• Kärlekens gåva

Gonal-f eller menopur.. vad är bäst tror du??

Har kört Gonal-f både gånger tidigare.. äggen har varit av bra kvalitet men få...
    Efter två frysförsök och ett färskt efter en graviditet så har vi inte fått något syskon...  ska man köra på eller byta till menopur?

• Svar på tråden Gonal-f eller menopur.. vad är bäst tror du??
  • Lyxmamma

En annan grej jag provade nu när jag blev gravid på sjätte försöket var att jag visualisera hur jag fick upp bebisen på magen och hur jag satt med bebisen i famnen och gullade eller ammade. Jag visualiserade inte vägen dit utan enbart på det resultat jag ville ha. Kände verkligen hur varm jag blev i hjärtat och i kroppen. Hur lyckan strålade genom kroppen. Satt så då och då och försökte att däremellan inte tänka på att det kunde gå snett eller inte bli något. Jag skrev också brev till mig själv i datorn där jag skrev att jag hade fått barnet redan och att vi var så lyckliga osv. Anledningen till att jag provade det här är att jag har läst boken The Secret och då ska man visualisera och känna känslan av att ha det man vill ha. Men så fort man tänker på hur man ska få det så tvivlar man på att man kan få det så det är viktigt att tro och sen förvänta sig det. Låter skumt och flummigt men jag tyckte att det var värt att prova och det funkade Har provat det i andra sammanhang också - med pengar och det har kommit till mig. Med en husbil - det ska vi köpa nästa sommar pga pengarna som kom. En EU-moppe som jag skulle få men bestämde mig för att jag inte behövde trots allt. Lite skoj att experimentera Värt att prova kanske? Jag kan ju inte lova att det funkar för det är viktigt hur man gör det för att det ska funka men när man provat många gånger så är det värt att prova det mesta tycker jag

• Kärlekens gåva
    SoligLyxmamma skrev 2011-08-18 18:35:55 följande:
    En annan grej jag provade nu när jag blev gravid på sjätte försöket var att jag visualisera hur jag fick upp bebisen på magen och hur jag satt med bebisen i famnen och gullade eller ammade. Jag visualiserade inte vägen dit utan enbart på det resultat jag ville ha. Kände verkligen hur varm jag blev i hjärtat och i kroppen. Hur lyckan strålade genom kroppen. Satt så då och då och försökte att däremellan inte tänka på att det kunde gå snett eller inte bli något. Jag skrev också brev till mig själv i datorn där jag skrev att jag hade fått barnet redan och att vi var så lyckliga osv. Anledningen till att jag provade det här är att jag har läst boken The Secret och då ska man visualisera och känna känslan av att ha det man vill ha. Men så fort man tänker på hur man ska få det så tvivlar man på att man kan få det så det är viktigt att tro och sen förvänta sig det. Låter skumt och flummigt men jag tyckte att det var värt att prova och det funkade Har provat det i andra sammanhang också - med pengar och det har kommit till mig. Med en husbil - det ska vi köpa nästa sommar pga pengarna som kom. En EU-moppe som jag skulle få men bestämde mig för att jag inte behövde trots allt. Lite skoj att experimentera Värt att prova kanske? Jag kan ju inte lova att det funkar för det är viktigt hur man gör det för att det ska funka men när man provat många gånger så är det värt att prova det mesta tycker jag
    Absolut.. :)
  • Charlot

Försök 1 med gonal-f; 16 ägg, varav 2 befruktades, 1 ma.
    Försök 2 med menopur; 6 ägg, varav 1 befruktades, inget resultat alls
    Försök 3 med gonal-f + menopur kombinerat, 11 ägg, 2 befruktades. fick tillbaka båda samtidigt, ledde till tidigt missfall..

Nu försök 4 med gonal-f igen, 15 ägg varav hela 4 befruktade, fick tillbaka 2 och är i v11 med tvillingar!

Menopur är följdaktligen inte alls min grej, men allt är så otroligt olika! Har en annan kompis som vid sitt 5e försök fick menopur, och fick tvillingar av det... Det skadar aldrig att prova ny medicin om den man redan provat inte ger det resultat man vill ha! Lycka till, och våga för att vinna!

• Vädur 78
    Charlot skrev 2011-08-19 18:12:56 följande:
    Försök 1 med gonal-f; 16 ägg, varav 2 befruktades, 1 ma.
    Försök 2 med menopur; 6 ägg, varav 1 befruktades, inget resultat alls
    Försök 3 med gonal-f + menopur kombinerat, 11 ägg, 2 befruktades. fick tillbaka båda samtidigt, ledde till tidigt missfall..

