• Anonym (Skamsen)

Blir upphetsad hos gyn. Är jag sjuk i huvet?

Jag har vid några tillfällen vid läkar och gynbesök kännt en stark sexuell upphetsning då jag blivit undersökt. Speciellt då det varit män som undersökt mig.

Vet att de allra flesta tycker gynbesök är något nödvändigt ont eller till och med något väldigt obehagligt.

Är jag helt störd i huvet som faktiskt tycker att det är lite pirrigt då dom ska känna i en? Vet inte riktigt varför jag gillar det. Kanske har det att göra med att man är lite i underläge.

Vet ju att läkaren bara undersöker mig som ett jobb, så fattar att det egentligen inte borde vara något sexuellt alls i det. Men fortfarande blir jag tänd av det.

Är det något fel på mig? Är det någon annan här inne som faktiskt tycker det är trevligt att bli undersökt i de privatare regionerna?

• Svar på tråden Blir upphetsad hos gyn. Är jag sjuk i huvet?
  • Anonym (Tanke)

Är det inte ruskigt pinsamt om man skulle tycka om det så mycket att man börjar bli våt?

• Anonym (Lisa)

Du är inte normal. Gynbesök gör ont och man skäms över sitt underliv 

• Anonym (Skall inte döma)

Jag tycker det är skitobehagligt på gyn, men jag skall inte döma för jag blev inte bara kåt utan rentav kär i doktorn som undersökte min stukade fot. Inga kön inblandade, bara min onda ankel, hans händer på den, hans utseende och röst. 

• Anonym (Inte sjuk)

Du är inte alls konstig för att du känner så! Sjukt blir det bara när man förnekar såna här typer av behov och känslor. Hoppas du kan bortse från de negativa och oförstående kommentarerna.

Inga känslor är konstiga eller onormala så länge ingen har för intention att skada och utöva destruktiv makt över någon. 

Förstår om den här situationen inger ett upphetsande underläge eftersom det innebär att man helt lämnar över ansvaret till någon annan. 
    En del liknande utlevnader sker inom BDSM. 

• Anonym (A)

Det är det minst sexuella situation jag kan tänka mig

• Anonym (.)

Men du får väl be honom knulla dig isåfall så blir det bra 

• Anonym (Obehagligt)

Vet inte om det är sjukt men ovanligt är det. Har aldrig hört att nån blir upphetsad hos gyn. I alla fall ingen av mina kompisar blir det. Själv tycker jag att det är väldigt obehagligt.

• Hjelm

Många inskränkta människor här hör jag.

Jag har hört många mycket konstigare saker att tända på, även om det nog inte är många som delar din upplevelse. 

Jag kan förstå flera saker i detta som skulle kunna vara upphetsande för vissa. Den ompysslande aspekten, att gynekologen tar hand om dig (man säger "leka doktor" av en anledning). Den lite exhibitionistiska ådran som kanske väcks av att man visar sitt mest privata för en främling. Kanske är det lite kittlande att man känner sig undergiven och blottad, eller att det är lite tabu att gå igång på en sån sak.

Det finns ingen som lider av att du känner så här så länge som du håller det för dig själv, så känn ingen skam för det.

• Anonym (Kvinna)

Det har jag verkligen inte varit med om. Har dock bara varit hos en manlig gynekolog, och det var när jag hade mitt missfall. Så då hade jag verkligen annat att tänka på...

Men jag har blivit förälskad i andra män i samma uppsatta/överordnade/omhändertagande ställning, så att säga. En läkare, ett par lärare på gymnasiet, och i mogen ålder (nästan 50...) en pastor... Det sistnämnda var det mest pinsamma! *rodnar fortfarande tio år senare*

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Meh) skrev 2024-03-06 08:13:42 följande:
    Men flicka lilla...
    Det mest pinsamma var att jag föll in i kören av alla tokförälskade församlingskvinnor som svansade runt honom. Att jag å ena sidan kunde se hur fånigt och illa de betedde sig - men sedan betedde jag mig lika fånigt och illa själv. Pastorn var dessutom gift... 
  • Anonym (Zooom)
    Anonym (Skamsen) skrev 2011-06-28 14:38:42 följande:
    Blir upphetsad hos gyn. Är jag sjuk i huvet?

Jag har vid några tillfällen vid läkar och gynbesök kännt en stark sexuell upphetsning då jag blivit undersökt. Speciellt då det varit män som undersökt mig.

Man undrar ibland varför män väljer det yrket. När det egentlgen är solklart Solig
  • Anonym (Inte sjuk)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-03-06 08:15:50 följande:
    Det mest pinsamma var att jag föll in i kören av alla tokförälskade församlingskvinnor som svansade runt honom. Att jag å ena sidan kunde se hur fånigt och illa de betedde sig - men sedan betedde jag mig lika fånigt och illa själv. Pastorn var dessutom gift... 
    Det var nog snarare hans avsikt att ni skulle svansa omkring. 😒
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Inte sjuk) skrev 2024-03-06 08:26:01 följande:
    Det var nog snarare hans avsikt att ni skulle svansa omkring. 😒
    Absolut. Han visste precis hur han skulle göra med rösten, mimiken, de vackra omtänksamma orden och uppmärksamheten... för att man skulle nästan-svimma, typ.
  • Anonym (Tramsig trolltråd)

Nej, det är inte normalt.

• Anonym (Zooom)

Någon kvinna här som fått ihop det med sin gynekolog?

• Less is more

För övrigt tror jag du är en kille och fantiserar ihop nåt. Eller är en ung tjej som aldrig varit där. Verkligheten är annorlunda än en fantasi. En undersökning är något annat än en sexuell kontakt.

För de gynekologer jag varit jos är 3 sv 4 män och de har alla varit proffessionella. Innan jag fick barn och var yngre var jag aldrig hos gyn. Det var först efter bsrnrn det blev aktuellt.

Svar på tråden Blir upphetsad hos gyn. Är jag sjuk i huvet?