• Superbia

Ser du ut som du vill?

Upplever du att du ser ut precis så som du vill; kläder, smink, skor, frisyr osv? Om inte, vad är det som hindrar dig?

• Svar på tråden Ser du ut som du vill?
  • Serahjay

Man behöver inte vara smal för att känna sig snygg.
    Visst, jag hade gärna velat gå ner några kg till men min lathet och brist på tålamod (och pengar) gör att jag helt enkelt för acceptera hur jag ser ut.

Det har inte varit lätt men jag anser att jag är ganska snygg även om jag har en massa överflödiga kilon.

Det handlar om att klä sig rätt. Och trivas i det man har på sig. Självförtroende och utstrålning gör mer än vad man tror.

Min kompis väger säkert 50 kg för mycket.
    Hon har afrikanska rötter plus att hon har en sjukdom i knäna som gör att hon inte kan röra sig normalt, trots efter sina operationer. (dock har hon med hjälp av nyttigare kost gått ner en massa kg)
    Men hon har alltid tyckt hon var snygg, och det är hon. Klätt sig jättesnyggt och bra så hon har varit "en i mängden" så att säga. Man lägger inte märke till hennes övervikt när man ser henne gå, tala och uppföra sig.
    En av de vackraste människorna jag känner.

Verkar som det största problemet är pengar. :( håller med. Det mesta ska vara så jäkla dyrt nu förtiden och anpassas efter smala människor med små byst.

• hallencreutz89

Fast egentligen kan man väl tycka man är snygg men ändå att man inte ser ut exakt som man vill. JAg menar dte finns månag människor jag tycker är jättesnygga men jag vill inte nödvändigtvis se ut som dem. Ochså kan man tycka man är dösnygg men ändå vara medveten om att man inte är perfekt och då kanske man inte ser ut exakt som man vill heller? Just nu ser jag ionte ut som jag vill kroppsmässigt heller för jag är gravid igen och jag tycker helt ärligt gravid kvinnor ser skitläskiga ut. Vet att det är helgalet men jag har någon slags konstig gravid-fobi eller något.

• Serahjay

Jo det har du rätt i. Men tror ingen människa i världen är 100% nöjd med sig själv. Finns alltid något man vill ändra på.
    Tack vara plattång, locktång, plastikkirurgi osv så kan man ju ändra på det men även det kan inte ge toppresultat.
    Vill man ha det så får man åter igen lägga ut alldeles för mycket pengar.

• hallencreutz89
    Serahjay skrev 2011-07-19 09:10:55 följande:
    Jo det har du rätt i. Men tror ingen människa i världen är 100% nöjd med sig själv. Finns alltid något man vill ändra på.
    Tack vara plattång, locktång, plastikkirurgi osv så kan man ju ändra på det men även det kan inte ge toppresultat.
    Vill man ha det så får man åter igen lägga ut alldeles för mycket pengar.

Jamen på så sätt ser ju ingen ut som de vill! :) Fast jag kan tycka at även om jag inte är perfekt så finns det nog inget jag skulle ändra på ändå för då är inte jag jag (förutom att jag vill ha pengar till kläder och sånt då) och då ser jag ju ändå ut som jag vill fastän jag inte tycker jag är perfekt iofs
  • vampyria2

Japp det gör jag faktiskt har alltid varit lite anorlunda mot alla andra men det bryr jag mig inte så mycket om, kommer alltid att vara åt det rockigare hållet för det är det jag tycker är snyggt

• Serahjay
    hallencreutz89 skrev 2011-07-19 09:12:49 följande:
    Jamen på så sätt ser ju ingen ut som de vill! :) Fast jag kan tycka at även om jag inte är perfekt så finns det nog inget jag skulle ändra på ändå för då är inte jag jag (förutom att jag vill ha pengar till kläder och sånt då) och då ser jag ju ändå ut som jag vill fastän jag inte tycker jag är perfekt iofs
    Det handlar ju om att acceptera. :)
    Som jag skrev innan att jag är överviktig men jag har accepterat att jag ser ut såhära.
    Vilket betyder att jag är nöjd och tycker jag är snygg oavsett.

Jag har tex väldigt manliga fötter. Stora, breda och långa tår.
    Men skulle inte vilja ändra på dom eftersom det är MINA fötter och det skulle se konstigt ut mot resten av min kropp om jag hade opererat till smidiga små tjejfötter. =P
  • Serahjay
    vampyria2 skrev 2011-07-19 09:17:24 följande:
    Japp det gör jag faktiskt har alltid varit lite anorlunda mot alla andra men det bryr jag mig inte så mycket om, kommer alltid att vara åt det rockigare hållet för det är det jag tycker är snyggt
    Rockstil ÄR snyggt!
  • Zinara
    Superbia skrev 2011-07-19 09:03:08 följande:
    Haha, läste först att du väntade på att ekonomin skulle tillåta ett inköp av croissanter och funderade över hur det skulle hjälpa dig att återgå till din vanliga form
    Ja det skulle vara lite svårt att gå ner i vikt så Jag hoppas bara ekonomin tillåter köpet av crosstrainern snart. Det är det enda träningsredskap jag hittat som jag kan träna ordenligt på med min värk utan att få ont.

