• OnePiece

Libero eller Pampers?

Vilket blöjmärke fördrar ni till er bebis? Motivera gärna varför. Jag är själv nybliven förälder och har inte hunnit lokalisera mig så mycket bland alla blöjmärken. Har bara använt Libero (storlek 2). Jag har även fundrat på att prova tygblöjor för miljöns skull. Vad har ni för erfarenhet av det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Libero eller Pampers?
  • 1978

Använder både tyg och Libero nu. Men som andra har sagt, vilket märke som passar bäst varierar efter hur barnet är skapt och i vilken ålder det är.

• FruG

Vi har använt Pampers på alla barn och är supernöjda med dem.

Men i veckan nu så var de minsta Pampers slut i affären till vår nyfödda så då blev det ett paket Libero. Och fy attans, aldrig mer!! De läcker konstant hela tiden.

• fantasifull

Libero är det enda jag har använd på min son och jag har varit riktigt nöjd ända fram tills nu då han är 19 månader och kissar mycket på natten men inte på dagen. Han kissar igenom nästan varenda natt om jag inte byter på honom, detta kan ända även om jag byter blöjan under natten .. (Strl.6)
    Jag testade pampers någon gång när han var bebis men då upplevde jag att "innertyget" i blöjan fastnade på rumpan vilket gjorde honom röd men funderar nu på att kanske börja testa deras blöjor igen.

• Evven

Vi har efter lite provande fram och tillbaka beslutat oss för pampers, dom är tunna vilket passar min dotter. Har lätt för värmeutslag och då funkar pampers riktigt bra. Hade i början libero men tycker dom är så tjocka. Willys blöjor var också ganska bra men hade en tendens att halka ner lite för mycket på ryggen. Provade änglamarks också en gång men dom blöjorna var så stela.

Skulle vilja testa huggies men vart köper man dom?

• Leonike

Vi har testat runt en del men kommer alltid tillbaka till libero, de är bäst tycker jag.

Pampers har dels luktat illa, de nya lila blöjorna hade vi ett paket av men så fort det kom lite kiss i så stank de, läckte och hängde ner på ett obehagligt sätt. Pampers byxblöja har funkat rätt bra men jag tycker de är för små! Sitter inte hundra på min kille.
    Sen har vi testat Lidl, och fy, jättehårda blöjor, använde inte upp paketet. 

Willys har vart bra, förutom att deras vanliga blöja har en tendens att läcka kristaller på huden och det gillar jag inte riktigt, byxblöjan är bra men tycker den sitter lite som en stringblöja på sonen och det kan ju inte vara bekvämt.
    Nu använder vi liberos comfort fit till natten och liberos up and go på dagen, den nya up and go tycker jag är underbar, sitter bra, har aldrig läckt och är super mjuk och skön. Comfort fit har vi fortfarande kvar av den gamla sorten, har inte prövat den nya än, den gamla är så himla bra så jag är skeptisk mot den nya...Vi får se hur det funkar.  

• Mellanmjölkens land

Pampers ännu så länge. Testade Libro men hon gillade inte de blöjorna. Blev ledsen så fort minsta lilla hade kommit i blöjan. Vi tyckte även att de kändes väldigt klumpiga jämfört med pampers. Kan tillägga att hon vid det tillfället var knappt 2 mån gammal och bajsade vääääldigt ofta. Då var det nätliknande skiktet i new baby väldigt bra.

• Empiiis

Pampers.

När dotterns föddes var hon lite. 2595g 45cm så vi använde liberos prematurblöjor. JÄTTEBRA!

Sen hade vi fått ett paket pampers hemma så vi började använda de. Tyckte det lyckade fruktansvärt om blöjorna så återgick till libero. Men tyckte att de var så "breda" mellan benen att hon inte riktigt fick ihop benen ordentligt. Så vi gick tilbaka till pampers. Pampers är lite mjukare enligt mig och man känner på doften exakt när det är dags för att byta. Svårt att missta sig.

Nu har vi fått ett paket libero så vi använder de på dagarna. Vi kan inte använda den på natten för att den läcker upp på ryggen. Jag tror att det är för att den blöjan är mer kompakt.       

• skrutto

Den som är billigast av pampers och libero. Tycker de funkar lika bra.
    Provade icas egna en gång, de var helkassa, de kändes stela och obehagliga och läckte gjorde de också.

• 9barnsmamma

Vi använder libero på natten & pampers på dagen till alla 4 blöjbarnen., :) funkar super!

Amanda -94 Tiffany -96 Johanna -97 Lilly-00 Samantha -04 Joel -05 Channel -07 Alice -09 Nova-Li -10 (Elle -12 Chayenne -12)
  • Lussekatten87

Av de två märkena föredrar jag Libero. Pampers blir så svampiga i konsistensen när de blir fyllda med kiss och jag upplevde även att blöjan lätt fastnade på barnets rumpa när det hade bajsat, eftersom det är något slags nätlikande material inuti blöjan. (På newborn blöjorna).
    Dessutom liktar de snabbt kiss( ej Up&go för större barn). 

Detta är mina erfarenheter från 2 barn som inte längre är bebisar  

Även om en blöjsort inte alls passar när barnet är nyfött kan det mycket väl passa utmärkt när barnet är 1-2 år. 

• 9barnsmamma

Kan uppdatera min kommentar lite.. Nu har vi bara 2 blöjbarn.. ;) Nova-Li (7 månader) provade vi först pampers på, och det funkade jättebra i början, men sen upptäckte vi att dem inte höll i 12 timmar på natten, så då provade vi libero på natten. Funkade mycket bättre! Tyckte isf att dem var lite väl tjocka till min smalis, men det har blivit bättre nu när dem har ändrat på blöjorna! För ca 1 vecka sen så upptäckte jag dock att hon fick utslag av pampersblöjorna, vilket inte kom som en så stor överassking eftersom hon alltid haft känslig hud.. Provade då libero även på dagen & dem funkar perfekt! Vi använder även en del tygblöjor på henne (ImseVimses allt-i-ett) därför att dem är snällast mot huden. Mitt andra barn Alice (1 år & 9 mån) hade vi först pampers på dagen & libero på natten eftersom libero höll bäst, men nu när dem har förnyat blöjorna så funkar det bättre med pampers baby dry för henne på natten. Nu använder vi pampers active fit på dagen, och dem funkar kanonbra! Hon är en vild liten tjej, och dem sitter superbra på henne! Hon är raka motsatsen till lillasyster som är en riktigt sömntuta.. ;) Channel, min äldre tjej på 4 år, kissar på sig på natten ibland.. Vi brukar då använda libero up & go till henne. :) Nu när tvillingarna kommer tror jag att det blir pampers hela tiden på båda eftersom det har funkat bäst till alla mina barn när de var nyfödda och upp till ca 6 mån:) Dem är mjukast & super till löst bajs!

Amanda -94 Tiffany -96 Johanna -97 Lilly-00 Samantha -04 Joel -05 Channel -07 Alice -09 Nova-Li -10 (Elle -12 Chayenne -12)
Svar på tråden Libero eller Pampers?