• Pennan87

Naken på förskola/fritids?

Idag var vi 3 kvinnliga i personalen på 3 barn :P Så vi tog ut den lilla poolen full med vatten. Dom ville ha vattenkrig i det fina vädret. Flicka 6 år, pojke, 6 år och flicka 4 år. Efter "badet" tog äldsta flickan av sig bashortsen och la sig naken på en filt, pojken gjorde likadant. När ska man säga stopp för nakenheten? Vi tyckte de kändes lite konstigt men vi kunde ju inte låta flickan vara naken å pojken klä på sig. Vid vilken ålder tycker ni att barn på förskola/fritids ska ha trosor/kalsonger på sig?

• Svar på tråden Naken på förskola/fritids?
  • EllaCoco

När vi plockar fram vår lilla plaskpool på förskolegårdeb så ska alla barn ha trosor/kalsonger el blöja på sig.. Tyvärr finns det människor man inte kan lita på som passerar utanför förskolan. Med jämna mellanrum ska det hållas utkik efter bilar av olika märken och färg.. så även om det egentligen är OK och inget konstigt för barnen att vilja vara nakna när man badar så låter vi dem inte vara det.

• Sommarlöv

På vår förskola säger vi nej till det. Vår förskola ligger mitt i centrala Göteborg och har en jättstor gård, där folk går förbi hela tiden. Det hade inte känts rätt då det skulle kunna locka till sig pedofiler. Jag har inget emot att barn är nakna annars. Hade jag haft barn i den åldern hemma så hade det inte gjort något om de velat bada nakna. Barn har även badat nakna på andra förskolor där jag jobbat, men det har inte legat där det har varit mycket folk i rörelse.

• Sommarlöv
    norgesessan skrev 2011-06-29 20:03:14 följande:
    Anser man att barnet behöver en tröja för att skydda mot solen så är det ett grundlag under det, solen är farlig.
    Att barn inte längre ska få vara nakna har inget grundlag under sig..
    Det är inte farligt att vara naken (pratar om kallingar v. inte kallingar nu).
    Håller med!
  • 180823
    älskarlivet81 skrev 2011-06-29 18:13:16 följande:

Då skulle jag kräva att mitt barn har på sig t-shirt om hon ska bada! Det måste de respektera då! 

Det är obekcämt att bada med t skjorta läns som man skulle går runt med våt sjögräs på överkroppen är det inte bättre med bikiniöverdel men om de inte hadde med sig det nog kan en 4-6 årig flicka vara naken på övradelen inte har de ju några bröst ännu
  • telly
    180823 skrev 2018-09-25 22:20:33 följande:

Det är obekcämt att bada med t skjorta läns som man skulle går runt med våt sjögräs på överkroppen är det inte bättre med bikiniöverdel men om de inte hadde med sig det nog kan en 4-6 årig flicka vara naken på övradelen inte har de ju några bröst ännu

Lite pedofilvarning på att söka fram en sju gammal tråd på det här temat.
    Glad norrländska med triss i tjejer!
  • 180823
    telly skrev 2018-09-25 22:31:53 följande:

Lite pedofilvarning på att söka fram en sju gammal tråd på det här temat.

Haka inte upp dig på småsaker är jag pedofil ny då också för att jag hittade på google förslag om en tråd du tycks ha hittat hit du också ;)
  • 180823
    180823 skrev 2018-09-27 22:28:36 följande:

Haka inte upp dig på småsaker är jag pedofil ny då också för att jag hittade på google förslag om en tråd du tycks ha hittat hit du också ;)

Pedofil också sade jag jag menar med också att räcker det inte med hypokondria asperges syndrom läs svårigheter och inlärningssvårigheter plus pedofil ännu
  • Fiona M
    Vad googlar du egentligen på och varför?
    En snabb överblick ger att du lyft ett flertal gamla trådar som alla handlar om barns nakenhet.
  • elin1989

När någon kommenterar på en gammal tråd hamnar den ju bland senaste kommenterade så klart att man hittar till tråden då. Du letade däremot fram tråden. Och andra trådar om barns nakenhet.
  • 180823
    elin1989 skrev 2018-09-28 12:25:35 följande:

När någon kommenterar på en gammal tråd hamnar den ju bland senaste kommenterade så klart att man hittar till tråden då. Du letade däremot fram tråden. Och andra trådar om barns nakenhet.

Joo det gjorde jag hur i helafriden visste du det för det är helt rätt vad. Men vad du med vad jag letar efter att göra
  • 180823
    180823 skrev 2018-09-29 00:01:17 följande:

Joo det gjorde jag hur i helafriden visste du det för det är helt rätt vad. Men vad du med vad jag letar efter att göra

Vad har du med vad jag letar efter att göra jag får väl leta efter vad jag vill
Svar på tråden Naken på förskola/fritids?