• lillangel

Jag orkar inte ha de här livet, får PANIK!

Älskar att vara mamma, älskar min son mer en livet, jag blev ensam mamma innan han föddes, haft strö jobb tills jag bestämde mig för att studera,för jag kan inte hitta jobb som undersköterska på dagtid, så de blev kontors jobb,

hade flyt och fick jobb direkt samma dag min utbildning va klar men tyvörr inte i min hemort utan en kommun som de tar 40 min med buss att åka till + tiden att gå allt som allt dörr till dörr tar det 1 tim 15min, går upp 5.30 och hemma med lillen 17.30 Jag klarar inte de här livetGråter Jag kommer inte orka ha de såhär , de är slitsamt som ensam mamma och va borta 12 timmar hemifrån för att sen komma hem och laga mat ,städa och tvätta och hinna mysa med sonen för att sen sova. Man har ju inte råd att gå ner i tid heller.

Mår så dåligt,vill inte ha min 3åring 11 timmar på förskolan

• Svar på tråden Jag orkar inte ha de här livet, får PANIK!
  • Snäckan25
    lillangel skrev 2011-08-21 21:57:09 följande:

Älskar att vara mamma, älskar min son mer en livet, jag blev ensam mamma innan han föddes, haft strö jobb tills jag bestämde mig för att studera,för jag kan inte hitta jobb som undersköterska på dagtid, så de blev kontors jobb,

hade flyt och fick jobb direkt samma dag min utbildning va klar men tyvörr inte i min hemort utan en kommun som de tar 40 min med buss att åka till + tiden att gå allt som allt dörr till dörr tar det 1 tim 15min, går upp 5.30 och hemma med lillen 17.30 Jag klarar inte de här livetGråter Jag kommer inte orka ha de såhär , de är slitsamt som ensam mamma och va borta 12 timmar hemifrån för att sen komma hem och laga mat ,städa och tvätta och hinna mysa med sonen för att sen sova. Man har ju inte råd att gå ner i tid heller.

Mår så dåligt,vill inte ha min 3åring 11 timmar på förskolan

hej vännen. vet PRECIIS hur du mår,lr ja tror jag gör iaf. Hade det som du innan jag gick ned i tid, var tyvärr tvungen för jag orkade sj inte ha det så och lillen som är 1 1/2 nu ska inte behöva vara 11 tim på dagis och sen  direkt hem och sova, var en ohållbar situation som jag kände att jag måste lösa.
    Jobbar nu 8-15 och han e på dagis 7-16 caoch det känns mkt bättre,plus att vi dfår mer kvalitetstid tillsammans.
    vet inte om detta driekt var något råd utan ville väl mer berätta att du inte e ensam :)
    /kram sandra
  • lillangel
    Snäckan25 skrev 2011-09-19 11:19:24 följande:
    hej vännen. vet PRECIIS hur du mår,lr ja tror jag gör iaf. Hade det som du innan jag gick ned i tid, var tyvärr tvungen för jag orkade sj inte ha det så och lillen som är 1 1/2 nu ska inte behöva vara 11 tim på dagis och sen  direkt hem och sova, var en ohållbar situation som jag kände att jag måste lösa.
    Jobbar nu 8-15 och han e på dagis 7-16 caoch det känns mkt bättre,plus att vi dfår mer kvalitetstid tillsammans.
    vet inte om detta driekt var något råd utan ville väl mer berätta att du inte e ensam :)
    /kram sandra
    Tack Ja de va ändå skönt att höra att man inte är ensam <3 Jag tänkte gå ner i tid efter jul, fick veta att min chef vill sänka min arbetstid om jag vill... ska löneförhandla lite först när jag skrivit på fastanställnings papper sista november.kram!
  • Bedhead
    lillangel skrev 2011-08-22 19:22:38 följande:
    min mamma går upp 4 på morgonen och kommer hem 16 på em så hon orkar inte de, min syrra orkar inte heller, hon har sagt nu att hon kan hämta sonen ibland på fredagar då hon är ledig,vi har våra barn på samma dagis.

Fast om de ändå inte avlastar nämnvärt så skulle jag hellre bo närnare jobbet. De bor ju ändå tillräckligt nära för att ni ska kunna ses på helger och så.
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • As mamma

Förstår hur du har det.. det var en period där jag var borta 12 timmar/dag när sonen var 3 och han hamnade i en depression.... Aldrig mer. Men som det är nu har du väl inte så mycket val. Det bästa du kan göra är att fortsätta leta och hoppas att det dyker upp något bättre. Kan du inte få jobb som USKA på någon vårdcentral förresten? Då är det ju vanliga tider som gäller.

• lillangel
    Bedhead skrev 2011-09-19 20:39:50 följande:
    Fast om de ändå inte avlastar nämnvärt så skulle jag hellre bo närnare jobbet. De bor ju ändå tillräckligt nära för att ni ska kunna ses på helger och så.
    de är du det, jag flyttar inte för ett jobb till en kommun som är hemsk att bo i,vantrivas där man bor för ett jobb,ne tack! då väntar jag hellre på att det ska bli jobb ledigt i min kommun  eller går ner i tid när jag fått upp min lön.
  • Ronjan709

Är det helt omöjligt att gå ner till 80 %? säg upp kabeltv, skär ner på tel o kläd kostnader. Du kanske klarar dig utan att handla kläder 1-2 år o barnkläder kan man hitta otroligt billigt på second hand. Kanske har du ngt av värde du kan sälja också och få in lite extra pengar? Jag skulle helt klart försöka jobba färre timmar  1-2 år även om det blev tufft ekonomiskt

• Eisa

Hur bor du som inte har råd att gå ner i tid? Jag är ensamstående och klarar mig jättebra på att jobba 80%.

• onelifetolive

Du skriver att du inte flyttar för ett jobb.

Jag tycker du resonerar fel.

Du flyttar väl för att få mer tid med ditt barn isf?

Flyttar du till staden du jobbar i borde du få 10 timmar mer "ledigt" / vecka. Det är mycket tycker jag.

• Januaribebis
    onelifetolive skrev 2012-03-22 00:58:17 följande:
    Du skriver att du inte flyttar för ett jobb.
    Jag tycker du resonerar fel.
    Du flyttar väl för att få mer tid med ditt barn isf?
    Flyttar du till staden du jobbar i borde du få 10 timmar mer "ledigt" / vecka. Det är mycket tycker jag.
    Är du ensamstående? som 100% ensam med barn så är de ganska viktigt att ha ett nätverk nära.
    jag jobbar iaf inte kvar där och nu mår vi bättre, min son började stamma och mådde väldigt dåligt av 10,5 tim om dagen på dagis, nu har vi de bra och vi får vara nära släkt och vänner samt jobbar i min ort. 
  • Lycklig88

Här är en till ensamstående.. vet hur de känns.. Jobbat en del jag med och känns som det bara blir för mycket varje gång..

Har en son på 3 år. Har jobbat och pluggat samtidigt och har inte bil eller körkort så de tar tid att åka till jobbet varje morgon, lämna på dagis osv sen e vi hemma vid 18 tiden på kvällen..inget liv de här asså..
    men samtidigt så ska man väl försöka vara glad att man har en son fin son som betyder allt för en.men det är svårt och de känns som ingen arbetsgivare förstår heller att man har barn och att man är ensamstående utan man ska bara jobba och inte gnälla typ.. men de är så himla svårt.. Massa kramar till er som är ensamstående som ändå klarar av allt :) hihi..

Svar på tråden Jag orkar inte ha de här livet, får PANIK!