• onewish

Vägen mot ett plus (trots PCO:n) 2011?

Hej! Jag är 20 år och nu har jag och min sambo startat bebisverkstaden på riktigt, efter att det senaste halvåret gått med tanken "händer det så händer det".  Men problemet är att jag har PCO och det verkar vara hopplöst att bli gravid, vi har varit i kontakt med BM och jag ska snart dit på första undersökningen. Så just nu hoppas jag verkligen att jag har ägglossning överhuvudtaget! Min mens har alltid pga av PCO:n varit oregelbunden med alltifrån 4 veckors mellanrum till 12 veckor. Det är inte det lättaste att pricka in (om den överhuvudtaget existerar) ägglossningen.. Någon mer än jag med liknande cyklar?
    Det skulle vara roligt att följas åt med andra i samma ålder som kämpar mot plusset, och puscha varandra. Dela med sig av erfarenheter, tips, råd och trösta varandra när det känns hopplöst. Hänger ni med på resan mot plusset 2011??  :)

• Svar på tråden Vägen mot ett plus (trots PCO:n) 2011?
  • Matilda03
    Hej på er!

Jag bara funderar lite kring Pergo, det stimulerar ju ökad produktion av FSH vad jag förstår. Men läkarn sa förut att mina prover såg normala ut så hur kan jag bli hjälpt av Pergo??
    Jag vet inte vad mitt FSH låg på, ska fråga men han skulle ju ha sagt om det var för lågt så nu är jag lite fundersam.

Hur är det för er, vet ni att FSH o LH är lågt?
  • Matilda03
    Namn                     Behandling                BIM              Status                       Försökt sedan
    Barreliten             Puregon 3:försöket                        Sprutstart 5/11            Sept 2010
    Juliii86                 Pergo 2: kuren            12/11          Väntar på BIM             Juni 2008   
    hoppfull idag       Sprutor/IVF                                       Ska ta alla prover      Jan 2011
    valkyrie             väntar på pergo             vet ej          väntar på mensen       Jan 2009
    Nightrose           Puregon 5:e försöket     vet ej            Sprutstart 1/12?     Feb 2010
    Treasures            Endast Metformin     c:a 18/12       Väntar på BIM           Aug 11 (mer aktivt)  
    Vili                     Pergo 1:a kuren                28/12          Pergo start 3/12       Sept 2010 
    Matilda03          väntar på pergo          vet ej               Väntar på mensen   April 2011
    Li86                      väntar på Puregon        vet ej          väntar på Puregon    Sept 2010

Uppdaterar mig på listan! Jag är rätt säker på att jag haft ÄL men vet inte riktigt när, hoppas förstås på att mensen inte kommer men jag tror den gör det..

Grattis till er som är som plussat! =)
  • Vili

Jag har precis plussat, jättestarkt...kan bero på att det idag är dag 38 i cykeln men jag har inte vågat testa innan. Jag älskar pergotime just nu, första enkeldosen hjälpte hallelulja.

jättesuddig bild men budskapet framgår ju :)
  • Treasures

Grattis igen och lycka till! Då ligger du 12 dagar efter mig Flört. Vi ska göra ett tidigt ultraljud den 12/1, ska bli så spännande att få se det lilla pyret, fast lite nervös är man såklart också.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Hur går det för dig nu Thulan, du har kommit en bra bit nu va? Hur var det, fixade ni nån tråd för de som blivit gravida?

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Barreliten             Puregon 3:försöket                        Sprutstart 5/11            Sept 2010
    Juliii86                 Pergo 2: kuren            12/11          Väntar på BIM             Juni 2008   
    hoppfull idag       Sprutor/IVF                                       Ska ta alla prover      Jan 2011
    valkyrie             väntar på pergo             vet ej          väntar på mensen       Jan 2009
    Nightrose           Puregon 5:e försöket     vet ej            Sprutstart 1/12?     Feb 2010 
    Vili                     Pergo 1:a kuren                28/12          Pergo start 3/12       Sept 2010 
    Matilda03          väntar på pergo          vet ej               Väntar på mensen   April 2011
    Li86                      väntar på Puregon        vet ej          väntar på Puregon    Sept 2010

