• Desiré90

Försöker igen

Nu försöker jag igen!

Någon i östhammar/uppsala trakten som har barn eller ska få barn?

• Svar på tråden Försöker igen
  • Danni 83

Hej på er, vi är en familj som är på väg att flytta till Uppsala/Östhammar, beror lite på vart vi får lägenhet, jag är precis färdigutbildad miljö-och hälsoskyddsinspektör och har fått jobb i Östhammar. Börjar i slutet av augusti. 

Har en son född 2007 och en född 2010. Planerar fler barn men det blir först om några år när jag har fast anställning (är provanställd nu 6 månader sen går det förhoppningsvis över i en fast anställning) och barnen är lite större.

Vilka är ni? Ser att någon är gravid och någon har barn, hur gammal?

Vore trevligt att lära känna fler föräldrar i nya staden Skrattande Jag och sambon är båda 27 år.

Mamma till 2. Alvin juli -07, Liam maj -10. Mina hjärtan
  • Nadiaa
    Danni 83 skrev 2011-07-18 21:29:11 följande:
    Hej på er, vi är en familj som är på väg att flytta till Uppsala/Östhammar, beror lite på vart vi får lägenhet, jag är precis färdigutbildad miljö-och hälsoskyddsinspektör och har fått jobb i Östhammar. Börjar i slutet av augusti. 

Har en son född 2007 och en född 2010. Planerar fler barn men det blir först om några år när jag har fast anställning (är provanställd nu 6 månader sen går det förhoppningsvis över i en fast anställning) och barnen är lite större.

Vore trevligt att lära känna fler föräldrar i nya staden Skrattande Jag och sambon är båda 27 år.
    Välkommen! Va kul :)

Jag är 24 år och väntar mitt första barn, beräknad på Julafton Glad
  • Desiré90
    Danni 83 skrev 2011-07-18 21:29:11 följande:

Hej!
    Vart ere du har lyckats få jobb i Östhammar?
    Jag heter Desiré och e 21 år och fick mitt första barn nu i maj :) Sambon min e 26 och har även en dotter sen tidigare som e lite över 2 år :)
    Har ni anmält er till östhammarshem?
    Jag gjorde det förra sommaren, tror det var i juni eller juli och vi flyttade in 1 augusti :) Så man kan ha tur och få skitfort, spec om man har ordnad ekonomi och de vet att man har fått jobb här så man behöver bo nära :)
  • Desiré90
    Nadiaa skrev 2011-07-09 20:28:12 följande:
    Håller med! Hur har det gått för dig/er hittills? Glad
    Det går skitbra ;) bättre än förväntat. Men för sej själv får man då inte vara, enbart när hon sover :)
  • Desiré90
    glit skrev 2011-07-09 21:48:23 följande:
    Skönt att du inte behövde gå massa över tiden då! :) När det började närma sig var jag tvungen att "programera om" min hjärna att inte vara helt inställd på bf-datumet ... vilket man (iaf jag) blir av att stirra på alla olika baby-tickers varje dag. Men vattnet gick på bf 28e maj och han  var ute nästa dag :D

Ja, jag var på väg att skriva att jag inte vart på några å-promenader men det har jag ju faktiskt... fast mer mot polishuset eftersom jag har BVC där ungefär :)

Är ni sambor/tillsammans med barnens pappor eller är ni ensamstående? Jag är själv med min lilla Noah :)
    Ja det var verkligen skönt! Tycker lite synd om dem som får vänta extra länge på sina små :)
    Jo man visste ju att det inte skulle komma precis på dagen, fast jag liksom visste och sa även till min BM att min kommer komma tidigare, men nejdå du e först föderska sa hon, du kommer gå 2 veckor över tiden. jag hade bokat tens maskinen hos henne och ville hämta den då när jag var där 1 vecka innan jag fick, men fick inte ta med den för vi skulle vi träffas igen nästa vecka och inte behövde jag den så tidigt. men tji fick hon! :P

Hehe okej, får bli fler då, inte bara till BVC :)

