• mmmiikaela

Hur mkt socker/vaniljsocker kan man ha i ersättningen?

vill inte ha några korkade kommentarer eller liknande, jag är desperat! min son vägrar äta. och bvc säger bara att vi ska avvakta, vad är de vi ska vänta på undrar jag?

har hört lite om att man kan ha i lite socker eller vaniljsocker i ersättningen, men hur mkt ska man ha i av sockret eller vaniljsockret? per 100 ml.

son född 09, & lillebror som kommer i slutet på juni.
  • Svar på tråden Hur mkt socker/vaniljsocker kan man ha i ersättningen?
  • La Lola
    mmmiikaela skrev 2011-08-21 22:28:56 följande:
    japp, ingen skillnad, snarare värre.
    Ok....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • mmmiikaela
    trollis 81 skrev 2011-08-21 22:30:05 följande:
    Rumstempererat eller lite kallare, kanske går hem
    har provat rumstemp men de gick inte alls.. :/ ibland kan han ju äta.. men de är ju för att han är så jävla vrålhungrig o inte har nå val eftersom han inte ätit på så himla länge.. :s
  • La Lola

Är det likadant även om nån annan matar?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • mmmiikaela
    La Lola skrev 2011-08-21 22:45:52 följande:
    Är det likadant även om nån annan matar?
    Japp, precis likadant om inte värre! :/
  • Rocket Mania

Men alltså. För att sammanfatta det hela är barnet 2 månader (?) och äter 80-100 ml ersättning på ett dygn? Det lär han inte överleva speciellt länge så jag skulle nog parkera mig på akuten om jag vore du.

Annars. Om han äter 100 ml när han är riktigt hungrig kanske du ska glesta ut mattillfällena? Han kanske är en sån som vill äta mycket men sällan.

Kissar han 5-6 blöjor med ljus kiss per dygn? Bajsar? 

• Lindreas

Allvarligt talat, ni får i ert spädbarn runt en deciliter ersättning per dygn och läkarna säger att ni ska avvakta?! Vad i helvete är det ni ska vänta på!? Lill-pojken går inte upp i vikt och äter inte, vad är det för klåpare ni har träffat?! Förlåt, jag blir så jävla arg av att läsa det här! Min unge fick nog i sig närmare 15 gånger mer än så när han lika gammal! Jag hade nog testat att ringa 1177 och rådfråga vart ni kan vända er. När vår skrutt inte kunde äta på grund av förkylning vid två veckors ålder blev det stort pådrag på en gång, vi fick komma in så de fick rensa upp lite i luftvägarna på honom, då var det illa att ett spädbarn inte åt ordentligt.

• mmmiikaela
    Rocket Mania skrev 2011-08-21 23:04:28 följande:
    Men alltså. För att sammanfatta det hela är barnet 2 månader (?) och äter 80-100 ml ersättning på ett dygn? Det lär han inte överleva speciellt länge så jag skulle nog parkera mig på akuten om jag vore du.

Annars. Om han äter 100 ml när han är riktigt hungrig kanske du ska glesta ut mattillfällena? Han kanske är en sån som vill äta mycket men sällan.

Kissar han 5-6 blöjor med ljus kiss per dygn? Bajsar? 
    han är 2 månader imorgon, nej så lite äter han inte, alltså han äter typ 2 mål om dagen bra, för att han är så jävla hugnrig o inte har nå val, då kanske han får i sig cirka 100, vid två tillfällen, resten av dagen äter han typ ingenting. idag åt han 8.30 o 15.30 sen vill han inte ha. vi ger ju honom när han verkar hungrig, aldrig annars, han kan vråla som en dåre av hunger, sen kanske han äter 10 ml o sen slocknar han eller vill inte ha mer. de är svårt o förklara men de spelar ingen roll hur långt de är mellan målen han är likadan endå.

har inte räknat blöjor men än så länge har ja inte reagerat nå konstigt när ja bytt, han bajsar ju mer sällan nu när han inte äter nå bra men bajset är normalt.
  • mmmiikaela
    Lindreas skrev 2011-08-21 23:13:30 följande:
    Allvarligt talat, ni får i ert spädbarn runt en deciliter ersättning per dygn och läkarna säger att ni ska avvakta?! Vad i helvete är det ni ska vänta på!? Lill-pojken går inte upp i vikt och äter inte, vad är det för klåpare ni har träffat?! Förlåt, jag blir så jävla arg av att läsa det här! Min unge fick nog i sig närmare 15 gånger mer än så när han lika gammal! Jag hade nog testat att ringa 1177 och rådfråga vart ni kan vända er. När vår skrutt inte kunde äta på grund av förkylning vid två veckors ålder blev det stort pådrag på en gång, vi fick komma in så de fick rensa upp lite i luftvägarna på honom, då var det illa att ett spädbarn inte åt ordentligt.
    jag vet, alla blir arga de som hör om de här, vi får i han kanske 300 på ett dygn sammanlagt, han ska enligt läkare äta runt 150ml 5-6 ggr per dygn.. men endå gör dom inget, för han mår inte dåligt o då gör man tydligen inget.. de är de enda dom verkar gå på här, tyvärr. :/
  • En Ängel

Lägger in ett litet inlägg. Hoppas allt löser sig och att han snart börjar äta igen!!!

Svar på tråden Hur mkt socker/vaniljsocker kan man ha i ersättningen?