• Ari Gold

Burkini vs Stringbikini ...vad skulle du välja?

Om du ställdes inför ytterligheterna att på en offentlig strand bada i antingen en mycket avslöjande liten stringbikini, eller i en heltäckande baddräkt, vilket skulle du då välja?

Bilder på alternativen kommer i de första inläggen.

Burkini

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Burkini vs Stringbikini ...vad skulle du välja?
  • Naoko

I ett modernt västerlänskt samhälle tycker jag folk ska få klä sig både i stringbikini och burkini, ett modernt västerlänskt samhälle är inte så jäkla ängsligt för att folk har olika religioner och låter sin klädsel påverkas av dessa.

Jag gillar för övrigt att ha håret täckt ibland helt utan att det har något med religion att göra, det ska ingen lägga sig i.

There used to be a real me, but I had it surgically removed
  • Insatt

Jag är så varm av mig så det hade blivit stringbikini och alla andra hade fått lida för det :-P

• Väderhatt
    Naoko skrev 2011-07-03 10:18:29 följande:

I ett modernt västerlänskt samhälle tycker jag folk ska få klä sig både i stringbikini och burkini, ett modernt västerlänskt samhälle är inte så jäkla ängsligt för att folk har olika religioner och låter sin klädsel påverkas av dessa.

Jag gillar för övrigt att ha håret täckt ibland helt utan att det har något med religion att göra, det ska ingen lägga sig i.

Det blir ju inte direkt mer modernt med importen av en kvinnosyn som vi tills nyligen hade förpassat till 1800-talet.
  • LucyStacy
    Insatt skrev 2011-07-03 10:20:48 följande:
    Jag är så varm av mig så det hade blivit stringbikini och alla andra hade fått lida för det :-P
    Haha!
  • Self Evident
    Naoko skrev 2011-07-03 10:18:29 följande:

Ett modernt västerländskt samhälle är jämlikt, motverkar diskriminering av alla slag, värnar indvidens frihet och har delat stat och religion. Det är inte förenligt med den typ av religionsutövning med speciell muslimsk klädsel avsedd enbart för kvinnor som beskrivs här.
  • Self Evident
    Väderhatt skrev 2011-07-04 23:48:30 följande:
    Det blir ju inte direkt mer modernt med importen av en kvinnosyn som vi tills nyligen hade förpassat till 1800-talet.
    Det rådde bättre förhållanden för kvinnor redan under Birger Jarls tid med sina kvinnofridslagar än det gör i många samtida muslimska samhällen. Så vi har nog förpassat den kvinnosynen ännu längre tillbaka och jag tänker f-n i mig inte börja om och dividera om självklarheter. 
  • lennartsdotter

Skulle välja burkini. Jag har födelsemärken som inte ska utsättas för sol och då är det mer praktiskt med täckande kläder på stranden än med en stringbikin eftersom jag med en stringbikini skulle vara tvungen att täcka födelsemärkena med plåster.

• Umm Elias

burkini, de är riktigt snygga

och ett tips, vill man inte använda slöjdelen hänger den som en snygg luva så man ser ännu sportigare ut.

• Umm Elias
    bastardized skrev 2011-07-02 13:07:18 följande:
    Hoppas jag slipper uppleva Burkini i vårt samhälle. Dessa plagg hör hemma på de soptippar de kommer ifrån.
    Så hemskt elakt skrivet.
  • Väderhatt
    Umm Elias skrev 2011-07-05 11:37:17 följande:
    burkini, de är riktigt snygga

och ett tips, vill man inte använda slöjdelen hänger den som en snygg luva så man ser ännu sportigare ut.
    Burkini är sjukt fula. Ungefär lika fula som pedofilprofeten Muhammed troligtvis var.
  • Göteborgare
    Väderhatt skrev 2011-07-05 13:39:00 följande:
    Burkini är sjukt fula. Ungefär lika fula som pedofilprofeten Muhammed troligtvis var.

Omogen "diskussion" du kommer med. Att jämföra ett klädesplagg med....en människa! Ursäkta?!  UMM ELIAS har vunnit diskussionen för länge sen... Pinsamt Väderhattfnatt!
  • Anonym

smala, snygga personer bör ha strinbikini för att det är en fröjd för ögat.
    då menar jag inte smala enligt familjelivs mått (där alla säger att feta människor är såååå normala) utan som bilden i första inlägget.

• Väderhatt
    Göteborgare skrev 2011-07-07 18:58:37 följande:
    Omogen "diskussion" du kommer med. Att jämföra ett klädesplagg med....en människa! Ursäkta?!  UMM ELIAS har vunnit diskussionen för länge sen... Pinsamt Väderhattfnatt!
    Så här här vi ytterligare en islamist som träder fram och häver ur sig dynga. MInsann!
  • bitte67
    Väderhatt skrev 2011-07-07 23:52:11 följande:
    Så här här vi ytterligare en islamist som träder fram och häver ur sig dynga. MInsann!
    Man behöver inte vara islamist för att man har en annan åsikt än du. Och bara för att du inte är någon big fan av islam behöver man kanske inte slänga ur sig vad sk-t som helst om religionen som i inlägget nedan:
    Respekt!
  • Snipstah
    Milkina cerka skrev 2011-06-30 15:15:35 följande:
    Jag ser det som att jag tar hänsyn till oss båda, räcker så .
    Anonym skrev 2011-06-30 14:35:32 följande:
    Jag fattade hur du menade.
    Jag antar att även din man tar hänsyn till er båda i sitt val av klädsel på stranden med?
  • Anonym
    bitte67 skrev 2011-07-08 20:02:24 följande:
    Man behöver inte vara islamist för att man har en annan åsikt än du. Och bara för att du inte är någon big fan av islam behöver man kanske inte slänga ur sig vad sk-t som helst om religionen som i inlägget nedan:
    Respekt!
    Varför respektera en "profet" som gifte sig med en sexåring?
  • JJSkog
    Ari Gold skrev 2011-06-30 14:08:59 följande:

Om du ställdes inför ytterligheterna att på en offentlig strand bada i antingen en mycket avslöjande liten stringbikini, eller i en heltäckande baddräkt, vilket skulle du då välja?

Bilder på alternativen kommer i de första inläggen.

Burkini

Det blir stringbikini för min del. För det brukar jag ändå använda ganska regelbundet Cool
Svar på tråden Burkini vs Stringbikini ...vad skulle du välja?