• knäckehäxa

doppresent? gärna kunna använda under sin uppväxt

jag vet att det finns en hel drös med andra trådar i detta ämnet, men jag tycker inte att jag hittar vad jag vill där

jag ska bli gudmor åt en pojke och vill nu hitta en fin doppresent åt honom
    men jag vill att det ska vara något speciellt, något som han kan använda under sin uppväxt.
    kanske inte tills han är 18 men iaf tills han är kanske 10

någon som har något förslag?

kom gärna med andra förslag om ni har något ni tycker är bra :)

• Svar på tråden doppresent? gärna kunna använda under sin uppväxt
  • Gliimma

Sverigeflagga som man ställer fram på födelsedagar med guldfot och gravera in namn och datum :)

• knäckehäxa

tack för alla svar!
    jag vet inte varför men jag har verkligen fastnat för kånken från fjällräven!

jag vill inte ge något 'tradiotionellt', det är inte JAG att ge bort något sådant.
    men en kånken känns väldigt gulligt tycker jag :)

ett fårskinn låter också väldigt fint
    o en stol med hans namn låter härligt. den har man ju kvar hela livet trots att man inte kan använda den när man blir stor :)

• knäckehäxa

njae inte helt, men jag tror det får bli en kånken faktiskt
    dom är så himla fina, och finns i massa färger! :)

men jag är jättesugen på stolen också!
    vet dock inte vart jag ska få tag på en liten stol.. och sen är det ju färg osv osv.

• MissEllie

Vår dotter fick en jättefin stol från cervera och så hade farföräldrarna målat dit namnet själva. Så fint!

• GrabbarnaZ

Hittade ett lite tuffare silver smycke som var som en tuffare kub/stav där jag lät gravera in pojkens namn. Gav bort det nu med en liten tunn silverkedja men tanken är att ju äldre han blir kan man ju bytta kedja och även ha det i läderband. Hoppas det blir en gåva han kan ha användning av länge. 

• knäckehäxa
    GrabbarnaZ skrev 2011-09-01 10:00:33 följande:
    Hittade ett lite tuffare silver smycke som var som en tuffare kub/stav där jag lät gravera in pojkens namn. Gav bort det nu med en liten tunn silverkedja men tanken är att ju äldre han blir kan man ju bytta kedja och även ha det i läderband. Hoppas det blir en gåva han kan ha användning av länge. 
    åh det var en bra doppresent! :)
    FrökenL skrev 2011-09-01 05:07:07 följande:
    Jag gav bort en Mini kånken i namngivningsgåva, mycket uppskattat =)
    ja jag ska ge en mini kånken till honom!
    har inte köpt den än för jag är arbetslös, så ska spara pengar varje månad så får han den lagom till jul eller nått :)
    har informerat föräldrarna dock, och dom blev jätteglada!
    nu är bara frågan vilken färg, den finns ju i SÅÅ många färger! ;)
  • wiickan

Jag brukar ge en "sparkub" från Cult i doppresent. Själv tycker jag bäst om den med mönstret My & Mini. Även om det är ett barnmönster kan man ju använda den hela livet.

• knäckehäxa
    wiickan skrev 2011-09-03 08:59:35 följande:
    Jag brukar ge en "sparkub" från Cult i doppresent. Själv tycker jag bäst om den med mönstret My & Mini. Även om det är ett barnmönster kan man ju använda den hela livet.

jag gav en liknande till pojkens storasyster för ett par år sedan,
    mamman/min kompis berättade att den står i en låda i förrådet
    så det är inget alternativ för min del.
    tack för tipset dock :)
Svar på tråden doppresent? gärna kunna använda under sin uppväxt