• DaisyD

    Fick diagnosen Missed abortion idag på UV i v 12:(

    Hej alla..
    Är så orolig och extremt ledsen idag. Undrar bara om det finns någon annan som varit med om samma som mig.
    Jag fick igår kväll en brun flytning och blev såklart jätteorolig. Lite mensvärk från och till men inget mer.
    Sov som en stock hela natten och imorse var det fortfarande brunt på pappret när jag kissade:(.
    Fick såklart panik och ringde alla gynekologer jag kunde hitta. Fick tillslut en tid 13.30 idag.
    Jag och min pojkvän åkte in och jag fick göra ett ul och jag såg att barnmorskan fick en konstig min och tittade på mig och sa "lilla gumman, jag hör tyvärr inga hjärtljud". Fostret hade tydligen slutat växa i v 8+5. Jag var på mitt första ultraljud i v 8+6 och då var tydligen allt Ok!?
    Jag skulle varit i v 12 nu:(.
    Är helt knäckt och så rädd för vad som kommer hända. Ska tydligen åka in till Sahlgrenska gynakut imorrn bitti och sätta mig sa hon.  
    Jag har inte börjat blöda nånting men känner att smärtan blir mer och mer påtaglig.
    Jag och min pojkvän har sett framemot det här så jävla mycket och planerat hela vårat liv kring detta.
    Jag är så känslig och orolig av mig som person och nu kan jag inte sluta gråta. Kan det vara nåt fel på mig? Kan jag inte klara en graviditet eller vad fan är det här?
    Tårarna slutar inte rinna och jag är så ledsen. Nästan alla våra vänner visste om detta. Till råga på allt är min pojkvän "känd" också. Det kommer ju tisslas och tasslas som aldrig förr. Inte för att jag bryr mig så mycket om det men det är ju tråkigt när så många vet om det.
    Är dock mest rädd för smärtan som väntar.
    Jag har ingen aning om vad dom kommer göra imorgon. Kommer man få gå igenom en abort eller vad händer? Var i chock när barnmorskan informerade oss.
    Hoppas att någon av er varit med om detta eller har någon slags erfarenhet och kanske orkar hjälpa mig lite på traven.
    Känns så hemskt och surrealistiskt allting:(. hur ska man gå vidare?
    Är rädd för imorrn och framtiden. Tänk om jag inte kan få barn?
    Kram 
     

  • Svar på tråden Fick diagnosen Missed abortion idag på UV i v 12:(
  • Maggis
    DaisyD skrev 2011-08-03 17:19:24 följande:
    :(:(
    vad gjorde ni under tiden?
    vet inte hur jag ska stimulera mig själv. har legat och sovit från och till men finner ingen ro. är inte särskilt trött.
    min pojkvän ligger och sover pga att han inte sovit ett skit sen i måndags natt för att han varit så orolig för mig.
    Jag hade lämnat bilen på service och fick dra omkring på stan med en 2-åring hela dagen i extrem hetta. Inget att rekommendera. Men det bidrog nog till att det gick snabbt med det hela. Och jag hade väskan full av jättebindor så det löste sig med den biten också.

    En bra bok? Kolla film? Grotta in dig i soffan och slappa till någon riktig snyftis.
    //Maggis
  • DaisyD

    Åh vilka bra förslag:).
    Jag har proppat i mig 8 värktabletter så smärtan är än så länge nåt jag överlever.
    Allt känns så mycket lättare med era svar och råd så ni förstår inte.
    Jag känner ingen av er och det känns så bra att kunna skriva här och få så bra svar.
    Det är ju så himla mycket man undrar nu!

     Ush maggis det låter ju inte klokt att behöva genomlida en dag på stan efter nåt sånt här:(!
    ska försöka hitta en film där allt är åt helvete så min situation känns lite lättare.
     

  • Ellapropella
    DaisyD skrev 2011-08-03 17:31:42 följande:
    Åh vilka bra förslag:).
    Jag har proppat i mig 8 värktabletter så smärtan är än så länge nåt jag överlever.
    Allt känns så mycket lättare med era svar och råd så ni förstår inte.
    Jag känner ingen av er och det känns så bra att kunna skriva här och få så bra svar.
    Det är ju så himla mycket man undrar nu!