Jag e tillsammans/förlovad/sambo med mitt barns pappa :)
    Okej, hur känns det då? Stark du måste vara :)
  • Danni 83
    Desiré90 skrev 2011-07-19 14:18:25 följande:
    Hej!
    Vart ere du har lyckats få jobb i Östhammar?
    Jag heter Desiré och e 21 år och fick mitt första barn nu i maj :) Sambon min e 26 och har även en dotter sen tidigare som e lite över 2 år :)
    Har ni anmält er till östhammarshem?
    Jag gjorde det förra sommaren, tror det var i juni eller juli och vi flyttade in 1 augusti :) Så man kan ha tur och få skitfort, spec om man har ordnad ekonomi och de vet att man har fått jobb här så man behöver bo nära :)
    Hej, vad roligt att höra att det gick fort för er, jag har anmält mig nu men har inte lång kötid alls, några veckor bara, söker boende för fullt. Ev kan vi tänka oss att hyra hus så jag är inne och tittar på blocket också. Men tack för tipset! Glad Jag har fått jobb på kommunen som livsmedelsinspektör, kommer arbeta med livsmedelstillsyn på restauranger m.m. 
  • Danni 83
    Nadiaa skrev 2011-07-19 08:30:31 följande:
    Välkommen! Va kul :)

Jag är 24 år och väntar mitt första barn, beräknad på Julafton Glad
    Vilken fin julklapp Flört
  • Nadiaa
    Danni 83 skrev 2011-07-21 19:57:03 följande:
    Vilken fin julklapp Flört
    Ja verkligen! Skulle ni kunna tänka er bo i Uppsala så finns det ett fastighetsbolag som heter "Dristigheten/Din Bostad" Dom har ingen bostadskö alls och super fina lägenheter! Alla är nybyggda 2006. Jag har bott i en utav deras fastigheter, och även ordnat åt flera vänner med bostad hos dom :)
    Lycka till!
  • Danni 83
    Nadiaa skrev 2011-07-22 08:23:36 följande:
    Ja verkligen! Skulle ni kunna tänka er bo i Uppsala så finns det ett fastighetsbolag som heter "Dristigheten/Din Bostad" Dom har ingen bostadskö alls och super fina lägenheter! Alla är nybyggda 2006. Jag har bott i en utav deras fastigheter, och även ordnat åt flera vänner med bostad hos dom :)
    Lycka till!
    Tack för tipset, allt som kan leda till bostad i närheten av Uppsala eller Östhammar tar jag tacksamt emot Glad 

Idag har vi en solig dag här i Umeå, jag sitter inne än så länge och redigerar mitt examensarbete men snart ska jag cykla ner på stan och fika med några kompisar. 

Hela min familj är i Österrike och hälsar på min sambos familj och vänner, han är därifrån. Jag saknar alla som en tokig men det är lite skönt att vara ensam också. Flört 2 veckor ska dom vara borta, nu är det 4 dagar kvar 
  • Desiré90
    Danni 83 skrev 2011-07-21 19:55:57 följande:
    Hej, vad roligt att höra att det gick fort för er, jag har anmält mig nu men har inte lång kötid alls, några veckor bara, söker boende för fullt. Ev kan vi tänka oss att hyra hus så jag är inne och tittar på blocket också. Men tack för tipset! Glad Jag har fått jobb på kommunen som livsmedelsinspektör, kommer arbeta med livsmedelstillsyn på restauranger m.m. 
    Såg att de inte hade några lediga bostäder. men det hinner nog komma in några, sedan spelar det ingen roll om man har varit medlem en dag eller längre, man får erbjudande ändå och e det ingen annan som vill ha den eller att man svarar fortare så brukar man få den direkt :)
    Vi försöker också få hyra ett hus, men tyvärr så ser det ännu torrare ut på den fronten, eller ja om man vill bo lite utanför östhammar så finns det ju, typ som alunda. :)
    Aha vad kul! :) Jag arbetade också åt kommunen innan jag blev mammaledig, fast på sjukhuset :)
Svar på tråden Försöker igen