• OleIvars

Jag blir tokig snart, får jag höra hur mkt era 4månaders väger!

Halloj!
    Har en liten kille född i april och blir fyra månader den 6e augusti.. Han vägde vid födseln 2820gram och var 49cm lång...
    Ammade tills han var 3 veckor, då hade han gått ner till 2620 gram
    Började då med ersättning och gav han enligt beskrivningen.....

Idag är han som sagt fyra månader och vägde i tisdags, 5470gram.... enligt mina beräkningar så borde han väga minst ett kilo till ... BVC säger, var inte orolig.. sen vill hon i nästa sekund att jag ska komma på måndag igen, för att kolla vikten...

Så, vad väger era fyra månaders?

Lillkillens stora syskon har vägt 6700-6900 vid fyra månaders ålder....

M.v.h T

• Svar på tråden Jag blir tokig snart, får jag höra hur mkt era 4månaders väger!
  • Kazeer

Första barnet vägde 2095 g och var 46 cm, när han föddes.
    Vid fyra månaders ålder vägde han 5280 g (har ingen längdangivelse).

Andra barnet vägde 1510 g och var ca 40 cm, när han föddes.
    Vid tre månaders ålder vägde han 4180 g och var 53 cm.
    Vid fem månaders ålder vägde han 5535 g och var 59 cm.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Busbellan

Kommer inte ihåg vad mina barn vägde i den åldern, men två av dem vägde inte mycket i alla fall
    Har gått en hel del hos läkare med minstingen pga att hon föddes svårt sjuk.
    När vi var på återbesök vid 6 mån sa de att vid den åldern bör barnet ha dubblat sin födelsevikt för att det ska vara helt ok och det har ju din son nästan gjort redan nu

Mamma till Nora, August och Ella
  • Kraxa

Lillan vägde 2600 vid födseln och vägde vid fyra månader 5600 (ersättning). Inga konstigheter enligt vår BVC. Hennes storebror vägde 2400 när han föddes och 6800 vid fyra månader, han va en tjockis

• Finesse
    Dr Mupp skrev 2011-08-04 20:11:23 följande:
    45,2 även där ligger han på-2
    Ok.. men hans vikt och längd låg oxå det?

Min dotter ligger nu på normalkurvan på vikt och längd (hon har legat en kurva över men stannat av lite) men ligger -2 på huvudet :-/ 
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • bollanmollan

Äldsta sonen vägde vid 4 månader 6kg och vägde 2,3kg när han föddes 7 veckor tidigt.
    Yngsta sonen vägde vid 4 månader strax under 8kg och vägde 3,8 när han föddes

• Cloud

Han väger drygt 8,5 kg.

4 kg , 52 cm när han föddes.

• Cloud
    Cloud skrev 2011-08-07 23:19:23 följande:
    Han väger drygt 8,5 kg.

4 kg , 52 cm när han föddes.

Han helammas i princip. (såg nu var tråden låg)
  • cosinus

Runt 5.6-6 kg har mina 4 vägt. Jag tycker det låter helt ok med tanke på hans start så jag håller med BVC här, var inte orolig så länge det går åt rätt håll.

Mina har startat på allt ifrån 2.5 till 3.7 (alla fullgångna)

• Cloud

Ts, testa att ge mer ersättning än vad beskrivningen säger då? Den verkar inte stämma så bra, många bebisar äter mer än vad som står på paketet.

• LJF

Min lättaste vägde 5445 gr när hon var 3 månader och 28 dagar, hon vägde när hon föddes 3605 gr. Jag ammade henne till ca 5 månaders ålder och därefter flaska på heltid, kurvan på henne ändrades inte nämnvärt när jag började flaskmata henne, hon har (bortsett från när hon föddes) legat -2 på kurvan vikt. Nu är hon 5 år och har ingen aning om hon är medel eller ej.

Svar på tråden Jag blir tokig snart, får jag höra hur mkt era 4månaders väger!