Matillin skrev 2011-08-06 09:46:55 följande:
Tahira- Det håller jag iofs inte med om. Kanske beror det på hur pass väluppfostrade de barnen är, eller hur ovana de är att flyga? Visserligen har mina barn sovit mycket när vi rest när de var spädbarn men om de väl skrek var det svårt att få tyst på dem i ett trångt plan. En 2-åring kan ju tjattra mycket men inte låta så illa som ett otröstligt spädbarn kan låta

Dessutom förstår en 2 åring tillsägelser. - Jag har mest rest charter och där får inga spädbarn vara i första klass, trodde det var så överallt? Men det är väl bra om fler flygbolag inte tillåter det då? Betalar man kanske 10000 kr mer för en biljett vill man inte riskera fler störningsmoment än man redan har.
Ja, det är klart att det beror på. Min egen 2-åring hade det inte varit någon fara med

.
Men många barn i 2-6 årsålder är så himla kontaktsökande, stirrar på sina medpassagerare, kanske ställer frågor och börjar prata och det tycker jag är betydligt jobbigare än ett spädbarn som skriker ibland.
Det beror väl lite på hur man är som person också.
Många gånger har de ju baby-korg på
alla platser i första klass, så jag har alltid tänkt att spädbarn var mer än välkomna.