• Bambi07

Bra trosor?

Hej allihopa, behöver lite hjälp och tips!
    Jag söker med lykta efter bra trosor. Det verkar inte gå att kombinera mina krav, dvs sköna och snygga. Jag gillar spets och sånt, och föredrar hotpants/hela trosor framför string. Problemet jag har är att varenda snyggt par jag köper verkar vara gjort av jag-vet-inte-vad för material, men det är inte bra för livet där under, om vi säger så. Alla bomullstrosor jag har fungerar finfint, så snygga bomullstrosor torde alltså vara det jag söker.

Någon som vet var/om dessa finns? Billigt är ju givetvis bra, men alla tips är välkomna. Börjar bli desperat.

• Svar på tråden Bra trosor?
  • Bambi07
    Lindreas skrev 2011-08-14 20:05:02 följande:
    De skönaste trosorna jag har är Hennes och Mauritz mammatrosor faktiskt. Har du testat dem? Eller funkar de kanske inte?
    Nja, jag är 20 år gammal. Mammatrosor känns inte riktigt aktuellt :P
  • pysselpussar

På Kappahl har de några där man får ta tre och betala för två, med en liten spets runt midjan och runt benen. De brukar finnas i olika färger och mönster. De är supergoa tycke jag, och tål tom att köras på 60 grader lite nu och då

• Lindreas
    Bambi07 skrev 2011-08-14 20:10:07 följande:
    Nja, jag är 20 år gammal. Mammatrosor känns inte riktigt aktuellt :P
    Nej, men alltså, de ser ut som vanliga trosor, fast lite lägre i fram, inga såna som man drar upp över magen! Men de är väldigt väldigt sköna, med lite spets och sådär.
  • Emmi27
    Bambi07 skrev 2011-08-14 20:04:53 följande:
    Hur är de i materialet då? Känns de "billiga" liksom? Eller är det bomull eller vadå för något?
    Nej, de känns inte alls billiga eftersom de sitter så bra. Det är inte bomull utan 90% polyamid och 10% elastan. (gick och kollade :P ) Jag tycker inte ens man känner att man har dom på sig. det som är bra är att jag kan ha storlek Medium både nu när jag gått upp i vikt och när jag vägde mycket mindre och de sitter inte obekvämt tight nu och de är inte för stora när jag är mindre =) Jag tycker du ska dra till Twilfit och testa dem. Jag anser att de absolut är värda 129 kr.
  • Emmi27

dessa: www.twilfit.se/sortiment/sortiment.php är sjukt sköna!

Min kille hittade dom (fast hotpants) och tyckte att jag skulle testa och jag sa att de där kommer jag aldrig kunna ha för de är liksom inte så elastiska. Men gud vad bra de sitter och det tåls att säga igen att jag har mage vilket gör det jävligt svårt att hitta trosor som sitter bra. Väldigt fina också med lite deltaljer och lite spets. Alldeles lagom.

• Caila

Jag har lite samma problem som du och har kollat på flera ställen efter trosor i endast bomull, men det verkar som att det alltid finns lite elastan i. Jag köpte några på Citygross (hör och häpna!), jag tror att märket hetter Crossbow. Jag köpte på vinst och förlust trots att det fanns lite elastan i den, men jag måste säga att de varit mycket sköna hittills. Tyvärr verkar kvaliteten vara sådär, men de var billiga, tre för 100 när jag köpte dem. Jag köpte både boxer och hipster, men boxern var helt klart skönast, med mjuk spets och skön modell.

• Emmi27

En nyfiken fråga bara, vad är det som blir dåligt för underlivet för er med elastan?
    Alla är ju olika så det är svårt att säga vad som passar, jag har dock aldrig haft några problem med dessa matrial. Inte vad jag vet iaf Förvånad

• Bambi07
    Emmi27 skrev 2011-08-14 20:31:25 följande:
    En nyfiken fråga bara, vad är det som blir dåligt för underlivet för er med elastan?
    Alla är ju olika så det är svårt att säga vad som passar, jag har dock aldrig haft några problem med dessa matrial. Inte vad jag vet iaf Förvånad
    Svårt att förklara, det är inget helt uppenbart som typ röda prickar eller att det kliar. Men det känns mycket obehagligt och det känns som att det ska börja klia, liksom :P Det känns irriterat.
  • Caila
    Emmi27 skrev 2011-08-14 20:31:25 följande:
    Ja, eftersom syntetmaterial inte andas kan det bli problem med att det blir för tätt och kliar. I mitt fall handlar det om ganska rikliga flytningar som lindras lite av luftiga trosor och blir mycket värre om det blir för tätt.
  • Emmi27
    Caila skrev 2011-08-14 20:35:18 följande:
    Ja, eftersom syntetmaterial inte andas kan det bli problem med att det blir för tätt och kliar. I mitt fall handlar det om ganska rikliga flytningar som lindras lite av luftiga trosor och blir mycket värre om det blir för tätt.
    aha okej =) Då förstår jag!
  • Emmi27
    Bambi07 skrev 2011-08-14 20:35:18 följande:
    Svårt att förklara, det är inget helt uppenbart som typ röda prickar eller att det kliar. Men det känns mycket obehagligt och det känns som att det ska börja klia, liksom :P Det känns irriterat.
    okej, ja då kanske bomull är bättre och om du inte kan ha nåt annat så blir det ju svårt med dessa vi tittat på på twilfit =( synd för de är väldigt sköna! Kan ju kanske vara värt att testa?
  • Bambi07
    Emmi27 skrev 2011-08-14 20:39:29 följande:
    okej, ja då kanske bomull är bättre och om du inte kan ha nåt annat så blir det ju svårt med dessa vi tittat på på twilfit =( synd för de är väldigt sköna! Kan ju kanske vara värt att testa?
    Ja, 129 kr är väl inget att bråka om. Ska testa dem :) Twilfit kan väl mer än typ personalen på H&M, så kanske kan fråga dem om tips också.
  • Emmi27
    Bambi07 skrev 2011-08-14 20:42:10 följande:
    Ja, 129 kr är väl inget att bråka om. Ska testa dem :) Twilfit kan väl mer än typ personalen på H&M, så kanske kan fråga dem om tips också.
    Ja, dom är väldigt hjälpsamma och trevliga. Man känner sig väldigt välkommen där oftast.
Svar på tråden Bra trosor?