Den här tråden är ju några år men jag hamnade här tack vare Google. Jag föddes med duodenal atresi (double bubble, som det står i min journal). Eftersom jag snart är trettio år så vet jag inte om dagens teknik med ultraljudsundersökningar fanns tillgängliga när min mamma väntade mig så det uppdagades när jag väl var född och maten bara kom upp igen (den hade ju ingenstans att ta vägen). Tack vare en uppmärksam läkare på ett lokalt sjukhus kom de på vad det var så jag flögs till Akademiska sjukhuset i Uppsala och opererades när jag var tre dagar gammal. Jag har aldrig haft några komplikationer (annat än nästan konstant halsbränna, vilket jag har läst kan vara en följd av duodenal atresi, men det kan också vara ärftligt eftersom min pappa hade problem med halsbränna, magsår, etc).
Jag föddes inte med Downs syndrom, vilket jag också har läst är vanligt förekommande för de med duodenal atresi, eller tvärtom - det är vanligt med duodenal atresi bland de som föds med Downs syndrom.
Jag hoppas detta svarade på eventuella funderingar, om ni nu hade några, angående vad som händer i vuxen ålder, och så vidare.