• caroline88

Resa med barn till Thailand.. Tips och råd tack!

ja nu är resan till thailand bokad... åker i slutet av januari 2012..

destination Kamala beach. dottern är då 1,5år

har ni några tips att delge mig? vad bör man ha med sig? vad ska packas i handbagaget? Innan resan, under resan?

tack så hemskt mycket! Detta är första gången jag reser med barn =) Ska bli spännande.

• Svar på tråden Resa med barn till Thailand.. Tips och råd tack!
  • caroline88

Åhh vad härligt! Jag längtar sååå till sol, bad och massa shopping :)

Ja precis! Det hade vi kunnat göra :) kommer 23jan och hem 8feb tror jag det var :)

• happy 78

har precis varit i thailand o kan tipsa om några saker jag tycker kan va bra att ta med.
    Solskyddskläder, badskor, keps,solhatt. Ev badblöjor för de dagar barnet ej bajsat innan pooldopp. .
    Vattenkokare
    Bärbar dator eller dvd-spelare/ iPad
    Välling
    Vätskeersättning, iprensuppar,kylbalsam, myggmedel för barn, xylocainmm
    Fästisar= Omklistringsbara klistermärken
    pysselbok
    vanlig bok
    Armpuffar, de som gick att köpa där va för stora för en 2-åring..

• caroline88

Vad är fästisar för något? :) aldrig hört :)
    Vattenkokare skulle finnas på hotellrummet! Tack för tipsen! Ska skriva ner det :)

• happy 78
    caroline88 skrev 2011-07-14 20:19:35 följande:
    Vad är fästisar för något? :) aldrig hört :)
    Vattenkokare skulle finnas på hotellrummet! Tack för tipsen! Ska skriva ner det :)
    Man får en bakgrund som man kan klistra märkena på och sen går de att flytta på. Finns nån enstaka på adlibris men jag hittade på Arlanda.
    Trodde sonen skulle va för liten för pysselbok men han tyckte den va kul att kolla i och gillade klistermärkena mycket. ( han är iofs besatt av Cars)
    Vi köpte en liten vattenkokare  som rymde 5 dl, den på rummet kändes ofräsch. Typ kalkavlagringar och skitig.. 
  • caroline88

Okej :) det finns ju på clasohlsson :) så vi får väl investera i det ?

• obelix

När vi reste ner nu i våras fick vi tips på att ta med pulver nyponsoppa om barnet äter det, sån man tillsätter kokt vatten, och även havregryn om barnet gillar det, nu går inte detta hem speciellt bra hos våra men kan vara bra att ha i reserv om inget annat funkar.

Men det mesta finns att köpa där, men resorb är bra att ta med mer än man tror att man ska använda. 

• Eshack

Ser om det går att få liv i tråden. Vi ska också till Kamala beach nu i januari, åker den 19e. Vi har en liten på 5 mån och en som blir två på plats. Vad jag förstår går det ok att ta sig fram med barnvagn där, så vi tar nog med oss syskonvagnen. Det är mycket som ska fixas inför färden. Oroar mig lite för buss- och båtfärder för de små. Hoppas det går att få tag på flytvästar, blir lite overkill att köpa egna och ta med för kanske bara ett par utflykter. Hur tänker ni?

• happy 78

Evasha- ska ni åka båt några ggr så skulle jag tagit med flytväst. Tvivlar starkt på att de har några för barn

• Eshack

Vet ni om att man kan hyra flytvästar för barn hos räddningstjänsten? 100 kr per väst i 2 v, som hittat :) Nu ska det åkas båt :)

• Anne69

Kul att även denna tråd lever igen.....vi har nu iallfall börjat fundera på vår packning!

Vilka kläder har man mest nytta av o vad har varit helt onödigt??  

• Zelda B

Hejsan.

Det vi hade svårast med när vi skulle iväg var att hitta bra solskyddskäder till våran son!

Men vi hittade en superbra sida på nätet www.inimini.se jättesnygga, könsneutrala, solskydd 50+ och dessutom långärmade = toppen! 
    Fick hem jätte snabbt dessutom!

Allt som finns i butikerna är ju bara rosa och blått! Och alla är ju kortärmade, då måste man ju smörja ständigt ändå!
    Vi blev jätte nöjda och kommer helt klart att handla där igen när  vi behöver en större storlek!

Lycka till!

Svar på tråden Resa med barn till Thailand.. Tips och råd tack!