• J2009F2010

När fick ni tillbaka er mens på riktigt?

Jag undrar när ni fick tillbaka er mens efter förlossningen för att stanna hos er regelbundet utan att vara hoppig så att säga.

• Svar på tråden När fick ni tillbaka er mens på riktigt?
  • Mina småtroll

1:a efter 10 veckor trots helamning
    2:a  efter 12 veckor trots helamning

Trist o få tillbaka den så tidigt... 

• Fru Kwasthilda

Har fått mens exakt 28 dagar efter avslutad amning med båda barnen (efter 7 resp 8 mån).

• amisej

Idag kom min mens på ens födelsedag Wohooo. Så de blev 9 v efter förlossningen

• Jungblom

Första barnet efter 9 månader och andra barnet efter 10 månader. Mensen har kommit först efter jag avslutat ammningen helt och hållet.

• Xofina

Jag helammade till 4 månader men den har kommit regelbundet sedan 3 månader!

• Renstjärna

Ammade i 20 månader och mensen kom 2,5 månader efter amningsslut. Regelbunden på en gång.

• vargaa

Efter 6 månader kom första mensen, hade regelbunden mens på en gång. Men hade längre cykler - ca 40 dgr istället för 28. Hade dock ingen mens alls året min dotter blev till så jag har nog ingen normal mens från början, trots att den alltid varit regelbunden förr. Slutade amma precis nyss (dottern är 15 mån), men är gravid igen så har ingen mens.

Mamma till Elise - www.vargaaa.blogspot.com
  • LindaB78

Båda gångerna har mensen kommit tillbaka nästan exakt 1 månad efter det jag slutade amma. dvs efter 9 månader resp 8 ½ månad efter förlossningen. Regelbundet  med 29,5 dagars intervall på en gång.

Sen satte jag in spiral och då blev det lite knas i typ 2 månader, men nu är tickar mensen som en klocka igen.

Svar på tråden När fick ni tillbaka er mens på riktigt?