• Pregotime

Hur fort plussade ni med pergotime?

Som rubriken antyder, hur fort plussade ni med pergotime? Har precis tagit min första kur och undra hur mycket man ska hoppas :)

• Svar på tråden Hur fort plussade ni med pergotime?
  • FruZäll

jag är inne på min andra kur nu en dubbeldos, så hoppas de tar sig denna månaden=)

• finskaflikkan
    Firran skrev 2011-07-07 21:02:01 följande:
    Man får det på tex kvinnokliniken hos en läkare.. om man har fertilitetsproblem av något slag kan dom ge det... med ägglossningen..
    ok. tack för svar.
  • Pregotime

Nu har jag precis ätit min sisat tablett:) Har också fått tid hos min gyn på måndag! Han skulle skriva en remiss så att vi får börja med ivf. Hoppas att det tar sig innan, ivf verkar vara mer påfrestande än att äta pergo och det räcker ju gott och väl:)

Hur går det för er andra?

• Dummle

Hej jag åt pergo i flera månader. Uscha vilka biverkningar. Inget plus fick vi  av dem. Nu är vi gravida genom ivf....kan faktiskt tycka att jag mådde sämre när jag åt pergo. Visst är det mkt biverkningar med ivf, men jag mådde ändå bättre under ivf-bahandlingen. Lycka till! 

• Pregotime
    Dummle skrev 2011-07-20 23:43:35 följande:
    Hej jag åt pergo i flera månader. Uscha vilka biverkningar. Inget plus fick vi  av dem. Nu är vi gravida genom ivf....kan faktiskt tycka att jag mådde sämre när jag åt pergo. Visst är det mkt biverkningar med ivf, men jag mådde ändå bättre under ivf-bahandlingen. Lycka till! 
    Grattis! Vad kul att du är gravid:) Åt du pergo för att du inte hade egen ägglossning eller av ngn annan anledning? Fick du ägglossning av pergo? Vi funderar på ivf men tänkte prova allt som går innan, typ spolning, insemination osv. Jag får ju ägglosnning nu och hade två ägg på g vid vul så hoppas, hoppas!
  • MinnéaL

Hoppar in här, börjar med pergo om någon vecka :) Håller alla tummar och tår för att vi äntligen ska få ett +

• Woman71
    Pregotime skrev 2011-06-26 16:25:39 följande:
    Som rubriken antyder, hur fort plussade ni med pergotime? Har precis tagit min första kur och undra hur mycket man ska hoppas :)
    Jag fick ta Pergotime varannan månad i 1/2 år. Sen dubbel dos en gång och blev kollad med ultraljud. Stort fint ägg. Men.... det bidde inget tyvärr  Tror det är individuellt hur man ska ta det och vad läkaren råder till. Vi har fått gå vidare för utredning nu....

Lycka till!
  • Dummle
    Pregotime skrev 2011-07-21 12:37:21 följande:
    Grattis! Vad kul att du är gravid:) Åt du pergo för att du inte hade egen ägglossning eller av ngn annan anledning? Fick du ägglossning av pergo? Vi funderar på ivf men tänkte prova allt som går innan, typ spolning, insemination osv. Jag får ju ägglosnning nu och hade två ägg på g vid vul så hoppas, hoppas!
    Nej jag hade normal egen ägglossning. Jag gjorde även en spolning, allt såg normalt ut. Jag hade två ägg vid flera tillfällen när jag åt pergo. Men vi lyckades aldrig med det. Man brukar få pergo utskrivet under barnlöshetsutredning även fast allt e ok. Jag slutade med tabletterna eftersom vi visste att jag hade egen äl. När vi kom till IVF sa en av läkarna att jag skulle ha fortsatt. Pergotime höjer chanserna även fast man har egen äl. Stort lycka till!!!
  • Tuvalina
    MinnéaL skrev 2011-07-22 15:46:39 följande:
    Hoppar in här, börjar med pergo om någon vecka :) Håller alla tummar och tår för att vi äntligen ska få ett +
    Hallå... hoppar också in här. Berätta gärna hur det går. Jag är på CD 16 idag och slutade min pergokur för sju dagar sedan. Har mått ganska bra får jag säga. Jag har också egen ÄL men min läkare tyckte jag skulle äta för att förstärka det hela lite då jag är 40 år nu. Hoppas så att det tar sig!

Vill gärna veta hur det går för er andra!
  • villblimamma

Hej!
    Hur har det gått för alla? Jag undrar vilken dag ni fått göra ultraljud efter pergotimekur? Om man tar tabletterna dag 5-9? Tacksam för svar!

Svar på tråden Hur fort plussade ni med pergotime?