• Super blondinen

byxblöjor helt värdelösa som nattis

Hej ala måste kolla om fler har samma problem som oss eller om vi är själva.

Vi har en dotter på 3år.

Men på natten så går det inte att använda byxblöjor som nattis då alla läcker vi har provat alla märken tror jag.

Är det nå fler som har samma problem?

Det verkar som så att :

Byxblöjor = Dagblöjor

Öppen blöja = Nattis.

Rätta mig om jag har fel.

• Svar på tråden byxblöjor helt värdelösa som nattis
  • Mumin80

För oss funkar byxblöjor hur bra som helst. Dottern är 1,5 år. Men det beror väl väldigt mycket på kroppsform och så också, och på hur mycket barnet rör sig på natten (vår dotter är smal, och vrider sig, vänder sig och sparkar nästan lika mycket på natten som på dagen). Samt hur mycket dom kissar på natten o.s.v. 

• jessi30

Hos oss funkar det med byxblöjor. Vi använder Libero nr 7 till vår dotter som är 3. Nu har hon börjat säga ifrån på natten när hon behöver kissa, men ibland vaknar hon inte och kissar i blöjan. Men de håller tätt.

• Alexi

Vi har enbart byxblöjor dygnet runt till vår 2,5-åring sen något år tillbaka. Vi trodde i början att byxblöjor inte skulle fungera på natten men vi provade och det funkade utmärkt. Men sen fick vi gå upp en storlek för att blöjan plötsligt började läcka fast hon inte nått upp den vikten ännu (till libero 6 från 13 kg när hon vägde 12 kg) så storleken spelar stor roll också.

• Kärlekens gåva

Vi har också börjat använda byxblöja istället för blöjor med fäste men jag tycker inte heller att de är bra på natten. Sedan vi bytte så har jag fått byta blöjor ganska ofta mitt i natten. Funderar på att återgå till de gamla, då de sitter bättre runt benen.

• SchumiFerrari

Vi har Huggies på våra och det funkar bra. Inte en enda läcka på snart 3 år.

• myran82

På vår son funkar de inte alls, iallafall inte liberos gamla modell. Varken på dag eller natt. Vi har inte velat prova några andra för är onödigt att slänga pengarna i sjön på skit.

De läcker oftast vid benen. Han är 15 månader, 78 cm lång & vägder 10 kg. Vi har testat storlek 4.

• Tatiin

För oss har byxblöjor nästan funkat bättre på natten, de sitter på plats på ett annat sätt tycker jag.

• Mariaaa

Min tös som är 6 månader använder bara byxblöja. Både libero och pampers funkar bra. Hon har storlek 4 och väger väl 7 kg. Aldrig har det läckt.

• Sibeb

Vi använder "öppna" blöjor på natten av två anledningar
    *De funkar bättre på natten
    *Det är fler/paket, dvs de är lite billigare. Många bäckar små....

• Mumin80
    myran82 skrev 2011-06-23 09:25:12 följande:
    På vår son funkar de inte alls, iallafall inte liberos gamla modell. Varken på dag eller natt. Vi har inte velat prova några andra för är onödigt att slänga pengarna i sjön på skit.

De läcker oftast vid benen. Han är 15 månader, 78 cm lång & vägder 10 kg. Vi har testat storlek 4.
    Vår dotter har storlek 5 på byxblöjan (libero), hon är 18 månader, 80 cm å 10 kg. Vi bytte när fyran började kännas lite liten, trots att jag tror att den enligt viktrekommendationerna fortfarande funkar. 

Nya liberoblöjorna är helt värdelösa på dottern, började läcka hela tiden. Så nu provar vi icas egna, som hittills funkar riktigt bra.  
  • babyonboard1

vi använder liberos blöjor tycker om dem bäst. vi har byxblöja på dagen å vanlig den tunnare på natten:) dottern är 8 månader:)

tycker byxblöjan läcker på natten upptill hon känns blöt runt resåren när hon vaknar...

Svar på tråden byxblöjor helt värdelösa som nattis