• Anonym (why?)

varför dessa minikjolar?

Varför har man de på sig????? Vill bara veta... Vad handlar det om? Hur tänker ni som köper dessa?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-01 12:56
    Menar varför kvinnor eller tjejer har de o barn kan jag inte förstå alls varför de använder dessa

• Svar på tråden varför dessa minikjolar?
  • Fru U
    Sum quod sum skrev 2011-07-01 14:04:53 följande:
    Självklart har man ibland tänkt tanken.  Ett tag drev det mig nästan till vansinne så där har jag lärt mig att inte bry mig. Jag har läst en del kurser i imagekonsulting och tycker över lag att folk inte direkt har personlig stil och klär sig smickrande.  
    Så heja Trinny och Susana i Sverige. 
    Trinny och Susan som omskapar kvinnors kroppar istället för att omfamna den form de har och klä dem snygga som de är? 

*omg*
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • CoolJen

Det visar mina fina ben/ andra kvinnors fina ben, det är sexigt, det är inte så varmt, man blir brun om benen osv.

Om det är barn som har korta kjolar så är det gulligt, inte sexigt

• CoolJen
    Polly S skrev 2011-07-01 14:46:53 följande:
    jag vet inget plagg som är snyggt på alla, utan det beror, som alltid, på den som bär det.
    Det är iofs. sant. Jag vill INTE se ett par tjocka lår fullt med celluliter i en minikjol, inte heller en bak som är en meter bred
  • Bempa

Funderar på om dom som är sååååå emot det är lite avis på dom som "kan" bära upp den!

Life is like a dick, when things get hard, fuck it!
  • Kimona

För att man vill visa sina snygga ben antar jag?

• Anonym (Bella)

jag skippar den helt. Har ett lite längre linne ist som visar röven mer än en minkjol så jag kan sukta och locka till mig alla upptagna män {#emotions_dlg.djavulsk}

Skämt å sido (eller?) varför skapade du denna tråd hur tänkte du egentligen?

• Anonym (kjoltjej, 28)
    Bempa skrev 2011-07-01 17:46:39 följande:
    Funderar på om dom som är sååååå emot det är lite avis på dom som "kan" bära upp den!
    Garanterat handlar detta om avundsjuka. Lämpligt? Varför är det olämpligt?

Själv bär jag gärna korta kjolar på fritiden en het sommardag som till exempel idag. Men jag är noga med att inte visa rumpan om jag ska sätta mig eller böja mig, men jag tycker faktiskt det är väldigt sällan man faktiskt ser tjejernas rumpor, de med kjol. De flesta har full koll, bara det att omgivningen tror att det är en ren slump att de inte flashar hela tiden. De andra vill visa upp sig. På jobbert har vi dresscode som jag naturligtvis följer, knälängd är minimum och minst t-shirt ärm på sommaren.

Jag tycker det är snyggt att visa mycket ben, speciellt nu när de fått färg. 
  • Lavish

Öhh varför köper och bär du de kläder du har på dig när du går ut? Eller går du ut naken?

• rosyposy

Tåden får mig att tänka på en tjej jag såg mitt i Sthlm City här om dagen, hon hade en så kort kjol så man såg skrevet på hennes trosor bakifrån när hon stod upp. Inte smakfullt direkt.

Jag har en fråga om de här korta jeans-shortsen som är inne nu... varför vill man se ut som en deltagare i tv-serien "Cops"? Speciellt om man, som många verkar föredra, kombinerar de korta shortsen med ett urtvättat gråvitt linne, synlig gråvit saggig BH och blek hud. I just don't get it...

• rosyposy
    Fru U skrev 2011-07-01 16:53:46 följande:
    Trinny och Susan som omskapar kvinnors kroppar istället för att omfamna den form de har och klä dem snygga som de är?

*omg*
    What? Vilka Trinny och Susanna pratar du om? De jag har sett gör ju just det, anpassar kvinnorsklädsel efter deras kropp, inte tvärt om.
  • martinam
    Såg en häromdagen som hade kort kort OCH nylonstrumpbyxor under... that´s weerd... Man har ju kort för att få färg på benen som någon här skrivit.. men med strumpbyxorna blev det så uppenbart att hon bara ville visa benen.. Rätt snygga ben, lite för smala för min smak. men helt ok. Kort kjol e snyggt om man har ben för det. Jag hade SJUKT snygga ben... nu e ja bara fet å gravid.. men när benen kommer i form igen efter babyn kommit ut så tänker då ja ha korta shorts på mig nästa sommar.
  • Paradigm
    Bempa skrev 2011-07-01 17:46:39 följande:
    Inte jag för fem öre. Jag är mer vältränad än de flesta faktiskt.
  • Paradigm
    Anonym (kjoltjej, 28) skrev 2011-07-01 18:33:38 följande:
    Garanterat handlar detta om avundsjuka. Lämpligt? Varför är det olämpligt?

Själv bär jag gärna korta kjolar på fritiden en het sommardag som till exempel idag. Men jag är noga med att inte visa rumpan om jag ska sätta mig eller böja mig, men jag tycker faktiskt det är väldigt sällan man faktiskt ser tjejernas rumpor, de med kjol. De flesta har full koll, bara det att omgivningen tror att det är en ren slump att de inte flashar hela tiden. De andra vill visa upp sig. På jobbert har vi dresscode som jag naturligtvis följer, knälängd är minimum och minst t-shirt ärm på sommaren.

Jag tycker det är snyggt att visa mycket ben, speciellt nu när de fått färg. 
    Men vad bra då, då behöver du inte ta åt dig eftersom det inte handlar om ditt fall. Bra, va?
  • 010306

Nu är väll jag mer för korta shorts men samma princip: Är nöjd med mina ben och det är varmt på sommaren så why not liksom.
    Jag har dock ganska korta ben och i mellanlånga kjolar ser dem ut som små stumpar :P

• LivL

Men folk får väl ha på sig vad de vill???!!

• Lady Bird

Jag gillar kort och vippigt, så enkelt är det. Förresten har jag ankstjärtsbyxor under så jag är säker även om det syns lite trosa. Skäms

• why the face

Jag har minikjol kjol med vita tights till. 

• Lady Bird
    why the face skrev 2011-07-15 19:13:16 följande:
    Jag har minikjol kjol med vita tights till. 
    Det är väl fint!
Svar på tråden varför dessa minikjolar?