Raderade mig från listan och hoppas att jag inte kommer tillbaka....Flört 

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Vili

Barreliten             Puregon 3:försöket                        Sprutstart 5/11            Sept 2010
    Juliii86                 Pergo 2: kuren            12/11          Väntar på BIM             Juni 2008   
    valkyrie             väntar på pergo             vet ej          väntar på mensen       Jan 2009
    Nightrose           Puregon 5:e försöket     vet ej            Sprutstart 1/12?     Feb 2010
    Matilda03          väntar på pergo          vet ej               Väntar på mensen   April 2011
    Li86                      väntar på Puregon        vet ej          väntar på Puregon    Sept 2010

Jag säger detsamma som treasures, jag raderar mig och hoppas jag inte behöver komma tillbaka på listan :)

• Vili
    Treasures skrev 2012-01-05 20:46:39 följande:

Grattis igen och lycka till! Då ligger du 12 dagar efter mig Flört. Vi ska göra ett tidigt ultraljud den 12/1, ska bli så spännande att få se det lilla pyret, fast lite nervös är man såklart också.

jag tänkte ringa imorgon och boka tid till ett tidigt ultraljud med tanke på mitt tidigare utomkveds. Ska bli kul att se hur många :P
  • Thulan
    Treasures skrev 2012-01-05 21:01:13 följande:
    Hur går det för dig nu Thulan, du har kommit en bra bit nu va? Hur var det, fixade ni nån tråd för de som blivit gravida?

Jo det går bra, går in i v 22 på lördag så det rullar på ganska fort=) Nej det blev aldrig någon fortsättningstråd, vi var väl bara 2 som plussade. Men nu är vi ju några fler och förhoppningvis blir det ännu fler plus snart så det vore kanske läge för en tråd där vi kan fortsätta prata. Eller vad tycker ni?
  • Firran
    Thulan skrev 2012-01-05 21:44:15 följande:
    Jo det går bra, går in i v 22 på lördag så det rullar på ganska fort=) Nej det blev aldrig någon fortsättningstråd, vi var väl bara 2 som plussade. Men nu är vi ju några fler och förhoppningvis blir det ännu fler plus snart så det vore kanske läge för en tråd där vi kan fortsätta prata. Eller vad tycker ni?
    Jag tror jag va med i denna tråd från början.. har iaf för mig det : ) Jag är i vecka 20 nu..  har bf 26 maj : ) 

Grattis till er som fått plus och hoppas ni andra får ett snart !!! 
  • Treasures

Jag hänger gärna i en fortsättnings tråd iaf.....nån som känner sig manad att starta den?

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Matilda03
    Matilda03          väntar på pergo          vet ej               Mens 9/1/väntar på äl  April 2011
    Fick mens idag tyvärr! Det var inte vad jag hoppades på även om jag trodde att det skulle bli så... Nu ska jag kanske få Pergo utskrivet, väntar på nästa äl så man kan försöka igen iaf
  • Treasures

Jag kommer tillbaka till er inom kort. Har just blivit skrapad efter MA. Nu ska kroppen och hjärtat få lite tid att läka, men sen kör vi igen.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Nightrose
    Treasures skrev 2012-01-18 14:59:32 följande:
    Jag kommer tillbaka till er inom kort. Har just blivit skrapad efter MA. Nu ska kroppen och hjärtat få lite tid att läka, men sen kör vi igen.

Usch vad tråkigt!! *skickar en stärkande kram*
  • Treasures
    Nightrose skrev 2012-01-22 16:29:32 följande:

Usch vad tråkigt!! *skickar en stärkande kram*

Tack, det känns fortfarande piss men det är väl så det ska vara....

Är det nån aktivitet alls här längre eller har alla lyckats eller gett upp? Hoppas ni som fortfarande kämpar snart kommer tillbaka.
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
Svar på tråden Vägen mot ett plus (trots PCO:n) 2011?