• Lirpa09

Bikini F-kupa?

Jag vill hitta en bikini i F-kupa som går att beställa via webshop. Ska gärna finans matchande trosa till som man kan gömma lite av magen i, alltså ingen låg trosa då det inte passar min hängmage

Någon som kan tipsa om en bra webshop? Har kikat runt lite, men de bikini öevrdelar jag hittar finns det inga eller endast låga trosor till...

• Svar på tråden Bikini F-kupa?
  • Gladskit

Det finns ett märke som heter Freya/Footprints
    http://www.freyalingerie.com/swimwear.aspx  som har både bikinis och vanliga underkläder i stora storlekar. Verkligen underbar passform och bra stöd i stora storlekar!

Jag brukade testa dem i butik och sedan beställa från främst bravissimo.com eller någon annan webshop. Förra sommaren tror jag att jag hittade en som hette amplebosom nånting som levererade snabbt och låg bra i pris.

• Pumpkin
    Gladskit skrev 2011-07-13 21:31:37 följande:
    Det finns ett märke som heter Freya/Footprints
    www.freyalingerie.com/swimwear.aspx  som har både bikinis och vanliga underkläder i stora storlekar. Verkligen underbar passform och bra stöd i stora storlekar!

Jag brukade testa dem i butik och sedan beställa från främst bravissimo.com eller någon annan webshop. Förra sommaren tror jag att jag hittade en som hette amplebosom nånting som levererade snabbt och låg bra i pris.
    Jag älskar Freya!
  • bambigirl

Freya köpte jag förra året, en jättefin överdel, axelbandslös som ändå sitter uppe toppen. Och bra trosa till (även om min är lite för stor). Köpte dock i butik.

• Nemi76

Jag har också varit nyfiken på Freya men inte hittat de där fina bikinisarna i butik i närheten Samma fråga till dig som till Pumpkin, vet du om storlekarna är samma som hos Change? Alltså, borde jag kunna beställa online samma storlek som jag har på Change?
  • Gladskit
    Nemi76 skrev 2011-07-14 08:53:30 följande:
    Jag har också varit nyfiken på Freya men inte hittat de där fina bikinisarna i butik i närheten Samma fråga till dig som till Pumpkin, vet du om storlekarna är samma som hos Change? Alltså, borde jag kunna beställa online samma storlek som jag har på Change?
    Jag har aldrig kunnat beställa utan att prova först. Och Change i all ära men jag tycker att deras bh'ar har tappat "stödet" rätt snabbt. Inte samma fina kvalitet som exempelvis Freya.
    Bor du i Stockholm så vet jag att Details-butikena säljer Freya, eller i alla fall har gjort förr.
  • Cornellia
    Nemi76 skrev 2011-07-14 08:53:30 följande:

Change är kända för att vara små i storlekarna. För mig är det oftast en eller två storlekars skillnad på tex freaya och change.
    BF 1/9 2011
  • Nemi76
    Gladskit skrev 2011-07-15 08:31:31 följande:
    Jag har aldrig kunnat beställa utan att prova först. Och Change i all ära men jag tycker att deras bh'ar har tappat "stödet" rätt snabbt. Inte samma fina kvalitet som exempelvis Freya.
    Bor du i Stockholm så vet jag att Details-butikena säljer Freya, eller i alla fall har gjort förr.

Tycker att det varierar lite, de flesta bh:ar jag haft från Change har hållit i ett par år iaf. Tyvärr bor jag inte i Stockholm utan på västkusten...
  • Tintin E

köpte en jätte läcker överdel på twilfit i 80 F igår, så läcker röd färg att jag glömde helt bort att ens kolla hur magen såg ut. WOW säger jag bara, kolla in den!

• Nemi76
    Cornellia skrev 2011-07-15 08:36:20 följande:

Change är kända för att vara små i storlekarna. För mig är det oftast en eller två storlekars skillnad på tex freaya och change.

Rackarns, då måste jag hitta en återförsäljare och prova...
  • Pumpkin
    Cornellia skrev 2011-07-15 08:36:20 följande:
    Så konstigt. Jag har som sagt samma storlek både på Change-bhar och Freya-bhar. Har aldrig hört att Change skulle vara små i storlekarna.
  • scaniae

Nån här skrev något om Change, jag gick förbi en sådan butik igår och gick då in för att titta. Enligt reklamen ska de har upp till J kupa. Jag hittade en bikini som var snygg men liten trots att det stod G-kupa. Snacka om att lura kunderna med "upp till kupa J"

• loijsen

F kupa lär ju inte vara svårt. Prova ha strlk 60 i band däremot, kan inte beställa något i Sverige utan allting från utlandet:(

• Cornellia
    scaniae skrev 2011-07-18 11:38:35 följande:
    Nån här skrev något om Change, jag gick förbi en sådan butik igår och gick då in för att titta. Enligt reklamen ska de har upp till J kupa. Jag hittade en bikini som var snygg men liten trots att det stod G-kupa. Snacka om att lura kunderna med "upp till kupa J"

Dom har upp J-kupa, men inte i alla modeller.
    BF 1/9 2011
  • scaniae
    Cornellia skrev 2011-07-18 11:48:54 följande:
    Dom har upp J-kupa, men inte i alla modeller.
    Jag skrev att de har en storlek på lappen men egentligen är det två storlekar mindre. De kan ha upp till Ö men dte blir fortfarande bara Å.
  • Nemi76
    scaniae skrev 2011-07-18 12:01:29 följande:
    Jag skrev att de har en storlek på lappen men egentligen är det två storlekar mindre. De kan ha upp till Ö men dte blir fortfarande bara Å.

Jag köper sällan från annat ställe än Change men de gånger jag köpt Triumph så har det varit samma storlek som hos Change...
  • Cornellia
    scaniae skrev 2011-07-18 12:01:29 följande:

Som jag sagt tidigare är dom små i storlekarna, men det är ju inte direkt ett unikum för just change, hm är ju små i storlekarna om man jämnför med lindex oxå, thriump är små om man jämnför med fraya osv osv.
    BF 1/9 2011
  • Dolly08
    scaniae skrev 2011-07-16 21:46:28 följande:
    vilken av de?
    Alla BH:ar dök upp när man klickade

skriv artikelnumret
    96835994
Svar på tråden Bikini F-kupa?