     Ush maggis det låter ju inte klokt att behöva genomlida en dag på stan efter nåt sånt här:(!
    ska försöka hitta en film där allt är åt helvete så min situation känns lite lättare.
     
    Jag vilade under mitt första (då jag också fick piller) sen under de "icke-värkiga" perioderna kollade jag gamla avsnitt av Sex & the city... =D Ät godis, grina, kramas massor, prata om det och våga vara ledsen. Det är mycket bättre att få ut alla känslor än att spara på dem. Bra att ni verkar kunna prata!! Det kan kännas lite otäckt när man märker att det kommer "ut" nåt som man märker att det inte bara är rent blod, men det går så fort. Hoppas bara du slipper ha ont alltför mycket!
    Kram på dig!!
  • DaisyD

    Det här var det värsta jag varit med om:(.
    Hade ju så ont igår så jag proppade i mig alla tabletter jag fick. Sitter på toan och det forsar blod och samtidigt börjar jag spy. Säkert 20 gånger!
    Det var riktigt otäckt:(. Vid klockan 23 när jag trodde allt var över så satte jag mig på toa igen och då kom det ut någon som var stort som en apelsin. Sen kände jag mig helt tom. Efter det kände jag mig verkligen inte gravid längre.
    Jag har knappt blött nånting inatt och nu blöder jag bara lite när jag sätter mig på toa.
    Är det normalt eller kan jag vänta mig mer forsande? Jag har inga som helst smärtor längre förutom psykiska.
    Vet inte hur jag ska kunna gå vidare. Man var ju så inställd på att man var gravid. Allting handlade om bebisen. Jag vaknade med ett leende på morgonen varje dag. Nä fan detta är för jävligt. Önskar att INGEN behövde gå igeneom det här, inte ens min värsta fiende.

    Och du ElinSvensson, jag laddade faktiskt ner hela säsong 2 och 3 av sex and the city förra månaden så satte mig och plöjde några avsnitt:):). Fick mitt favoritgodis hemlevererat också:).
    Dock hjälpte det faktiskt att kolla på Gynekologen i Askim, alla är så olyckliga i den serien och då känns det lite lättare.

     

  • Ellapropella

    Tro det eller ej, men man lyckas faktiskt gå vidare efter ett tag. Smärtan sitter kvar (speciellt när man ser andra gravida...) men man lär sig hantera den... Även efter 2 ggr ;)
    Sex & the city är underbart, det är så skönt att skratta åt nåt en stund. =)
    Det kommer gå bra för er, det är jag övertygad om. Även om det känns skit nu. Troligen kommer inte nåt mer hända nu eftersom allt säkert kom ut för dig. Var noga med att åka till sjukhus bara om det börja blöda igen om nån vecka bara, det kan ju finnas en risk att allt inte kommit ut.
    Kram på dig!

  • DaisyD

    Känns som man inte kommer bli lycklig försen man är gravid igen. 
    Har börjat blöda igen och började lipa när jag insåg att jag nu kan äta sushi och dricka vin igen. Vill inte det.
    Vill tänka på vad jag får och inte får äta och köpa alkoholfri öl istället för vanlig. Tror jag ska fortsätta med det.

    Ja det är helt fantastiskt, är inne på säsong 5 nu:).
     
    Jo nånstans har man väl hoppet om att det kommer bli bra tillslut.
    Tack för all hjälp och era oerhört varma och fina ord.
    Jag hoppas alla som fått ma får en frisk och underbar liten bebis nästa gång!
     

  • Ellapropella

    Jag förstår hur du menar. Man vill inget hellre än att få den där rosiga lilla knubbiga bebisen. Man får försöka ha det som målbild och jobba dit (låter flummigt) och låta det ta den tid det tar...
    Gråt gråt gråt, det är bara bra att få ut!!!
    Tänker på dig, ta hand om dig.

