• Desiré90

Försöker igen

Nu försöker jag igen!

Någon i östhammar/uppsala trakten som har barn eller ska få barn?

• Svar på tråden Försöker igen
  • Danni 83

Hej på er.

Jag är andra veckan på jobbet nu, trivs bra och börjar få lite mer ordning. Har fått en trea i Österbybruk som vi flyttar in i i mitten av september, vi bor i en fyra för tillfället så vi byter ner oss ett rum men pojkarna får dela sovrum och på sikt vill vi köpa hus så det får gå ett tag.

Hur mår ni andra?

Desire90: Vad trist att få så dålig respons på babycafeet, hur var personalen då? De brukar vara så himla gulliga mot folk som är nya, som du säger så tar ju en del mod att våga sig ner ny utan att man känner någon annan. Bra gjort iallafall.

Hur har ni det med träffar? Jag har mycket att stå i inför flytten men så småningom är jag gärna med och fikar eller annat. Glad

Mamma till 2. Alvin juli -07, Liam maj -10. Mina hjärtan
  • Desiré90
    trollungen1989 skrev 2011-08-24 20:29:13 följande:
    Desiré90 skrev 2011-08-22 20:01:18 följande:
    Okej! :) Mot norrtälje hållet eller?
    Jag bor just nu i östhammar. men ska visserligen flytta till norrtälje.
    Ja den bara springer iväg, de va alldeles nyss som man kom hem ifrån bb tycker jag.
    Allt går utmärkt för min del iaf. Hon har varit hur "snäll" som helst. Sover hela nätter nu med, visserligen gjort det ett tag men. Alltså somnar vid ungefär 19 och vaknar vid 5 ungefär :)
    Va ner på öppna förskolan här idag eftersom jag inte känner några här. På babycafé. Men de va ingen hit, fick ingen respons alls. Alla kände redan varandra och verkade inte ett dugg intresserade av att släppa in fler, så det blev bara obekvämt. Synd när man äntligen tagit sej i kragen och vågat sej ner...
    Känner du många unga eller några överhuvudtaget som har barn där du bor?
    Vi har sådär lagom, inte så mycket leksaker eftersom hon e lite för liten fortfarande :) Men det finns hur mycket som helst ja, men dyrt!
    Hej nej motösterbybruks hållet. fast innan. Våran är oxåå snäll o lugn , hade ont i amgen innen så då var det gnäll men det kan han ju inte hjälpa. har din haft det? När föddes hon? Va tråkigt att dom var sånna, har inte gått på något än, finns där jag bor men har inte gått än.. Känner fler men dom bor inne i stan eller nån annan stans.. synd att det inte bor folk nära än! en finns det här där vi bor , men träffas inte sällan. Känner du måga i stan? Ja det finns så mycket o köpa,:) man vill ha mycket:) kul att köpa!
    Hehe okej :) Våran hade också lite magknip, men de fick över med minifom som tur var :) Våran föddes den 20 maj :) Nej jag känner inte en enda inne i uppsala faktiskt... :/
    Danni 83 skrev 2011-08-29 17:00:18 följande:

Hej på er.

Jag är andra veckan på jobbet nu, trivs bra och börjar få lite mer ordning. Har fått en trea i Österbybruk som vi flyttar in i i mitten av september, vi bor i en fyra för tillfället så vi byter ner oss ett rum men pojkarna får dela sovrum och på sikt vill vi köpa hus så det får gå ett tag.

Hur mår ni andra?

Desire90: Vad trist att få så dålig respons på babycafeet, hur var personalen då? De brukar vara så himla gulliga mot folk som är nya, som du säger så tar ju en del mod att våga sig ner ny utan att man känner någon annan. Bra gjort iallafall.

