annniel skrev 2011-07-26 14:01:26 följande:
Håller med!
Om man sedan jämför mellan den andra tråden så finns det en stor skillnad mellan lite huvudvärk och graviditet. Alla upplever ju graviditet olika. Men så otroligt trött som jag var runt vecka 8 har jag aldrig upplevt. Inte ens nattjobb och jetlag går att jämföra med hur trött jag var. Om man dessutom lägger till illamående och kräkningar så går detta ju inte ens jämföra med lite vanlig huvudvärk. Men som sagt, ligger han i svår migrän och inte orkar vara uppe så självklart skulle ts ha åkt hem alt fixat någon annan som kunde hjälpa mannen.
Sedan kan man ju undra ang båda trådarna vad för sorts förhållande dem har. Jag skulle aldrig ringa hem min man om jag inte kände att jag absolut tvunget behövde hans hjälp. Och när jag då väl ringer, då vet han att det är allvarligt och skulle självklart rusa hem utan att ifrågasätta eller klaga. Och tvärtom såklart.
Haha, jag har undrat samma sak! Om jag är riktigt sjuk (alltså parkerad i badrummet eller i sängen) så ringer jag naturligtvis efter maken, för att informera om läget, kolla om han har möjlighet att komma hem eller be honom ringa sin mamma så får hon komma och ta hand om vårt barn.

Men jag fattar inte, det känns liksom så missunnsamt att ringa hem sin partner så fort man får lite tandvärk.