  • DaisyD

    Jag har verkligen inte blött,blodat,blödit eller va man nu säger, sen i onsdags när missfallet kom. Endast TVÅ gånger på torsdag morgonen och nu imorse. Är det normalt eller?
    Jag trodde man skulle blöda som fan? Eller kan det komma tillbaka? Vill verkligen veta. 

  • Ellapropella

    Min erfarenhet är att du ska ta det lugnt med fysisk ansträngning, det kan börja blöda mer då.
    Var uppmärksam på om det är uppehåll i blödandet och sen kommer tillbaka, då måste du till sjukhus eftersom det då kan finnas rester kvar som inte kommit ut.
    Har du inte ont så är det väl skönt att inte tokblöda? =)

  • Maddy

    Jag vet att detta är en "gammal tråd" men sökte på "missed abortion" då jag gick igenom detta igår. Undrar hur det gick för dig DaisyD? Har ni försökt igen efter MA?

    Jag var på rutin UL i onsdags och trodde jag var v.19 men det visade sig att fostret dött i v. 9. Gjorde skrapning igår. Hela livet gjorde en 360!
      

  • Marie-anne

    usch vad hemskt! jag går och är orolig vad det e med mej då jag har gjort tre gravtester som visat starkt för att sedan nästan försvinna och nu ett som visade ej gravid men sedan när jag skulle kassera det, och skulle ta bort batteriet, OBS! jag rörde det ej! stod det gravid 3+? vad ska man tro???? ska ringa barnmorskan på måndag sedan blir det nog att jag åker till danmark då killen inte vill vara pappa=(

  • Ruby01

    Jag har fem missfall i bagaget, och ett barn, och ska bara säga att man går vidare, för det finns ju inget annat att göra. Om några år kanske du sitter med ditt lilla barn i famnen och då kommer det här missfallet att vara ett svagt minne bara. Det är hemskt nu, jag vet, för man känner att man har förlorat ett barn, för det var ju ett barn i fantasin. Folk som inte har fått missfall brukar inte förstå, de brukar bara säga att: det var helt naturligt, kroppens sätt att sortera ut de foster som inte är livsdugliga. Men för någon som får missfall är det som att förlora ett barn. Ett tips: be om skrapning, för då blir du sövd i tio minuter och sen mår du jättebra. Om du får tabletter innebär det att du i princip går igenom en förlossning, med samma smärta som det är då, man blir helt utslagen och ligger bara och lider i ett dygn eller vad det var. Så skrapning är skonsammare.

  • DaisyD
    Maddy skrev 2011-10-28 15:12:47 följande:
    Jag vet att detta är en "gammal tråd" men sökte på "missed abortion" då jag gick igenom detta igår. Undrar hur det gick för dig DaisyD? Har ni försökt igen efter MA? Jag var på rutin UL i onsdags och trodde jag var v.19 men det visade sig att fostret dött i v. 9. Gjorde skrapning igår. Hela livet gjorde en 360!   

    Hittade min gamla tråd nu och vill bara säga att jag sitter här hemma med en liten bebis nu:). Så man kan tydligen bli gravid igen efter ett ma, det trodde jag ju inte i den jobbiga stunden.
  • Vickan I

    Underbart. Stort grattis! Självklart ser man allt helt nattsvart när man är mitt uppe i det. Men sedan med tiden går man tack och lov vidare.

  • Rosen3
    DaisyD skrev 2012-10-15 09:58:35 följande:

    Hittade min gamla tråd nu och vill bara säga att jag sitter här hemma med en liten bebis nu:). Så man kan tydligen bli gravid igen efter ett ma, det trodde jag ju inte i den jobbiga stunden.

    Åh! Jag har precis fått reda på att jag fått missed ab, var i vecka 12 och bebisen dött i vecka 6 :( Väntar nu på att allt ska komma ut. 

    Just nu känns livet tufft, man hade så mycket förväntningar. 


    Hoppas man går vidare snabbt. 

Svar på tråden Fick diagnosen Missed abortion idag på UV i v 12:(