Wilder: Det är klart man kan vara vacker även om man är överviktig. En av mina kompisar som är kraftig är en av dom vackraste människorna jag vet. Mitt problem är att jag har aldeles fel figur för dom flesta kläder som finns för överviktiga. Dom  flesta är gjorda för att dölja och om dom sitter på mig ser jag 10kg tyngre ut än jag är. sen jag gick upp i vikt för snart 10 år sedan har jag bara lyckats hitta en handfull plagg som faktiskt sitter snyggt och som jag ser bra ut i (inklusive min brudklänning). Dom flesta som är överviktiga kan ha alla dessa superfina kläder som finns men tyvärr passar dom inte mig.

Nu går jag inte och tycker jag är ful för det tycker ändå jag ser relativt bra ut men nöjd är jag inte. Vill ner till strl 36 (hade 32-34 innan viktuppgånng)
  • Zinara
    Serahjay skrev 2011-07-19 09:20:34 följande:
    Rockstil ÄR snyggt!
    Håller med 100%
  • MadHatter
    Serahjay skrev 2011-07-19 09:20:09 följande:
    Det handlar ju om att acceptera. :)
    Som jag skrev innan att jag är överviktig men jag har accepterat att jag ser ut såhära.
    Vilket betyder att jag är nöjd och tycker jag är snygg oavsett.

Jag har tex väldigt manliga fötter. Stora, breda och långa tår.
    Men skulle inte vilja ändra på dom eftersom det är MINA fötter och det skulle se konstigt ut mot resten av min kropp om jag hade opererat till smidiga små tjejfötter. =P
    Jag håller med. Jag har helt och hållet accepterat mitt utseende och insett att även skavankerna är en del av mig. Däremot har jag kläder som inte sitter särskillt snyggt och faktiskt inte passar min kropp så bra. Jag skulle vara - och framför allt känna mig - mycket snyggare om jag hade kläder som kändes bra. När jag var smalare var det både lättare och billigare att hitta kläder som satt snyggt.
  • Serahjay
    Zinara skrev 2011-07-19 09:24:51 följande:
    Ja det skulle vara lite svårt att gå ner i vikt så Jag hoppas bara ekonomin tillåter köpet av crosstrainern snart. Det är det enda träningsredskap jag hittat som jag kan träna ordenligt på med min värk utan att få ont.

Wilder: Det är klart man kan vara vacker även om man är överviktig. En av mina kompisar som är kraftig är en av dom vackraste människorna jag vet. Mitt problem är att jag har aldeles fel figur för dom flesta kläder som finns för överviktiga. Dom  flesta är gjorda för att dölja och om dom sitter på mig ser jag 10kg tyngre ut än jag är. sen jag gick upp i vikt för snart 10 år sedan har jag bara lyckats hitta en handfull plagg som faktiskt sitter snyggt och som jag ser bra ut i (inklusive min brudklänning). Dom flesta som är överviktiga kan ha alla dessa superfina kläder som finns men tyvärr passar dom inte mig.

Nu går jag inte och tycker jag är ful för det tycker ändå jag ser relativt bra ut men nöjd är jag inte. Vill ner till strl 36 (hade 32-34 innan viktuppgånng)
    Jo det är svårt. Kollar man på "tjockisavdelningen" på kappahl tex så är allting aformat. Sitter som säckar och hela högen är tantkläder.

Jag ser inget fel i att ha tajtare kläder när man är överviktig. Figurformat, lite urringat och så det täcker magen.
    En kofta över kanske för att dölja bilringar.

Det tar tid att lära sig hur man ska trivas med kläderna man bär. Men jag har lärt mig att när jag står i klädrummet och provar kläder så ska jag bli KÄR i kläderna för att köpa dom.
    Jag ska känna mig snygg och ingen minsta tvekan får finnas där, för då vet jag att jag kommer att ångra mig.
  • La Lola
    La Lola skrev 2011-07-19 08:48:44 följande:
    Näpp.

Vad som hindrar mig?
    Min lathet.
    Känner att jag bör utveckla mitt svar.

Jag skulle eg vilja vara mer kvinnlig.
    Sminka mig varje dag, fixa håret riktigt, osv.

Men jag orkar inte!
    Känns dessutom onödigt när man ändå bara är hemma.

Vilken skiter jag i.
    Min övervikt stör bara andra, inte mig.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Ser du ut som du vill?