NuvaRing, Vad tycker ni?
Jag har ätit Neovletta 28 sen 8 år, men nu efter graviditeten ville jag prova något annat, så nu har jag satt in en ring så jag undrar om ni som haft/har NuvaRing är nöjda?
Hur länge har ni haft den?
Några biverkningar?
Jag har ätit Neovletta 28 sen 8 år, men nu efter graviditeten ville jag prova något annat, så nu har jag satt in en ring så jag undrar om ni som haft/har NuvaRing är nöjda?
Hur länge har ni haft den?
Några biverkningar?
Mådde skit av ringen, nedstämd, argsint, ingen lust, finnig, gick upp i vikt. dom psykiska biverkningarna var nog värst, blev riktigt apatisk. men jag verkar ju inte tåla några hormoner alls, får precis samma av hormonspiral
har numera kopparspiral, oj vad jag är nöjd! undrar ibland varför jag inte provat den tidigare, men det är ju alltid lätt att vara efterklok
Det är beräknat till den 1 augusti.. så 2 veckor =)
Nuvaring var det sista jag använde, skulle satt in en spiral, men då hade jag ännu inte fått barn å BM på ungdomsmotagningen var inte så glad i iden..
Så vi har i alla år kört på avbrutet, just för att jag blir så deppig av hormonpreparat.
När vi sedan skulle skjuta skarpt hände inget och vårt första barn kom till genom IVF.
Så denna lilla pärla är vårt ''kör på bara, skulle det bli så är det super kul''.
Så efter denna så är det nog ide att köra på nått skydd.
Och som sagt ja, enkelt smidigt och smärtfritt vill man ju gärna att skyddet skall vara....
MaddeA - Hur är det med mensvärk å så?
Har funderat på koppar, då jag ändå inte blöder så mycket, men har så jävla ont redan som det är!
Jag har haft NuvaRing i ca 2 år nu och är väldigt nöjd!
Det har fungerat helt felfritt för mig och jag tycker att det är superbekvämt. Nu i efterhand har mina närmaste tjejkompisar (5 st) också börjat med NuvaRing och alla tycker att det är lika bra. Dessutom så har jag mens i knappt tre dagar, blöder superlite och kommer alltid punktligt. Innan ringen så hade jag aldrig regelbunden mens så ja, mycket positivt för min del! :)
Jag har också testat den, hade hemska huvudvärkar. Var sängliggande, illamående, migrän, svårt att ha ögonen öppna. Så fort jag kom på att det kan vara nuva ring och tog ut den, försvann alla biverkningar. Så aldrig mer! NU har jag hormonspiral-mycket nöjd!
Jag använde ringarna i ungefär ett är, min sexlust försvann, fick ont av sex och ont i huvudet.. Märkte inte hur mycket de påverkade mig fören jag slutade med dem. Satte efter det in en kopparspiral och är supernöjd