• kurvig

KILLAR vilken kropp är mest attraktiv? (bild)

kurvig?                                                 smal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-25 12:25
    man kanske skall kalla det"mullig" ist. för "kurvig"!?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-25 13:08
    OBS!!
    svar #75 så finns en bättre bild!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-25 14:14
    www.familjeliv.se/Forum-24-406/m60150084.html
  • Svar på tråden KILLAR vilken kropp är mest attraktiv? (bild)
  • Omorfia

Fast "normalt" har inte med hur många i en population som har en viss egenskap. Spannet på normalvikt är ganska stort, och har man en vikt som inte är onormal är man per definition normal.

Det är ex. normalt att få första mensen när man är 10 år, medan det fortfarande är normalt att få första mensen vid 15. Onormalt blir det när funktionen/egenskapen är störd på något sätt.

• Stinky

Min sambo hade svårt att välja, men sen sa han att den högra var för smal. Så jag antar att han tycker att det ska vara någon mellanting av de två. Så tycker jag med.

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • DST

Tyckte att det var helt sjukt orättvisa bilder. Känns som att höger är galet redigrad (det är förmodligen vänster också, men ändå). Mycket mer smickrande bild för bikinin så jag liquifyade henne lite fort i PS. Väljer "alla" fortf nr2?

(o:
  • littlepixiegrl

Omorfia: Fast då är det ju just så att om man kollar på ett snitt av en population så ligger majoriteten inom ett visst intervall och kan betraktas som "normala". Det var så jag menade iaf. Jag anser att både smala och mulliga är just normala. Jag kanske uttryckte mig tokigt innan!

• lille Birger
    Babiedoll skrev 2011-07-26 22:24:40 följande:
    “Den kurviga, en smal kvinna har jag ju redan“ hälsar min man
    Förvånad
  • miracle20
    LillaLady skrev 2011-07-25 10:01:59 följande:

lite tanig är hon, men inte så att det skriker anorexia runt henne.

Hon behöver inte ha anorexia för hon är smal, anorexia är en ätstörning och går inte mätas med vilken bmi man har...
  • Åsa
    Omorfia skrev 2011-07-26 23:40:15 följande:
    Fast "normalt" har inte med hur många i en population som har en viss egenskap.

Beror på. Mina gamla lärare tryckte mycket på att "normal" är just precis vad som är vanligt förekommande, utan någon automatisk koppling till friskt/sjukt eller rätt/fel. Det används också så i somliga sammanhang.  Men jag är väl medveten om att det är vanligt att använda det som du beskriver. Inte så förvånande då vad som gäller för de flesta också brukar ses som eftersträvansvärt eller åtminstone acceptabelt av den grupp som omfattas. 

Exempel (ursäkta om långsökta):
    "I Rios slumförstäder är det normalt att få barn i de tidiga tonåren." (Det är vanligt OCH inom gruppen socialt accepterat.)
    "37 grader är normal kroppstemperatur hos en frisk människa." (De flesta har ungefär den temperaturen när de är friska. En enskild person kan ha sin "frisktemperatur" lägre eller högre än så - en bekant till mig har förresten mycket svårt att tas på allvar i telefon av feberfrågande sjukvårdspersonal  då hennes vanliga temperatur ligger under 36 och hon ligger däckad vid 37,5  och inte får mer ens vid kraftiga infektioner. Blev lite enklare för henne när hon fick en ny läkare som har likadant.)
  • Hugful80

Min man sa om den högra "När fotade de dig?"

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Apocalypso
    DST skrev 2011-07-26 23:56:18 följande:
    Tyckte att det var helt sjukt orättvisa bilder. Känns som att höger är galet redigrad (det är förmodligen vänster också, men ändå). Mycket mer smickrande bild för bikinin så jag liquifyade henne lite fort i PS. Väljer "alla" fortf nr2?

(o:
    Haha, helt klart den snyggaste bilden.

En pojkkropp är i mina ögon inte snyggt på en kvinna och den till vänster är för fet i mina ögon av ursprungsbilderna, dock skulle hon kunna bli väldigt mycket snyggare än den högra om hon tränade lite. Kurvor handlar ju inte om att vara fet utan om timglas, den fejkade(?) bilden är kurvig och gör mer rättvisa åt bikinin än den högra.
    Only weak men fear strong women!
  • Borttagen användare

(o:
    vadå orättvisa? ena är ju mullig, andra inte. din mulliga version ser ju inte alls ut som den här i tävlingen.. din har platt mage och det har nog inte den här i trådstarten.
  • Åsa

Min man väljer den "mulliga" om han alls måste välja. Han tycker inte hon är så vidare värst men bättre än "pojkkropp med bröst". Han tycker absolut bäst om den photoshoppade vänstra i #293.

• LiveHappy

Min man säger ingen av dom, han säger att min kropp är finare än båda tillsammans. Han beskrev min kropp som "smal men den har ändå höfter, rumpa och bröst"  (jag är 160 lång och 45 kg och brösten är ju ioförsig förstorade) . Han tycker att bild nr 1 är för mullig och bild nr 2 har inga former runt höfterna.

• MLT

(o:
    Oj bra jämförelse, här är ju vänster bild klart mer attraktiv än den högra. Jag, som är bi, tycker att bröst och kurvor är sexigare än att råka ta i ben så fort man tar i tjejen.
  • Omorfia
    Åsa skrev 2011-07-27 00:36:55 följande:
    Beror på. Mina gamla lärare tryckte mycket på att "normal" är just precis vad som är vanligt förekommande, utan någon automatisk koppling till friskt/sjukt eller rätt/fel. Det används också så i somliga sammanhang.  Men jag är väl medveten om att det är vanligt att använda det som du beskriver. Inte så förvånande då vad som gäller för de flesta också brukar ses som eftersträvansvärt eller åtminstone acceptabelt av den grupp som omfattas. 

Exempel (ursäkta om långsökta):
    "I Rios slumförstäder är det normalt att få barn i de tidiga tonåren." (Det är vanligt OCH inom gruppen socialt accepterat.)
    "37 grader är normal kroppstemperatur hos en frisk människa." (De flesta har ungefär den temperaturen när de är friska. En enskild person kan ha sin "frisktemperatur" lägre eller högre än så - en bekant till mig har förresten mycket svårt att tas på allvar i telefon av feberfrågande sjukvårdspersonal  då hennes vanliga temperatur ligger under 36 och hon ligger däckad vid 37,5  och inte får mer ens vid kraftiga infektioner. Blev lite enklare för henne när hon fick en ny läkare som har likadant.)
    Visst finns det olika sätt att använda ordet normalt på olika sätt, men som ordet använts i den här och systertrådarna för att argumentera för eller mot en viss kroppstyp är helt missvisande. Det är skillnad på användningen av "normal" när man pratar om det biologiskt normala jämfört med beteendemässigt normala.

Det är lika normalt att ha 36,5 i temp som 37,0. Annars skulle man kunna klassa 36,5 som onormalt, och det är det ju inte.

I slummen du nämnde är det normalt att skaffa barn tidigt. I Sverige är det inte normalt att få barn tidigt. Beteenden är ju normala eller inte utifrån sin kontext. Kroppstemperaturen varierar inte med sociala normer.

I den här diskussionen kan man ju hävda att man anser att en viss kropp är smal eller tjock eftersom det är subjektiva benämningar, men börjar man hävda att en kroppstyp är normal/onormal med hänvisning till undervikt eller övervikt handlar det om annat.
  • lille Birger

Tjejer kan ju också skriva sin åsikt tycker jag, inte bara killarna.

Svar på tråden KILLAR vilken kropp är mest attraktiv? (bild)