Cancersjuk mamma.. Tuff tid framöver..
Vet inte hur jag ska börja.
Jag är 24 år och bor med min sambo som jag vart tillsammans med i över 7 år.
Nu är min mamma sjuk i cancer och ska genomgå en benmärgstransplantation. Och om allt går väl kommer min lillebror på snart 11 år bo hos oss under några månader eftersom hon är så infektionskänslig och blir hon sjuk är det risk för väldigt allvarliga konsekvenser.
Jag har alltid haft väldigt bra kontakt med både mamma och lillebror, hans pappa dog när han var 4 och då hoppade jag in väldigt mycket och blev nästan som en andre mamma. Jag är inte orolig för att jag inte ska kunna ta hand om honom, han bodde väldigt mycket hos oss förra sommaren när ett liknande ingrepp gjordes.
Men jag är orolig för vad som händer om mamma inte klarar sig, för om det kommer bli för jobbigt för mig eller min sambo att man faktiskt går åt skilda håll. Då står jag där själv med en 11 åring..
Jag har valt att inte skaffa barn än just för jag gillar det här fria livet jag har nu. Fick ta mycket ansvar som ung så nog därför jag njuter lite extra.
Lillebror kommer hamna hos mig om mamma inte klarar sig, ett "testamente" har skrivits och det är vad mamma vill också. Jag vill, men vill inte. Men jag vet att jag inte skulle må bra av att låta honom vara hos nån annan, dom alternativen finns inte.
Han har diagnoser och behöver stabilitet, hans pappa har redan gått bort, mamma måste klara sig.
Vet inte riktigt vad det här skulle komma, behövde nog bara lufta lite anonymt!