Anonym skrev 2011-08-11 14:17:02 följande:
vi är ett par i 27 års åldern.. varit tillsammans snart 2 år och har haft det likadant.
vårat förhållande startade med sex flera gånger om dagen i ca 1 år. sen flyttade vi hop och efter en månad blev allt väldigt annorlunda. min sambo ville inte alls lika ofta, inte ens en gång om dagen, inte ens varannan dag.. inte ens var tredje! detta kom helt plötsligt och jag höll på bli galen!
först tog jag det personligt och förstod inte hur han, som din sambo kunde bli hård av kyssar o smek och sen ändå inte vilja.. eller ens bara köra på för min skull! låter hemskt nu när jag läser vad jag skriver men jag kände så. idag vill jag ju inte älska min min sambo om vi inte båda är sugna.
sen ville jag mer än jag ens velat innan, mest troligtvis för att jag inte fick. jag trodde han inte älskade mig längre, att han inte tände på mig och allt de där.. försökte prata om det, han blev arg, jag blev ledsen, han försökte trösta, jag blev arg osv.. sen en dag när han insåg att jag verkligen inte trodde han älskade mig längre och att jag trodde han inte tände på mig blev han jätteledsen och började fundera en hel del själv.
sen tappade jag lusten. både på riktigt och på ren jävulskap hehe. från att aldrig ha sagt nej innan började jag säga nej. jag sa åt mig själv att jag helt enkelt inte får finnas tillänglig nästa gång han är på humör - hur kåt jag än är. innan hade jag ju fått ta det man fick så att säga.. det hjälpte lite.. han blev lite snopen.. när de hände 2 ggr på en vecka tror jag hade började tänka till.. sen älskade vi en gång.. och sen lät jag honom ta nästa initiativ igen.. som kom ungefär en vecka senare... nu har vi sex 1-2 i veckan igen.. och det känns bra..
i min sambos fall tror jag många saker har spelat roll.. han har gått från "bad boy" till att nu leva i ett riktigt förhållande där vi planerar barn o framtid.. han har beskrivit det själv lite som att brytet mellan att jaga sex bland vilka brudar som helst till att hitta den han vill leva med blev väldigt arrupt..
nu vet jag inte hur ni har det annars. pussar han och kramar dig? visar han dig sin kärlek på andra sätt? och det typiska, ni måste prata med varandra... men tvinga honom inte och tjata inte, det gör saken bara ännu värre. om du behöver närhet förklara det för honom.. be honom krama och pussa dig mer så att du kan veta att han finns där.
för mig själv likställde jag kärlek med sex innan och det har varit bra för mig att inse att någon älskar mig på riktigt, inte bara för vad jag kan åstakomma i sängen.
Har försökt att neka honom. Han tar inte ett nej och vet att jag själv är så kåt att jag ger med mig till slut. Det är enda gångerna som han är "på". Sen dröjer det länge innan han är det igen.
Jag känner dock igen mig i en hel del som du skriver. Och jag är väl där du varit. Jag likställer väl lite sex och kärlek. Jag kan hur jag än försöker inte förstå honom då han säger joo men jag älskar dig, tänder på dis så mycket m.m men vill inte ha sex. Trotts jordens stånd.
Aja.. det gör ont