Mikaaan skrev 2011-08-09 12:09:05 följande:
Kanske inte var super ung mamma när jag fick min lilla tjej 24 år:) Men tänkte berätta ändå..
Min dotter är född i vecka 27+5 ingen vet ännu orsaken jag startade med värkar som aldrig gav sig, min livmodersetapp vart påverkad men inte så att jag öpnnade mig, efter 2 dygn med värkar varranan minut beslutade dom att ta ut henne. Hon vägde då 924gram och var 39 lång,
Idag är Vilda ganska precis 2år:) Hon är som vilken 2åring som helst pratar mest hela tiden och springer runt hela tiden. i o med att hon är för tidigt född så lider hon av tarm problem hon är konstant hård i magen. Hon lider även av sömnstörningar så hon vaknar mellan 1-12gg per natt . Hon är även överaktiv ...Vilda är fortfarande än välidgt liten tjej väger bara 9kg å är 79lång...
Nu fick Vilda en lillebror i april som tvärt emot henne vela stanna i magen gick över nästan 2 veckor med honom. han vägde 4050gram och var 54 lång lite skillnad:)
Grattis till två underverk! skönt för dej att du slapp ennu en tidig födsel men att vänta till omkring vecka 41-42
måste kännas som en evighet när man fött så tidigt innan .
24 år är väll ganska ungt, vid 25 kanske man inte ska äkna sig som ung mamma längre;)