Hur har ni det med träffar? Jag har mycket att stå i inför flytten men så småningom är jag gärna med och fikar eller annat. Glad

Härligt, trivs du då? :)
    Personalen va likadana, de reagerade på att jag aldrig varit där förrut, och såg liksom undrande ut varför jag ens kom... så trist.. fast nu har föräldragruppen satt i gång så där finns det några trevliga, samt att vi börjat på babysim :) nu e de bara synd att vi ska flytta den 1 nov istället. tillbaka till norrtälje hehe. fast man ska ju ha någon att umgås med innan dess också såklart :)
  • Danni 83

Hej på er.

Vi har fått boende i Österbybruk, en trea så barnen får dela rum men det är ganska stort så det verkar fungera bra.

Är det någon som är intresserad av att fika eller ses på en promenad kanske till helgen? Vi kan ju ta oss nånstans i närheten.

Desire90: Har ni mycket att stå i inför flytten? Varför ska ni flytta?

• Desiré90
    Danni 83 skrev 2011-10-17 14:43:16 följande:

Hej på er.

Vi har fått boende i Österbybruk, en trea så barnen får dela rum men det är ganska stort så det verkar fungera bra.

Är det någon som är intresserad av att fika eller ses på en promenad kanske till helgen? Vi kan ju ta oss nånstans i närheten.

Desire90: Har ni mycket att stå i inför flytten? Varför ska ni flytta?

Ja skulle kunna i helgen. men kan inte ta mej någonstans tyvärr då vi ej har bilen :(
    nja det e ganska lugnt med flytten, går sakta framåt, packat lite men e ju inte så mycket att packa ;P vi ska flytta till svanberga som ligger mot norrtälje :)
  • Danni 83

Vart bor ni? Vi har bil så vi kan ta oss. Glad

• Danni 83

Okej, ska vi ta oss hit då kanske. Jag funderar på vad som blir bäst, jag har ju två söner, en på 4 år och en på 1,5. Hur gammal är din dotter? Kanske för liten för lekpark?

• Desiré90

Hon blir bara 5 månader nu på tordag, så lite liten :)

• Danni 83

Ska vi göra så att jag går med killarna till en lekpark och så möts vi uppp på något cafe efter? Det finns väl en nere vid vattnet om jag kommer ihåg rätt. Adas cafe kanske? Eller Ekan? Runt kl 15?

• Danni 83
    Desiré90 skrev 2011-10-18 13:16:04 följande:
    Hon blir bara 5 månader nu på tordag, så lite liten :)
    Hojhoj, vi tänkte åka och bada i Gimo på lördag mellan 14-16, det är gratis för kommunanställda, visst var du också anställd inom kommunen? Familjemedlemmar går också in gratis. Glad Häng på om du vill. Jag kan ju maila dig mitt telefonnummer om du vill ses.

• Desiré90
    Danni 83 skrev 2011-10-21 10:39:50 följande:
    Hojhoj, vi tänkte åka och bada i Gimo på lördag mellan 14-16, det är gratis för kommunanställda, visst var du också anställd inom kommunen? Familjemedlemmar går också in gratis. Glad Häng på om du vill. Jag kan ju maila dig mitt telefonnummer om du vill ses.
    Hej.
    Har inte haft tillgång till datorn, så har inte kunnat svara.. :(
    Men jag e hemma hos min mamma i norrtälje :), var tvungen att fixa lite inför flytten så tog bussen.
    Men du jobbar i veckorna eller hur e det?
    Maila numret om du vill :)
  • Danni 83
    Desiré90 skrev 2011-10-21 20:00:34 följande:
    Hej.
    Har inte haft tillgång till datorn, så har inte kunnat svara.. :(
    Men jag e hemma hos min mamma i norrtälje :), var tvungen att fixa lite inför flytten så tog bussen.
    Men du jobbar i veckorna eller hur e det?
    Maila numret om du vill :)
    Ja jag jobbar i veckorna.. barnens pappa åker bort tors -fredag den här veckan så jag tänkte jobba lite kortare dagar men det blir ju ändå fram mot kvällen innan vi kan ses så det blir nog lite sent. 
Svar på tråden Försöker igen