Molly85 skrev 2011-09-19 13:34:18 följande:
Jag har inte direkt varit med om otrohet men det beror ju lite på hur man ser det.
Jag träffade min kille 2003 och det var så nära kärlek vid första ögonkastet jag nånsin kommit. Jag var 18 då och han jämngammal, vi blev snabbt ett par och vi var klistrade vid varandra hela första året.
Efter 2 år började jag arbeta, och det som hände då är jag inte direkt stolt över. Jag började känna att jag ville ha något mer, jag var inte färdig. Jag ville ha den där nyförälskelsen igen. Jag mådde dåligt i flera månader och visste inte alls vad jag ville. Sedan började jag kolla på andra killar. Jag vart lite småkär och även om jag inte gjorde något konkret med någon så skickade vi en massa sms och pratade om att ses och en massa flirtigt. Jag skrev även en hel del på internet som min kille "råkade" snubbla över efter några månaders misstänksamhet.
Det hela slutade med att han dumpade mig men vi fortsatte ändå att ses. Så fort han sa att det var slut mellan oss bleknade allt jag trodde att jag känt för de andra killarna och jag ville bara ha honom tillbaka. Jag kröp för honom och försökte förtvivlat få honom att förlåta mig.
Det tog 4 år innan jag släppte taget. 4 år där han träffat andra i någon vecka och sedan kommit tillbaka till mig. 4 år där jag gång på gång byggt upp hoppet för att sedan få det raserat igen.
Tillslut kände jag att det räckte, det vi hade var så förstört att jag äntligen gav upp, jag hade inget annat val.
När jag sa till honom att jag inte ville träffa honom mer var det som att något gick sönder inom honom. Han vart jätteledsen och helt plötsligt ville han ha mig tillbaka. På riktigt. Han ville att vi skulle ha ett riktigt förhållande men jag sa nej. Jag sa nej till det jag velat ha i 4 års tid.
Trots detta fortsatte han höra av sig, han ringde hela tiden, ville träffas och kom med en massa svepskäl. Han kom hem till mig och väntade på mig utanför min port.
Efter 2 veckor så insåg jag dock att jag inte ville släppa honom. Han hade brutit sig igenom den mur jag satt upp för att slippa känna. Jag älskade honom fortfarande så jag gav honom en till chans. Vi flyttade ihop och nu, 2 år senare, har vi det bättre än nånsin. Vi planerar att skaffa barn och även om det inte har varit lätt har vi valt att bortse från allt som hände innan vi bestämde oss för att bli tillsammans igen.
Jag har förlåtit både honom och mig själv men jag kommer aldrig mer tvivla på att det är honom jag vill vara med.
Jag tror att vi behövde det som hände oss, vi var omogna när vi först träffades och jag tror inte att det skulle fungerat i längden utan de 4 åren när vi var så olyckliga. Nu är vi säkra på att vi vill vara tillsammans och efter allt vi varit med om så kan vi nog ta det mesta som kommer i vår väg.
Så hade jag också med en person, jag tolkar det istället som att man ville ha det man inte kunde få, för mig är inte det äkta kärlek. Men jag vet inte, kan va osäker ibland. =S