycker ni?
    Jag har äcklig hy, den är blank så folk kan spegla sig i den, lite finnar och är torr på vissa ställen.
    Jag har sökt med ljus och lykta efter produkter som hjälper men inget, INGET fungerar på mig. :( :(

• Svar på tråden Mary Kay produkter, bra eller anus??
  • helene306

Bra smink mot problemhy finns föresten på www.tikei.se

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Nemi76
    Wednesday85 skrev 2011-06-15 17:32:28 följande:
    Vart kan man göra en hudanalys?
    Hos hudterapeuter bland annat.
  • pluppfamiljen

Det bästa jag testat Skrattande

Blivande 6 barns mamma
  • lisaasil

MARY KAYS PRODUKT SÄKERHET

Mary Kay innehåller inga ämnen som är skadliga för huden.

Mary kay är ett av kosmetiksindustrins mest respekterande säkerhets program.

Företaget följer även globala hälso- och säkerhetsstandarder upprättade av internationella organisationer som:
    - European Commission’s Scientific Committee for Cosmetic and Non Food Products

(SCCNFP) =

US Food and Drug Administration (FDA) = FDA är den svenska motsatsen till de svenska livsmedelsverket och läkemedelsverket. Deras ansvar är att skydda allmänhetens hälsa. Dem ser till att produktena är super säkra. FDA får mycket kritik för att dem är så tuffa och det är många preperat som inte blir godkända. Därför är ett FDA- godkännande ett tydligt kvalitetsbevis.

Cosmetic Ingredient Review (CIR)= Det är dem som granskar säkerheten i ingredienserna som används i de kosmetiska.

Japan’s Ministry of Health and Welfare (MHW) = Hälsoministeriet har arbete och ansvar för godkännande och administration av läkemedel, medicintekniska produkter och kosmetika i Japan.

Australia’s Therapeutic Goods Administration (TGA)= TGA ansvarar för att reglera varor som läkemedel, vaccin, medicintekniska produkter. Varje produkt måste ingå i det australiska registret ARTG innan de kan levereras till Australien. Dem har inspektörer som ser till att produkter som levereras i Australien är av hög kvalité.

Mary Kay följer noggrant officella listor över ingredinser som anses säkra respektive osäkra av grupper som t.ex. International Agency for Research on Cancer (IARC) samt National Toxicology Program (NTP) som kontrollerar säkerheten i kosmetikingredienser och andra

kemiska substanser

Mary Kay använder sig inte av djurförsök.

Kvaliten och säkerheten är Mary Kays högsta prioritet.

Konserveringsmedel måste användas så inte produkterna blir mögliga och sen förstör huden. Mary Kays produkter innehåller parabener som är godkänd. Det är samma parabener som finns i lingon.

Eftersom mineraloljan har utmärkt lösande egenskaper används det ofta i rengöringsprodukter och för borttagning av oljebaserade produkter. Mineraloljan som används har enbart högsta betyg när det gäller säkerhet.

Otaliga artiklar inom medicinsk litteratur (alltså ej i kommersiellt syfte) bekräftar att mineraloljor är 
    icke portilltäppande vilket betyder att de inte framkallar pormaskar (vita eller svarta), andra finnar eller utslag. Mary Kays produkter är testade och icke portilltäppande, inklusive deprodukter som innehåller mineraloljor. 

• anibananiii
    trollsanna skrev 2011-06-15 12:47:31 följande:
    Oavsett vad du väljer för märke så ge det ca 2 månader. Tar tid för huden att byggas upp på nytt. Många ger upp för tidigt när de testar nya märken.
    Vad är det här för bullshit? Huden "byggs inte upp på nytt" på nåt speciellt sätt bara för att du bytt foundation!
    Är det något jag har svårt för så är det försäljare av smink och skönhetsvårdsprodukter som rabblar massa smörja de inte vet nånting om.
    Jag kan få perfekt hy på några få dagar och dålig över en dag med.
    Mary Kays produkter är jag skeptisk emot, jag har fått försäljare på mig som använt dom själv och som haft mycket acne under väldigt synlig make up, har inte alls sett bra ut.
    Det bästa är att inte använda foundation eller att bara använda lite concealer på vissa ställen där man har ojämn hudton och låta resten vara naket. Ser absolut bäst ut och är bäst för huden.
    Vanlig tvål går utmärkt att tvätta sig med men man kan ta en handtvål med fett i som ska vara återfuktande och inte dom små hårda tvålarna för dom är väldigt uttorkande.

