4-årig tjej med väldig vilja....
Jag har en tjej född -07, Jag vill veta hur jag skall få henne att förstå att jag menar allvar med saker. tex. så när hon lekte med sin lillebror häromdagen så puttade hon honom utför en sten fast jag sa att man abslolut inte fick...(de lekte så det var verkligen inte för att vara elak) DENNA gången gick det bra, men vad händer nästa gång som en sådan sak händer?
Vi har börjat annvända oss utav "stolen" lyssnar man inte efter andra gången man säger till så hamnar man på stolen i 3 min, japp däe fattar hon grejen MEN jag vill inte behöva säg detta var gång.
Man kan säg att hon lära sig alltting den "hårda vägen", tex. vi sa till henne att håll nu i den fina stene hon hittat så att hon inte tappar den mellan golvet på altanen, men inte då då sätter hon sig ocj leker precis där och naturligt vis så faller stenen igenom och så blir hon ledsen.
Sen undrar jag hur vi ska få henne svara när någon frågar henne om något tex. en granne.
Eller när vi kommer på kalas så beter hon sig så man skäms. När vi ska hälsa när vi kommer så ser hon bara tjurig ut eller räcker ut tungan eller något annat dumt, jag skäms ju. Nu det sista har vi sagt att vill man inte säga något så kan man vinka och det har funkat. Ett tag så skrek han argt hej då när vi var hos hennes kusiner, det var då vi fick starta med att man vinkar istället. Tror att hon i själva verket är osäker så att hon inte vet hur hon ska göra. MEn vi är urtrötta på att skylla på att hon är trött eller något åt det hållet.
Hon är i själva verket en väldigt glad tjej som bara inte vet vart gränsen går och det är detta som vi vill ha hjälp med. Hur kommer vi vidare så man slipper tjatet och gnället.