• knisse

Han förstörde min enda lediga dag!

Jag hadde sett fram imot den här dagen i flera manader.
    En hel dag bara till för att snacka skit och bli oförskämt bortskämd. Jag och min bästa vännina pa spa en hel helg!
    Min 7 manaders var hemma hos pappa i lägenheten och det var sa skönt att vara barnfri en endaste dag.
    knappt har vi packat upp och krupigt i vara badrockar sa ringer mobilen. Mannen har ont i huvet och vill att jag kommer hem och tar hand om dottern.
    Jag vägrade, han blev skit sur!
    Gjorde jag fel eller?

Ok det är bara en historia men den hade kunnat hända.

• Svar på tråden Han förstörde min enda lediga dag!
  • Insatt
    annniel skrev 2011-07-26 14:01:26 följande:
    Håller med!

Om man sedan jämför mellan den andra tråden så finns det en stor skillnad mellan lite huvudvärk och graviditet. Alla upplever ju graviditet olika. Men så otroligt trött som jag var runt vecka 8 har jag aldrig upplevt. Inte ens nattjobb och jetlag går att jämföra med hur trött jag var. Om man dessutom lägger till illamående och kräkningar så går detta ju inte ens jämföra med lite vanlig huvudvärk. Men som sagt, ligger han i svår migrän och inte orkar vara uppe så självklart skulle ts ha åkt hem alt fixat någon annan som kunde hjälpa mannen.

Sedan kan man ju undra ang båda trådarna vad för sorts förhållande dem har. Jag skulle aldrig ringa hem min man om jag inte kände att jag absolut tvunget behövde hans hjälp. Och när jag då väl ringer, då vet han att det är allvarligt och skulle självklart rusa hem utan att ifrågasätta eller klaga. Och tvärtom såklart. 
    Ja, det är ju skillnad på om man ringer för att man verkligen behöver hjälp och på om man ringer för att man egentligen inte har lust att partnern är iväg och lämnar en ensam med ansvaret. 
  • Lindreas
    annniel skrev 2011-07-26 14:01:26 följande:
    Håller med!

Om man sedan jämför mellan den andra tråden så finns det en stor skillnad mellan lite huvudvärk och graviditet. Alla upplever ju graviditet olika. Men så otroligt trött som jag var runt vecka 8 har jag aldrig upplevt. Inte ens nattjobb och jetlag går att jämföra med hur trött jag var. Om man dessutom lägger till illamående och kräkningar så går detta ju inte ens jämföra med lite vanlig huvudvärk. Men som sagt, ligger han i svår migrän och inte orkar vara uppe så självklart skulle ts ha åkt hem alt fixat någon annan som kunde hjälpa mannen.

Sedan kan man ju undra ang båda trådarna vad för sorts förhållande dem har. Jag skulle aldrig ringa hem min man om jag inte kände att jag absolut tvunget behövde hans hjälp. Och när jag då väl ringer, då vet han att det är allvarligt och skulle självklart rusa hem utan att ifrågasätta eller klaga. Och tvärtom såklart. 
    Haha, jag har undrat samma sak! Om jag är riktigt sjuk (alltså parkerad i badrummet eller i sängen) så ringer jag naturligtvis efter maken, för att informera om läget, kolla om han har möjlighet att komma hem eller be honom ringa sin mamma så får hon komma och ta hand om vårt barn. Men jag fattar inte, det känns liksom så missunnsamt att ringa hem sin partner så fort man får lite tandvärk.
  • Tonårsmamman1
    Lindreas skrev 2011-07-26 14:03:56 följande:
    Haha, jag har undrat samma sak! Om jag är riktigt sjuk (alltså parkerad i badrummet eller i sängen) så ringer jag naturligtvis efter maken, för att informera om läget, kolla om han har möjlighet att komma hem eller be honom ringa sin mamma så får hon komma och ta hand om vårt barn. Men jag fattar inte, det känns liksom så missunnsamt att ringa hem sin partner så fort man får lite tandvärk.
    ja, eller lite graviditetsillamående.
  • Insatt
    Tonårsmamman1 skrev 2011-07-26 14:25:06 följande:
    ja, eller lite graviditetsillamående.
    Det beror väl på hur mycket det är. Jag har aldrig varit gravid så jag skulle aldrig få för mig att döma någon, jag har heller aldrig varit med om någon annans graviditet eftersom de är sin individ och jag är min så hur kan jag uttala mig om hur dåligt de mår eller inte mår?
  • Bubsan

Man fixar oftast det mesta med barnen om man e lite flexibel, jag som har problem med min mage emellanåt o får sitta på dass i ett par timmar 2-3 utan o kunna gå därifrån, oftast nattetid, fick ta med min lilla bebis på toa om hon sov oroligt, då min dåvarande man jobba som lastbilschafför. Sen var det bara och gå upp på morgonen efter och väcka de större barna som skulle till skolan.

Jag har även legat med migrän och varit ensam med barn, det går, man får lösa situationen utifrån sina förutsättningar. Och unna sin partner lite fri tid, så får det vara nästas tur nästa gång.

• Bubsan
    Bubsan skrev 2011-07-26 14:31:31 följande:
    Man fixar oftast det mesta med barnen om man e lite flexibel, jag som har problem med min mage emellanåt o får sitta på dass i ett par timmar 2-3 utan o kunna gå därifrån, oftast nattetid, fick ta med min lilla bebis på toa om hon sov oroligt, då min dåvarande man jobba som lastbilschafför. Sen var det bara och gå upp på morgonen efter och väcka de större barna som skulle till skolan.

Jag har även legat med migrän och varit ensam med barn, det går, man får lösa situationen utifrån sina förutsättningar. Och unna sin partner lite fri tid, så får det vara nästas tur nästa gång.
    Glömde skriva att min dåvarande åkte söndag-kväll o kom hem på fredag-kväll, så jag var ensam hemma på veckorna.
  • knisse

om han varit alvarligt sjuk hade jag självklart akt hem men det handlar om hans vanliga huvudvärk.

• LivL

Fattar att du inspirerats av den andra tråden. NEJ, jag hade inte åkt hem.

• Effie

Jag hade inte ens haft mobilen påslagen en sådan dag.
    Om något var jätteakut och superviktigt går det att få tag på mig via hotellet.

• Bubsan
    Effie skrev 2011-07-26 19:21:29 följande:
  • Fru Sveden

Nej jag hade inte åkt hem. Jag hade sagt till honom att han får lösa det precis som jag får lösa det alla gånger när jag har ont i huvudet och han inte åker hem från jobbet för att hålla mig i handen

• knisse
    Effie skrev 2011-07-26 19:21:29 följande:
    har alltid mobilen pa man kan ju vara behövd pa riktigt
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
Svar på tråden Han förstörde min enda lediga dag!