• Border

Vad kan du om husmanskost?

Dom rätta svaren är från boken "husmanskost" Förlag: Nicotext. vissa av svaren är från livsmedelsverket och forskning

Jag vet att det säkert kan variera från bok till bok och från en person till en annan vad man tycker är rätt svar. 

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad kan du om husmanskost?
  • Landslide

10 av 10

Men vissa passar väl ändå inte in i husmanskost?

• Jag är bara jag

Alla rätt,men så var ju frågorna lätta också. Kalops och lapskojs har jag dock inte ätit sen skoltiden på stenåldern,men lapskojs var gott minns jag. Glad

• Lavish

Visste inte det där om kålen men jag vet inte riktigt om det betyder att jag har dålig koll på husmanskost...

• mliten

Alla rätt men annars hade jag blivit förvånad fast husmanskostfrågor....mjaa...

• 8Viola2

Ditt bästa resultat är 10 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 85 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 9 rätt.

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ♥ Nathalie 29/5-10 ♥
  • k girl
    Hehe, det där satt jag också och klurade på.
  • Viggo och pyrets mamma

10 av 10, jag kan min husmanskost med andra ord men å andra sidan vete tusan om jag tycker Moussaka platsar under kategorin "Husmanskost" ;)

-Mammas älskling 080425-
  • Border
    Viggo och pyrets mamma skrev 2011-08-19 19:35:42 följande:
    10 av 10, jag kan min husmanskost med andra ord men å andra sidan vete tusan om jag tycker Moussaka platsar under kategorin "Husmanskost" ;)

Nej, det tycker nog inte jag heller egentligen. Men moussaka stod med i min husmanskost kokbok.

Grattis till 10 rätt! 
  • Snösparv

10 av 10 rätt på första försöket! Kul test men håller med om att allt kanske inte handlade om husmanskost Glad

• sollo

Ditt bästa resultat är 9 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 139 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 9 rätt.

Hade fel på frågan om kålen

• CrazyChristina

8 av 10

Kunde inte

Vad sägs det att kål har för speciell "sjukdomseffekt"?

Ingredienser: 1 burk salta biten, 8-10 stora potatisar, 1 lagerblad, 4 vitpepparkorn, 3 kryddpepparkorn, 1 msk smör. Vad heter maträtten?

♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
  • Dundermamman

10 av 10

...tur det, annars hade jag fått skämmas då jag jobbar som kock

*Om man söker efter regnbågen får man faktiskt stå ut med lite regn*
  • cherrycupecake83
    Ditt bästa resultat är 10 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.
  • Lena

man ska inte ha någon ost i carbonara dock men väl till den

Svar på tråden Vad kan du om husmanskost?