• Red Velvet

Vad kan du om bibeln? Del 2

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad kan du om bibeln? Del 2
  • Mikkel räv

Anna60 - det var inte Jesus som tvingade in demonerna i grisarna - de behövde tydligen någonstan att ta vägen och hoppade in i grisarna som fick spatt och sprang iväg...

• Texasthecat

Vilken skam... 2 rätt... Det hade fastnat lite från skolan... Måste gå och banka ut den infon fort...

Go suck on a lemon or something...
  • Mentat

Jaha, jag hade för mig att kroppen smordes med olja men det var ju fel. 5 av 6 rätt

• KristenTjej84
    Anna60 skrev 2011-07-07 08:34:35 följande:
    Trodde inte Jesus skulle driva in onda andar i djur. Han var alltså ingen djurvän? Det har jag aldrig tänkt på förut.
    Han älskade mannen som andarna drevs ut ifrån mer än djuren:P inget konstigt med det.
    Om andarna inte fått komma in i djuren, hade de dödat mannen som de bodde i istället.

• Embla

Alla rätt. Efter att ha tagit tre Bibelquiz inser jag att jag kan mer om Bibeln än vad jag trodde.

• Anton Chigurh
    Ditt bästa resultat är 0 rätt av 6 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Det gick bättre än vad jag förväntade mig.
    Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
  • 2ggrpappa

De onda andarna åkte in i grisarna, är det därför vissa kallar grisar för orena?

• Red Velvet
    2ggrpappa skrev 2011-07-28 01:59:23 följande:

De onda andarna åkte in i grisarna, är det därför vissa kallar grisar för orena?

Det tror jag nog inte är orsaken, men jag vet inte.
  • Anton Chigurh
    Ditt bästa resultat är 0 rätt av 6 möjliga, du har försökt 137 gånger.

Det gick definitivt bättre än vad jag förväntade mig. I alla fall vid sista försöket.
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Red Velvet
    Anton Chigurh skrev 2011-07-28 12:24:53 följande:
    Ditt bästa resultat är 0 rätt av 6 möjliga, du har försökt 137 gånger.

Det gick definitivt bättre än vad jag förväntade mig. I alla fall vid sista försöket.
    Yeah, right.
  • 2ggrpappa
    Embla skrev 2011-07-11 22:16:48 följande:
    Alla rätt. Efter att ha tagit tre Bibelquiz inser jag att jag kan mer om Bibeln än vad jag trodde.
    Lite kul, med tanke på ditt namn.
    Ask och Embla var väl de första människorna enligt asatron?
    Själv fick jag bara tre rätt
  • LunaLunatic

Nanananana

Ditt bästa resultat är 6 rätt av 6 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 90 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 3 rätt.

• PVeraB

Hurra!
    Alla rätt
    Är det nån som har länkar till de andra quizen

• Emmyjane
    Jag hade nästan blivit besviken annars, jag diggar ju bibeln.
  • FuckedForLife

Skrattande
  • Muslimska mamman

6 av 6 möjliga. Men så har jag ju varit religiöst kristen innan jag blev muslim.

• KnytteLiten
    Ditt resultat: 6 rätt av 6 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Jaaa det är ju okej, men helt ärligt var frågorna inte särskilt svåra... 

• KnytteLiten

Nej, grisar anses vara orena redan i GT så det är inte därför... 

• MaaxMaax

En tolkning av just den texten är att Legion (som mannen svarar att han heter, och som han förklarar med "Ty jag är många") står för den romerska okupationsmakten i Israel under den här tiden. Namnet anspelar ju dessutom på ordet legion, altså en del av en krigshär.
    De onda andarna (de onda romarna) lämnar altså den judiska mannen (Israel), och flyger in i en svinhjord (för judarna orena djur), varpå svinen drunknar.  
Svar på tråden Vad kan du om bibeln? Del 2