Nu försök 4 med gonal-f igen, 15 ägg varav hela 4 befruktade, fick tillbaka 2 och är i v11 med tvillingar!

Menopur är följdaktligen inte alls min grej, men allt är så otroligt olika! Har en annan kompis som vid sitt 5e försök fick menopur, och fick tvillingar av det... Det skadar aldrig att prova ny medicin om den man redan provat inte ger det resultat man vill ha! Lycka till, och våga för att vinna!
    Grattis vad härligt! Har oxå haft dålig befruktning, har det alltid varit toppkvalité på det du fått tillbaka?
    ♥♥♥
  • Charlot

Vädur 78; Tack! Och ja, de har inte sagt nåt annat än att de sett perfekta ut.. Men det är tyvärr fortfarande mycket läkare inte kan se.. Det kan se hur bra ut som helst, men ändå inte vara det.

De 3 första försöken var inom landstinget, det 4e nu var vårt första betalförsök. Känns som om privatkliniken gjorde allt lite bättre.. Skrattande 

Hade eg tänkt ge upp efter de 3 första eftersom det gick så dåligt, men tänkte att vi kör 3 till, sen ger vi upp om det går lika dåligt. Är glad nu att vi inte gav upp!! 

• Charlot
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-17 14:56:07 följande:
    Jag har hängt i många IVF-trådar de senaste åren och aldrig någonsin läst om någon som blandat puregon, gonal-f och menopur. Men jag kan absolut ha missat nått.
    ..och jag är ju då en av dom som blandat.. Glad Gonal-f + menopur samtidigt, 2 sprutor i magen om dagen! (de ville öka min äggproduktion då bara menopur gav väldigt få, men samtidigt få den bättre kvalité som menopur oftast ger. Dock visade det sig att menopur inte alls gav nån bra kvalité för egen del)
  • Vädur 78
    Charlot skrev 2011-08-19 21:13:52 följande:
    Vädur 78; Tack! Och ja, de har inte sagt nåt annat än att de sett perfekta ut.. Men det är tyvärr fortfarande mycket läkare inte kan se.. Det kan se hur bra ut som helst, men ändå inte vara det.

De 3 första försöken var inom landstinget, det 4e nu var vårt första betalförsök. Känns som om privatkliniken gjorde allt lite bättre.. Skrattande 

Hade eg tänkt ge upp efter de 3 första eftersom det gick så dåligt, men tänkte att vi kör 3 till, sen ger vi upp om det går lika dåligt. Är glad nu att vi inte gav upp!! 
    Har du alltid fått tillbaka 2 dagars?

Så här har mina behandlingar sett ut:

IVF 1: 150ie Gonal f, långa metoden , 12 ägg, 2 befruktade.inget ET pga för mycket fragmentering.

IVF/ICSI 2 225ie Gonal f långa metoden, 14 ägg och vet inte om det var 11 eller 4 befruktade vi fick uppgifter om 11 men när vi tog ut journalen från RMC i Linköping stod det 4 där, 2  embryo av dålig kvalité tillbaka, minus

IVF/ICSI 3 225ie Gonal f långa metoden, 22 ägg 7 befruktade, 2 av dålig kvalité tillbaka, minus 

Detta var landstingsförsök och sen bytte vi till CA i Göteborg

IVF/ICSI 4 225ie gonal f, korta metoden, de testar IVF igen och gör hälften med ICSI, 22 ägg 7 befruktade får tillbaka en 3 dagars helt utan anmärkning och senare en blastocyst till frysen. Plussar och får barn maj 2010 

FET med blasto: minus 

IVF/ICSI 5: menopur 112ie , korta metoden, 8 ägg, 6 mogna, 1 befruktat men det stannar av dag 3 så inget ET

IVF/ICSI 6: Gonal f 187,5, korta metoden, 14 ägg, 4 befruktade, stannar av dag 3 inget ET 

har ju bara testat menopur en gång men går ju inte jämföra riktigt eftersom dosen blev allt för låg för mig. Nästa försök görs med 225ie igen och korta metoden 
    ♥♥♥
  • Charlot

Japp, de långtidsodlar inte när det blir så få befruktade..