• tooschoolforcool
    Gulia84 skrev 2011-06-15 12:31:23 följande:
    Hej! Ni som testat deras produkter, vad tycker ni? Jag har äcklig hy, den är blank så folk kan spegla sig i den, lite finnar och är torr på vissa ställen. Jag har sökt med ljus och lykta efter produkter som hjälper men inget, INGET fungerar på mig. :( :(

Jag tyckte inte om deras produkter och kan därför inte rekommendera dom. Och tycker det är lite väl hysteriskt med deras återförsäljningspanik. Finns så mycket bättre produkter där ute, bla håller jag med om ovanstående som rekommenderade Dermalogica. Det är de enda hudkrämer jag använder, deras tinted moisturizer och deras intensive repair eye cream, jättebra! Det är mer proffsiga varor, tycker MK är mer "billigt" krafs med stort pris så att återförsäljarna kan tjäna pengar. Men det är ju min åsikt. Har hört flera som annars är nöjda.
  • Themis
    helene306 skrev 2011-06-15 17:39:03 följande:
    För några år sen köpte jag MK efter en visning. Hon som visade produkterna hade själv haft problemhy i alla år tills hon började med MK. Jag föll och plånboken tunnades ut rejält. Glad i hågen gjorde jag efter alla konstens regler som hon hade sagt. Inte blev jag bättre. Inte ett smack. Hon ringde tillbaka och frågade om jag var nöjd efter x antal månader och jag sa som det var: jag var missnöjd och hade fortfrande fet och finnig hy. Hon tyckte det var konstigt och trodde inte jag gjorde som hon sa. Jag förklarade hur och vilken produkt och i vilket steg jag gjorde. Hon menade att jag behövde mer tid. Ska man inte märka resultat efter 6 månader? Jag använde upp produkterna och köpte aldrig mer. Jag har köpt olika dyra krämer och ansiktstvättar och cremer. Inget har funkat. Det som funkade bäst på min hy och som jag blev nöjd med var Vichy från Apoteket. Efter ett tag tvättade jag ansiktet i enbart vatten och ibland testar jag att tvätta med en blandning av olivolja och rapsolja. Efter oljetvätten har jag för en gångs skull känt mig REN i ansiktet! Det låter otroligt men fett bekämpas bäst med fett. Nu tvättar jag ansiktet i vatten och tar bort mascaran med oljeblandningen. Jag har inga finnar längre och det känns underbart skönt eftersom jag haft problem med finnar sen jag var 12 år. Idag är jag 35 och anser mig finnfri sen 2 år tillbaka.
    Bort med krämer som innehåller en massa kemisk smörja, tillbaka till lite simplare alternativ- bra jobbat!

Kan jag inte äta det så tänker jag inte ha det i ansiktet heller och jag har fin hy, använder bara lite ekologisk solrosolja på vintern som får sitta över natten. Raps är bra men luktar inget vidare tycker jag.

Whenever you get mad, just think of a Tyrannosaurus rex trying to masturbate. /unknown
  • matildadl

Det bästa jag någonsin använt är md formulations, rätt dyra produkter men dom räcker länge och hjälper faktiskt efter bara 2 veckors användning. Sen rekommenderar jag dig att gå på någon ansiktsbehandling någon gång då och då för att rengöra huden extra noga. Och mot din blankhet i hyn så är mineralfoundation något att testa, id bare minerals är bra men också rätt dyrt, testa då Lily Lolo som är billigare men ungefär lika bra. Sen att investera i en bra mineral veil, det är ett puder som "suger" upp fettet och gör att man blir mer matt i ansiktet :)

• Tulipa 01

Jag tycker att Paula's Choice har jättebra produkter för de med fet hy, t.ex. skin balancing oil-reducing cleanser. Fördelen med Paula's Choice produkter för fet hy är att dessa är anpassade just för fet hy. De innehåller därmed absolut ingen alkohol eller andra uttorkande ingredienser, som bara gör att fet hy producerar ännu mer fett och talg. Det är viktigt att man återfuktar huden även när man har fet hy. Tyvärr sälj Paula's Choice (så vitt jag vet) inte i Sverige, utan man måste beställa från Nederländerna eller USA, Men produkterna är minst lika bra som mycket dyrare salongsmärken, så det är värt den extra portokostnaden.

Sen får man såklart anpassa sminket också, använd primer anpassad för fet hy och ta gärna ett transparent "finishing powder" efter foundation som håller oljig hy under kontroll.. 

• YourworsteNightmare

Varför inte gå till en riktig hudterapeut och få produkter som är rätt för just din hy istället för att lyssna på vad en hudvårdskonsult som har gått en tvåtimmars säljkurs för?! Mary kay är ok produkter men man kan lika gärna använda det som finns på Ica och spara pengar.

Svar på tråden Mary Kay produkter, bra eller anus??