pussa på munnen.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-16 22:00
Blev lite tokigt... Men ni fattar nog;)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-16 22:00
Blev lite tokigt... Men ni fattar nog;)
Våra två söner pussar mig o pappan, lillebror, moster, kusiner, mormor, morfar, farmor på munnen. Men bara om dom vill själva.
Valde annat då våra barn bara pussar oss föräldrar på munnen. Det är dock inte självklart, utan något som bara blivit så.
Hade de velat pussa mor/farföräldrar på munnen hade det varit ok med oss.
Det är upp till barnen vilka personer de vill pussa på munnen.
Vår son får pussa vem han vill på munnen så länge personen ifråga inte har något emot det. Han väljer oftast bara att pussa oss och mormor på munnen och kanske sin faster.
Vi frågar alltid hono om han vill ha godnattpuss eller hejdå puss innan vi pussar vi honom och vi respekterar alltid hans nej.
Han är väldigt tydlig när han inte vill och skulle nog själv klippa till den som inte respekterar hans nej (trots att han bara är två) och han skulle ha full uppbackning av oss.
För övrigt läste jag i en läkartidning att det är bra för barns immunförsvar att få många pussar av sina föräldrar :)
Jag vill INTE pussa mina barn på munnen. Ett av dem gillar pussar och då pussar vi på kinder, i nacken o liknande. De andra två är som jag och inte särskilt förtjusta i pussar. Kramar hellre
Och så mini då som bara är 3,5 mån. Han tar emot de pussar han får och av img inte på munnen...
He he... Jag pussar fortfarande min mamma på munnen!
Döttrarna får välja själva och jag försöker lära dem att det är OK att säga nej till en kram eller puss. Pappan är lite av "Men då blir pappa ledsen"-skolan, så de får båda approacherna. Jag tror inte att de mår dåligt av det...
Nu har jag i och för sig inte barn ännu, men jag har aldrig pussat varken mamma eller pappa på munnen vad jag kan minnas. Det är inte så att jag tycker att det äckligt eller sexuellt, men jag tror inte att jag kommer att pussa mina barn på munnen.
Mina yngsta, 4 och 5 år gamla får pussa vem de vill, om DE VILL det. De behöver aldrig pussa någon bara för att det "förväntas av dem".
mina barn bestämmer själva vem de vill pussa på munnen så länge den som blir pussad också vill pussas.
själv pussar jag inte barnen på munnen för att jag inte tycker det känns bra, men många pussar på andra ställen får de:)
Annat:
Mitt barn pussar ingen på munnen.
Sonen blir överöst med pussar och kramar av sina föräldrar, men inte pussar på munnen. Det är något jag inte är bekväm att dela med någon annan än min man, och därför är det inget som faller sig naturligt i vår familj. Skulle sonen på eget bevåg vilja pussa någon annan på munnen så är det upp till honom, så länge det är folk han iaf känner.