• mmmiikaela

Hur mkt socker/vaniljsocker kan man ha i ersättningen?

vill inte ha några korkade kommentarer eller liknande, jag är desperat! min son vägrar äta. och bvc säger bara att vi ska avvakta, vad är de vi ska vänta på undrar jag?

har hört lite om att man kan ha i lite socker eller vaniljsocker i ersättningen, men hur mkt ska man ha i av sockret eller vaniljsockret? per 100 ml.

son född 09, & lillebror som kommer i slutet på juni.
  • Svar på tråden Hur mkt socker/vaniljsocker kan man ha i ersättningen?
  • Lindha74

Vad säger dom på BVC som storebror då som är som inte växer?

Min dotter blev jättesjuk när hon var runt 11 mån med vattniga diaréer, hög feber och kräkningar och det enda jag fick i henne var kanske 1 dl välling på ett dygn. Det slutade med flertalet inlagda nätter och dropp i flera omgångar och efter det blev hon lika dan varje gång hon blev magsjuk, i princip matvägrade helt...

Men det var ju under en begränsad period men jäklar vad jobbigt det var... Det måste ju vara jättejobbigt för dig att ha två barn med samma problematik och ingen tar er på allvar riktigt känns det som? Det är ju inte normal att ha barn som äter så lite och inte växer? Hur är utvecklingen på stora killen då? Är han ungefär som andra barn i samma ålder?

• Trynträ

Fast den är väl rätt söt ändå. Har du provat att byta sort eller flaska? Kanske rinner det för fort.

• Trynträ
    mmmiikaela skrev 2011-08-21 23:58:17 följande:
    dom säger att han inte mår dåligt o verkar slö. han går inte upp i vikt nej.
    Fast du säger ju att han sover mer nu. Det tyder väl på slöhet om han inte gjorde det förut?
  • mmmiikaela
    Trynträ skrev 2011-09-01 21:59:16 följande:
    Fast du säger ju att han sover mer nu. Det tyder väl på slöhet om han inte gjorde det förut?
    fast de va ju ett tag sen ja skrev de, nu är han som vanligt, de kanske va en fas bara att han sov mkt..
    var på barnakuten nu ikväll för han skrek så mkt.. han hade öroninflammation men han hade gått upp bra i vikt denna gång! wiho! men de går ju i vågor de där men är glad att han hade ökat!
  • Trynträ
    mmmiikaela skrev 2011-09-01 23:18:49 följande:
    fast de va ju ett tag sen ja skrev de, nu är han som vanligt, de kanske va en fas bara att han sov mkt..
    var på barnakuten nu ikväll för han skrek så mkt.. han hade öroninflammation men han hade gått upp bra i vikt denna gång! wiho! men de går ju i vågor de där men är glad att han hade ökat!
    Skönt att det går åt rätt håll i alla fall. Förstår att det måste vara jättejobbigt och frustrerande med en bäbis som inte äter ordentligt.
  • mmmiikaela
    Trynträ skrev 2011-09-02 16:22:11 följande:
    Skönt att det går åt rätt håll i alla fall. Förstår att det måste vara jättejobbigt och frustrerande med en bäbis som inte äter ordentligt.
    ja de är riktigt jobbigt, man har ju hela tiden pressen på sig att få i honom så ha ska gå upp i vikt. nu har han fått öroninflammation också, alltid ska de vara nåt! vä'ntar på läkarsamtal då han inte tål medicinen! ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta för de ska alltid vara nånting, aldrig lugn o ro! ibland undrar man om nån driver med en.
  • SFHelen

har inte läst igenom tråden, men när min son skulle få erättning så vart jag rekomenderad att ha i ca 1 tsk vanlijsocker på 150 ml ersättning (ha ej i strösocker).

Detta för att han fick mjölkfri ersättning och den är inte sötad och smakar inte riktigt som vanlig ersättning man köper i affären. Detta var snart 4 år sedan, så riktlinjerna kan ju ha förändrats. Kanske inte vart klokare ;) men jag hoppas att det verkligen löser sig för dig.  

• mmmiikaela

Krånglet fortsätter, han äter ingrnting dagtid på nätterna kan ja få i han 2 mål iaf. Börjar bli lite frustrerande, ibland går de ok ett par dagar o han går upp sen vägrar han flera dagar igen :(

• Tvillingar11

Äter han annat? Hur gammal är han och hur mycket väger han nu? Har liknande problem med min tjej!

• mmmiikaela

Nu har vi börjat med mat, de älskar han. Så vi hoppas han äter hela portioner snart, han har gått ner en del i vikt på senaste, väger 6kg nu.

Svar på tråden Hur mkt socker/vaniljsocker kan man ha i ersättningen?