• wilmis05

Förskollärare som blivit beviljad havandeskapspenning?

Är det någon förskollärare som blivit beviljad havandeskapspenning som skulle kunna tipsa mig om vad de har skrivit i sin arbetsneskrivning. :)

• Svar på tråden Förskollärare som blivit beviljad havandeskapspenning?
  • Eber

Min chef fyllde i alla papper som behövdes, hur en vardag ser ut mm... Det gick genom utan problem, men jag arbetar med barn i åldarna 6månader till 3år

• Dummle

Jag jobbar på syskon....verkar vara svårare att få igenom...
    Ts Hur jobbar du?

• sandslott

Jag blev beviljad i två (!!) månader! Trodde inte jag skulle bli det men det var inget konstigt alls. Jobbar på en småbarnsavdelning och dessutom extra med ett handikappat barn så det var typ hundratals lyft på en dag..
    Jobbar du med små eller större barn? Vad har du för "problem"?

• wilmis05
    sandslott skrev 2011-08-08 18:09:36 följande:
    Jag blev beviljad i två (!!) månader! Trodde inte jag skulle bli det men det var inget konstigt alls. Jobbar på en småbarnsavdelning och dessutom extra med ett handikappat barn så det var typ hundratals lyft på en dag..
    Jobbar du med små eller större barn? Vad har du för "problem"?
    Än har jag som tur var inga problem :) Men det som känns jobbigt är att man inte vet hur det kommer att bli senare. Det blir ju jobbigare sen framåt vintern kan jag tänka mig. Vi har 12 barn som är födda 09 och 2 barn som är födda 10. Så det blir en del lyft och en massa påklädning :)
  • Gurkan

Jag fick 2010, fick 60 dagar och pusslade med lite semester så jag gick hem ganska tidigt.
    Min chef skrev att hon inte kunde omplacera mig och att arbetet krävde mycket lyft, 1-3 avdelning och vinter. Själv skrev jag utförligt vad hela min dag innehöll men anledningen till att jag fick var att jag hade dokumenterade problem med fogarna.

• Eber
    wilmis05 skrev 2011-08-08 18:12:29 följande:
    Än har jag som tur var inga problem :) Men det som känns jobbigt är att man inte vet hur det kommer att bli senare. Det blir ju jobbigare sen framåt vintern kan jag tänka mig. Vi har 12 barn som är födda 09 och 2 barn som är födda 10. Så det blir en del lyft och en massa påklädning :)
    du kan nog inte söka i förebyggande syfte.... De vill ju ha läkarintyg, eller intyg från BM att du inte klara av att utföra ditt arbete... vilken vecka är du i?
  • wilmis05
    Eber skrev 2011-08-08 18:15:32 följande:
    du kan nog inte söka i förebyggande syfte.... De vill ju ha läkarintyg, eller intyg från BM att du inte klara av att utföra ditt arbete... vilken vecka är du i?
    Än är jag bara i vecka 15. Men enlgit min barnmorska ska man söka innan, fast jag förstår att det är lite tidigt än. Sen har jag oxå hört att om man har intyg från läkare osv, så ska man bli sjukskroven istället. Men jag kan ju iofs ha missuppfattat det :)
  • Eber
    wilmis05 skrev 2011-08-08 18:22:31 följande:
    Än är jag bara i vecka 15. Men enlgit min barnmorska ska man söka innan, fast jag förstår att det är lite tidigt än. Sen har jag oxå hört att om man har intyg från läkare osv, så ska man bli sjukskroven istället. Men jag kan ju iofs ha missuppfattat det :)
    Du kan säkert söka ändå, jag hade mycket sammandragningar och foglossningar och massa annat, jag bifogade ett utdrag från mina telefonsamtal med BM där det står typ; gravid v 26, mycket sammandragningar trots vila, v27 bla bla
    då fanns det dokumenterat hur jag hade mått hela tiden, och sånt vill fk se, såvida det inte är ett arbete man uppenbart inte kan utföra...
    Vet dock en hel del som har fått avslag...
  • LillaRu

Mina kollegor som jobabt på småbarn har fått beviljat! De skrev ned allt som man gör på en dag från öppning till stängning. Alla lyft, böjningar, stolar som ska upp o ned
    böja sig för tvätta händer på små för att klä på, plocka leksaker på golvet, lyfta av tunga sandlock...and so on!

Svar på tråden Förskollärare som blivit beviljad havandeskapspenning?