-
-
Svar på tråden Vad kan du om bibeln? Del 2
-
Anna60 - det var inte Jesus som tvingade in demonerna i grisarna - de behövde tydligen någonstan att ta vägen och hoppade in i grisarna som fick spatt och sprang iväg...
-
Vilken skam... 2 rätt... Det hade fastnat lite från skolan... Måste gå och banka ut den infon fort...
-
Jaha, jag hade för mig att kroppen smordes med olja men det var ju fel. 5 av 6 rätt
-
Han älskade mannen som andarna drevs ut ifrån mer än djuren:P inget konstigt med det.Anna60 skrev 2011-07-07 08:34:35 följande:Trodde inte Jesus skulle driva in onda andar i djur. Han var alltså ingen djurvän? Det har jag aldrig tänkt på förut.
Om andarna inte fått komma in i djuren, hade de dödat mannen som de bodde i istället.
-
Alla rätt. Efter att ha tagit tre Bibelquiz inser jag att jag kan mer om Bibeln än vad jag trodde.
-
Ditt bästa resultat är 0 rätt av 6 möjliga, du har försökt 1 gånger.
Det gick bättre än vad jag förväntade mig. -
De onda andarna åkte in i grisarna, är det därför vissa kallar grisar för orena?
-
Det tror jag nog inte är orsaken, men jag vet inte.2ggrpappa skrev 2011-07-28 01:59:23 följande:
De onda andarna åkte in i grisarna, är det därför vissa kallar grisar för orena?
-
Ditt bästa resultat är 0 rätt av 6 möjliga, du har försökt 137 gånger.
Det gick definitivt bättre än vad jag förväntade mig. I alla fall vid sista försöket. -
Yeah, right.Anton Chigurh skrev 2011-07-28 12:24:53 följande:Ditt bästa resultat är 0 rätt av 6 möjliga, du har försökt 137 gånger.
Det gick definitivt bättre än vad jag förväntade mig. I alla fall vid sista försöket. -
Lite kul, med tanke på ditt namn.Embla skrev 2011-07-11 22:16:48 följande:Alla rätt. Efter att ha tagit tre Bibelquiz inser jag att jag kan mer om Bibeln än vad jag trodde.
Ask och Embla var väl de första människorna enligt asatron?
Själv fick jag bara tre rätt -
Alla rätt, jihaa
-
Nanananana
Ditt bästa resultat är 6 rätt av 6 möjliga, du har försökt 1 gånger.
Quizet har tagits av 90 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 3 rätt.
-
Hurra!
Alla rätt
Är det nån som har länkar till de andra quizen -
Jag hade nästan blivit besviken annars, jag diggar ju bibeln. -
-
6 av 6 möjliga. Men så har jag ju varit religiöst kristen innan jag blev muslim.
-
Ditt resultat: 6 rätt av 6 möjliga, du har försökt 1 gånger.
Jaaa det är ju okej, men helt ärligt var frågorna inte särskilt svåra...
-
Nej, grisar anses vara orena redan i GT så det är inte därför...2ggrpappa skrev 2011-07-28 01:59:23 följande:
-
En tolkning av just den texten är att Legion (som mannen svarar att han heter, och som han förklarar med "Ty jag är många") står för den romerska okupationsmakten i Israel under den här tiden. Namnet anspelar ju dessutom på ordet legion, altså en del av en krigshär.2ggrpappa skrev 2011-07-28 01:59:23 följande:
De onda andarna (de onda romarna) lämnar altså den judiska mannen (Israel), och flyger in i en svinhjord (för judarna orena djur), varpå svinen drunknar.