Runt V. 16, vilka graviditetssymptom har ni nu?
Är i V.16 (15+5).
Just nu känner jag inte av några direkta symptom på att vara gravid, har haft olika symptom, men inte nu längre.
Hur är det för er andra i ungefär samma grav.vecka?
Är i V.16 (15+5).
Just nu känner jag inte av några direkta symptom på att vara gravid, har haft olika symptom, men inte nu längre.
Hur är det för er andra i ungefär samma grav.vecka?
Jo det där med RLS kan jag oxå känna ganska ofta men hade det redan innan jag blev gravid så det e inte så mycket större skillnad nu..
Själv har jag bara ett symptom kvar......ont i ligamenten om jsag reser mig för snabbt eller nyser kraftigt, annars har alla andra symptom försvunnit helt!
Har ingen aning om hur mycket jag gått upp, har inte vägt mig (kommer att hoppa över det). Men, en liten mage är där deffinitivt.
Vad är RLS?
Jag är i 16+6 idag och har haft lite växtvärk i veckan och ont i ligamenten, sedan så har jag foglossning, magen syns ordentligt och jag tror att jag känner rörelser, främst på kvällarna. Tycker även att en del symptom som minskat eller varit försvunna sedan v.12 har börjat komma tillbaka, brösten ömmar mer, är väldigt luktkänslig igen och humöret pendlar en hel del.
Jag har rejäla humörsvängningar är i 15+0
Jag har trög mage eller gasig,blir andfådd väldigt lätt, gråter väldigt lätt,halsbränna
men väldigt skönt att slippa illamåendet
Själv har jag bara ett symptom kvar......ont i ligamenten om jsag reser mig för snabbt eller nyser kraftigt, annars har alla andra symptom försvunnit helt!
Har ingen aning om hur mycket jag gått upp, har inte vägt mig (kommer att hoppa över det). Men, en liten mage är där deffinitivt.
Vad är RLS?
Jag är i vecka 16 (15+2) och har knappt några symptom just nu, vilket är lite läskigt. Har mått illa och kräkts sen vecka 6, haft rejäla humörsväningningar, men nu känner jag inte av det alls. Magen har växt, men inte jättemycket. Ska på RUL i slutet på månaden, och det känns som en evighet kvar! Vill se bebisen igen (gjorde KUB i v. 11) och veta att allt är bra.
Men det är väl vanligt att man känner såhär under just den här perioden, innan man börjar känna fosterrörelser och så.
Är inte så trött längre, inga ömma bröst (skönt att slippa det nu för det var skitjobbigt i början), jag har växtvärk i magen till och från och jag är luktkänslig som bara den.
Annars allt lugnt. Känner rörelser i magen. Brukar ligga på rygg och bara känna efter en stund, precis innan jag ska somna..
Väntar mitt tredje barn, är i vecka 17, 16+5.
RLS är myrkryp i benet endast.
v 16 - Ont i rygg och höfterna när jag rör på mej mycket eller haer legat å sovit. Mycket hormoner-känner mej gråtfärdig och tycker livet suger... sen gråter jag å allt känns bra igen. :) Tur man har en fin man att luta sej mot.
Annars bra. Väntar på rörelser-tycker att jag ibland kan känna nåt, men det är bara att vänta å se :)
Ät magnesium mot RLS! ????
Hjälper mot trötta muskler, bra för nerver etc. ????