• Babyface01

Mammaledig nära Piteå

Hej! Jag är mammaledig med mina 2 flickor som är 11 månader och 2,5 år. Jag bor utanför Piteå och undra om det finns några andra som är mammalediga och bor nära Piteå?

• Svar på tråden Mammaledig nära Piteå
  • Babyface01

Vilka fina bilder! Söta barn du har!
    Badhusparken var en bra förslag! Hur går din son på dagis? Min dotter börjar om 3 veckor. Har ni lust att ta en fika/lunch imorgon eller på fredag på stan och sedan vandra bort till badhusparken med barnen? (Linaloo- du får gärna hänga på om du är i Piteå!)

• linaloo

Babyface: jag är nere i Sthlm , ska på dop i helgen.. Sen den 20:e har vi dop. Men är tillbaka i Pite runt den 22:a, så efter det hänger jag gärna på!

• BenZaa

Babyface01: Tack!
    Sonen går på dagis varje dag. Men kan ta ledigt. Imorgon ska han till sjukhuset så imorgon går inte. Ska kolla upp hans förkylningsastma.. Rynkar på näsan
    Men någon annan dag går. (dock inte lördag för då ska vi på bröllop)

linalo: Hehe, får hålla koll efter dig på msn då. Hehe. SJälv är jag nästan inloggad dygnet runt, men inte säkert jag sitter vid datorn..

• Babyface01

Hoppas det går bra för er på sjukhuset.  Vi kan träffas imorgon eller en dag nästa vecka men åker till Göteborg en vecka den 22 augusti. När passar för dig?

Jag har lagt till dig på msn.

• BenZaa

Babyface01: Det gick bra på sjukhuset. Allt såg väldigt bra ut och han var så duktig. Jag frågade om dom kunde kolla upp om han har någon allergi då han är hostig efter att han varit hos min väninna (som har hund, sköldpadda och fågel). Hund och katt har vi testat och de visade inga utslag. Igår fick han ta ett blodprov för att dom skulle se genom blodet om det finns risk för någon allergi istället för att ta och testa en massa saker i "onödan".
    Eftersom vi hade lite bråttom så skulle vi inte hinna vänta på att embla-plåstret skulle verka så vi körde utan och han var jätte jätte duktig. Dom hade hans favorit film igång (Bilar) och han kommenterade den samtidigt som han kikade ner på sin arm. Sen var han jätte stolt över den leksak han fick välja efteråt. Då kände man sig som en stolt mamma

Eftersom jag ska på bröllop imorgon så tänkte jag leta fram kläder till familjen och förbereda inför imorgon. Hehe.
    Men vilken dag nästa vecka passar dig/er?

• Babyface01

Hej! Hoppas bröllopet var roligt, skönt att det gick bra på sjukhuset i torsdags!

Vi skulle kunna ses på  torsdag om det passar? Det ser ut som vädret ska bli helt ok så vi kan nog var ute med barnen! Passar torsdag för dig?

Linaloo: Vi är bortrest nästa vecka men träffas gärna när vi har kommit hem igen! Kanske vi kan träffas allihopa på Familjens hus vecka 35 eller 36?

• linaloo

Det låter som en bra idé, jag ses gärna då!

Är tillbaka från Sthlm nu. Håller på med det sista inför fotografering och visning i gamla lägenheten. Sen resten av veckan blir det förberedelser inför dopet.

• BenZaa

Babyface01: torsdag blir bra. tid och plats?
    Följer gärna till familjens hus sen.

Linaloo: hoppas dopet blir bra sen.

• BenZaa

Jag har accepterat er båda på msn, men ingen av er har jag sett online. Undrar om det blivit något fel eller om jag bara missat er? Oskyldig

• linaloo

Nainen: nu har jag fått dig inlagd varje fall! Fixade en msn app på mobilen. Msn funkar inte så bra på mac och Adium uppdaterar inte kontktliatan ordentligt, men nu fungerar det via mobilen varje fall!

Baby: vad har du för msn?

• Babyface01

Jag är inte inne på msn så ofta, ska försöka ordna så att det fungerar på min telefon. Jag kan skicka en PM till er så kan ni lägga till mig på Facebook om ni vill, där brukar jag vara inne oftare :)

• BenZaa
    linaloo skrev 2011-08-16 10:21:25 följande:
    Nainen: nu har jag fått dig inlagd varje fall! Fixade en msn app på mobilen. Msn funkar inte så bra på mac och Adium uppdaterar inte kontktliatan ordentligt, men nu fungerar det via mobilen varje fall!

Baby: vad har du för msn?
    Ja, jag märkte att du dök upp där
    Babyface01 skrev 2011-08-16 11:26:00 följande:
    Jag är inte inne på msn så ofta, ska försöka ordna så att det fungerar på min telefon. Jag kan skicka en PM till er så kan ni lägga till mig på Facebook om ni vill, där brukar jag vara inne oftare :)
     Ja, PMa mig så lägger jag till på FB
  • linaloo

Nu är jag tillbaka i Pite igen, nån som har lust att ta en fika i veckan?

• Freja09

Hej! Hoppas jag får hoppa in i tråden:)
    Vi flyttade till Öjebyn från Umeå för lite mer än ett år sen. Min sambo kommer härifrån och jag är från Malmberget. Vi har två flickor Freja som är 2 år och Tyra som är 3 månader (född juli-11).

Svar på tråden Mammaledig nära Piteå