Anonym (Oj) skrev 2011-08-15 10:32:41 följande:
Men hur har det gått? Hoppas att kidsen, och ni vuxna, mår bra!
Ledsen att jag inte svarat på ett halvår. Det har väl flutit på relativt bra.
Förutom ett par konstiga saker.
Som tråden handlade om så fick jag inte veta att hon åkte på en 60 mil lång resa, inte ens hennes föräldrar fick veta.
Däremot fick jag passa barnen ett par veckor senare då hon skulle sätta in en spiral...
Där har vi kommunikation jag inte ville ha.
Löften hon gett har hon brutit. Vi skulle dela på vår bil, men sen skulle den in på vinterförvaring och helt plötsligt skulle den säljas och hon ta pengarna eftersom hon betalat så mycket för barnen.
Så bilen som skulle följa med barnen har nu hamnat i att jag får köpa en gammal skrotbil av hennes far istället så jag kan skjutsa barnen till dagis som ligger i mammans område. Ett område jag inte fick flytta till för "då skulle det inte kännas som att vi gjort slut".
Jag försöker gå vidare i livet och har träffat en ny tjej och vi försöker inleda ett varaktigt förhållande.
Min son är väldigt förtjust i min nya men jag vet inte vad han tycker om mitt ex nya eftersom hon förbjudit honom att prata om det. Hon gjorde det extra noga genom att berätta för mig att vår son ljuger väldigt mycket och jag ska inte tro på honom när han nämner killens namn.
Enda jag kan göra är att långsamt försöka bygga upp livet och tilliten igen samt ge mina barn en så trygg uppväxt som möjligt under omständigheterna.