Ni har oxå gjort på Sahlgrenska då förstår jag? Vi gick ju vidare till ivf-kliniken efteråt.. 

Vi har gjort alla med ISCI, brukar ju ofta inte bli superbra resultat då heller.. Men vi har tyvärr inte haft nåt val då mannen haft lite trötta killar.

Gonal-f verkar ju ändå vara rätt bra för din del, vet de varför det blir så dåliga befruktningar? 

• Vädur 78
    Charlot skrev 2011-08-19 21:54:15 följande:
    Japp, de långtidsodlar inte när det blir så få befruktade..

Ni har oxå gjort på Sahlgrenska då förstår jag? Vi gick ju vidare till ivf-kliniken efteråt.. 

Vi har gjort alla med ISCI, brukar ju ofta inte bli superbra resultat då heller.. Men vi har tyvärr inte haft nåt val då mannen haft lite trötta killar.

Gonal-f verkar ju ändå vara rätt bra för din del, vet de varför det blir så dåliga befruktningar? 
    Nej vi gick på RMC i Linköping och sen vidare privat på CA i Göteborg. I Linköping sa de att det var vår kombination som par det var fel på men på CA tror de att min äggkvalité är dålig men de kan inget säga till 100%
    ♥♥♥
  • Kärlekens gåva
    Vädur 78 skrev 2011-08-18 09:19:37 följande:
    Bra Jag gick på akupunktur när vi lyckades! Har gått hela sommaren nu med och hoppas det ska göra susen igen
    Hela sommaren.. hur många gånger har du hunnit att gå och hur många gånger gick du när du fick ditt förra barn.. :) nyfiken!
  • Vädur 78
    Kärlekens gåva skrev 2011-08-22 09:07:57 följande:
    Hela sommaren.. hur många gånger har du hunnit att gå och hur många gånger gick du när du fick ditt förra barn.. :) nyfiken!
    Sommaren för två år sen innan vi lyckades så började jag i juni månad och gick en gång i veckan fram till start den 24 augusti(förutom 2 veckor när vi var utomlands i juli). Under sprutperioden blev det en behandling och sen en efter ÄP.
    Det kommer bli något liknande nu.... Måste blivit ca 12 behandlingar 
    ♥♥♥
  • Kärlekens gåva
    Vädur 78 skrev 2011-08-22 17:24:25 följande:
    Sommaren för två år sen innan vi lyckades så började jag i juni månad och gick en gång i veckan fram till start den 24 augusti(förutom 2 veckor när vi var utomlands i juli). Under sprutperioden blev det en behandling och sen en efter ÄP.
    Det kommer bli något liknande nu.... Måste blivit ca 12 behandlingar 
    12 behandlingar.. jag ska göra min tredje idag.. kanske därför hon vill vänta tills oktober.. isåfall blir det insättning i november.
  • Vädur 78
    Kärlekens gåva skrev 2011-08-23 09:01:42 följande:
    12 behandlingar.. jag ska göra min tredje idag.. kanske därför hon vill vänta tills oktober.. isåfall blir det insättning i november.
    Ja min vill gärna att man börjar ett tag innan
    ♥♥♥
  • Kärlekens gåva
    Vädur 78 skrev 2011-08-23 09:07:58 följande:
    Ja min vill gärna att man börjar ett tag innan
    Var hos Lei igår... jag ska vänta med spraystart ... så tidigast insättning i november... hinner alltså med cirka 12 behandlingar.. men jag kommer att lyssna lite till henne också.. men jag  hoppas att det ser bra ut i kroppen tills dess.. det är ju mycket pengar också.. :/
  • Gaaaa

Ju högre dos Gonal-f jag hade desto färre äggblåsor och fler äggblåsor som var tomma.

Vi ska göra ett sista IVF och jag ska göra det utomlands för att få tillgång till nyare läkemedel..

Vi fick aldrig fler än 10 ägg. med stort bortfall vid befuktning och delning
    Har gjort 6 st och ingen har föreslagit att byta till menopur..

• Butterfly1
    Hej,

I will begin my ivf treatment in Stork klinik in Danmark, The gyn told me that she will stimulate me with Gonal-f , 450 Iu per day for 7 days , and based on my age that is 44 she needs to use the maximal dose of Gonal- F injection, 
    Is anyone here did ivf in Stork before and used Gonal-f injection at this dose?
    Is this kilinik good ?
Svar på tråden Gonal-f eller menopur.. vad är bäst tror du??