• urcellen

Hur gör du om du är på affären med ditt barn som inte får köpa det han/hon vill och därmed lägger sig på golvet och skriker?!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gör du om du är på affären med ditt barn som inte får köpa det han/hon vill och därmed lägger sig på golvet och skriker?!
  • Makka Pakka

En kombination av två sista alternativ.. dock har han aldrig just lagt sig på golvet men tjatat och skrikit har han gjort. Oftast brukar det funka med att förklara eller avleda men om det inte gör det så är det bara lämna allt och gå!

Sen undviker jag gå till affären med honom t.ex direkt efter förskolan då jag vet att han är trött.. innan mat eller sånt..

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • urcellen
    Lyktan skrev 2011-07-08 11:06:25 följande:
    Fast (inte skälla på mig nu) men jag undrar hur jag ska kunna förbereda en 22 månaders på vad man gör i en affär?
    Eller att på vägen springer man inte? Eller följ med oss i ett köpcenter?

Min förhållandesätt gick som skrivet jätte bra med första dottern, den andra dottern.. ahhh not so good Obestämd
    Jag tror tyvärr det handlar om personlighet och hur pass mycket barnet i fråga känner ett behov av att testa gränser.
    Nej nej, inte skälla Flört Men visst är det sant att förbereda mindre barn är svårare, dom lär sig ju fortfarande såna saker liksom.
  • Novaliesmamma

Jag bär upp henne och går. Detta händer ofta så jag handlar nästan aldrig när jag är själv med henne. Är sambon med, och hon gör så, så går jag raka vägen ut och väntar i bilen. Sambon går handla färdigt.

• luckynumber

Det har aldrig hänt men jag skulle antagligen först ignorera sen försöka resonera och till sist ta barnet och gå.

• Glad i hågen

Har tagit dottern under armen och gått ut en gång då hon var drygt 3. Har aldrig behövt upprepas

• kaji

ingen stor sak tycker jag. händer ibland. talar om för barnet att jag förstår att hon vill ha vad det nu är men att hon inte får det. har knappast tid att sitta o prata tills barnet lugnat ner sig, det kan ju ta lååång tid utan bär med mig barnet och handlar klart. ta barnet och gå ut ur butiken är inte ett alternativ, jag handlar ju inte för skojs skull utan för att familjen behöver mat.

• Mandel

Vet inte eftersom det aldrig har hänt.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • FreeForAll
    straw2008 skrev 2011-07-08 13:05:22 följande:
    Hör så SJUKT ofta av föräldrar som även dom lagt sig ner o skrikigt.

Är det NÅGON som med egna ögon sett detta fenomen eller gjort så själv ?

Tror faktiskt det är ett påhittat fenomen.
    Det kommer från en reklamfilm.

Det ante mig.
  • Fluffskalle
    Thaleia skrev 2011-07-12 19:23:48 följande:
    Testar med alternativ 3 men funkar det inte så blir det alternativ 2
    Samma här.
  • gullanborg

oftast ignorera för det blir bara värre om ja försöker prata med barnet.. ofta förvarnar jag barnet innan vi går in i affären att nu handlar vi det vi skall sen går vi ut... skulle barnet börja så är det ignorera för blir som sagt värre om ja försöker prata och lugna ner det.. 

• The Foxy

Det har berott på åldern på barnet. som liten spände jag fast dem i vagnen och lät dem skrika. som lite större små gick vi ut i bilen, vilket bara behövdes ett par gånger innan det räckte med att hota med det... framförallt har jag nog försökt att handla när barnen varit pigga och mätta.

• justine

Får egentligen inte svara eftersom det ej hänt mig ännu,men jag tror jag först skulle försöka med ord att förklara vad som gäller samt avleda på något sätt. Hjälper det inte så går vi ut ur affären

• shakei

Annat! jag brukar trösta honom och säga att jag förstår att han vill ha den/det och att den är jätte fin/god/rolig men att vi inte ska köpa den i alla fall.  Brukar funka bra. Han är 2 år och 8 månader och har kört så från början. D.v.s bejakar hans sorg över att inte få det han vill ha och lär honom att det är ok att vara ledsen även om han för den sakens skull inte får det han vill ha.

• shakei

ok, han har aldrig slängt sig på golvet helt hysteriskt än måste jag erkänna, men i alla fall gråtit och skrikit "jag vill haaaaa den"

• cindy03

Har 2 barn och aldrig upplevt problemet....men skulle de lägga sig ner och skrika så skulle jag bara gå.

• ELI 79

jag skulle prata med barnet först o hjälper inte det skulle jag säga att nu går vi ut från affären så får vi gå tilbaka en annan gång när han inte skriker för de andra som handlar inkl mig, gillar inte när någon gastar sådär när man ska handla

• Ellenö

dottern är inte så gammal så hon har inte börjat än :) men jag vet en mamma som la sig brevid sitt barn på golvet och härmade henne och då slutade hon haha :)

• ELI 79
    Ellenö skrev 2011-08-06 23:33:36 följande:
    dottern är inte så gammal så hon har inte börjat än :) men jag vet en mamma som la sig brevid sitt barn på golvet och härmade henne och då slutade hon haha :)
    har jag hört många som gjort men för mig är det otroligt dumt. jag lever efter att jag inte ska göra så som barnen gör. skriker barnet så kan ju inte jag skrika och överrösta det "SKRIK INTE SA JAG!!!" likadant med det där. otroligt dum pedagogik tycker jag.
Svar på tråden Hur gör du om du är på affären med ditt barn som inte får köpa det han/hon vill och därmed lägger sig på golvet och skriker?!