• urcellen

Hur gör du om du är på affären med ditt barn som inte får köpa det han/hon vill och därmed lägger sig på golvet och skriker?!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gör du om du är på affären med ditt barn som inte får köpa det han/hon vill och därmed lägger sig på golvet och skriker?!
  • MrsKnapa

Tar barnet säger att nej det får du inte förklarar varför, säger det är slutdiskuterat!!! Fortsätter barnet lämnar ja mina grejer tar barnet och går ut utan att säga nåt!! Åker tillbaka senare och handlar, ja är jätte hård o numera bråkar inte mina barn om nåt i affären 5 resp 7 år!! Dem kan fråga men respekterar ett nej!!

• vivianne

Brukar börja med trean men det slutar ändå ibland med tvåan (fast mitt upplockade, skrikande barn får skrika en stund till medan jag betalar mina varor)

• stor grön drake

"Plockar genast upp barnet från golvet, går raka vägen till bilen och åker hem"
    Egentligen skulle jag plocka upp barnet, gå till bilen, sätta barnet i bilen och gå in och handla klart.

Det gjorde min mamma med mig den enda gången jag gjorde så. Jag minns änn i denna dag hur jag skämdes, och hur ledsen jag var för att min mamma blivit arg på mig, men samtidigt tyckte jag redan då som 5,5 åring att det var rättvist, jag visste att man inte fick göra så.

• stina01

Jag lyfter upp henne i famnen och håller kvar henne där, tar det viktigaste, betalar och sätter inte ner henne förrän vi är utanför. Då går jag ned på knä och säger ungefär "det blir svårt för mamma att handla när du inte lyssnar när jag säger att du inte får ta godis. Det blir inge skojigt då". Sedan hoppas jag på att det går bättre nästa gång, vilket det oftast gör. Jag talar också alltid om för henne innan vi går in i affären att hon ska hålla sig vid min sida för jag behöver hjälp att handla och jag berömmer henne alltid när vi kommer ut från affären då hon uppfört sig väl. Hon är 3 år.

• Zirup

Sätter mig på huk och pratar lugnande med barnet som ignorerar mig och gallskriker tills vi får åka hem. Vilket alternativ var det nu igen?

• urcellen

Wingtear, det var ett bra alternativ! Nu är inte detta ett problem för mig, mina barn lyssnar oftast på mig och respekterar ett nej, men jag jobbar i butik och ser dagligen föräldrar försöka lösa dessa problem. Så detta är ren nyfikenhet och de lustiga alternativen går ju att göra om om man så vill :)

Svar på tråden Hur gör du om du är på affären med ditt barn som inte får köpa det han/hon vill och därmed lägger sig på golvet och skriker?!