Barnen får glass när vi vuxna får tårta. Ska man börja med special mat?
Hejsan.
Jag och sambon har lite delade meningar. Snart dags för kalas här och funderar på om han har rätt. I hans familj får barnen alltid glass kolasås och strössel när vi äter tårta. Och på vissa ställen görs det även special mat till barnen dvs makaroner och köttfärssås. Alltså det beror ju på lite hur man är uppvuxen.. jag har alltid ätit de vuxnas mat och morsan har aldrig gjort något extra så sett. visst vi har ju haft rolig mat när det är barnkalas eller vid spridda tillfällen då det piffas till lite extra. Funderar lite på vad jag ska inhandla. visst jag kan köpa glass om det behövs ju. Vad anser ni om saken tycker ni att sambon har rätt och hans närmaste familj. Eller hur det är på våran sida. Nu kom det ju lite andra dumma kommentarer med från hans sida som man kunde hållt käften om. Att tex mitt barn får en tråkig uppväxt och vad synd det är om min son som aldrig får rolig mat osv. Vill höra andras åsikt om saken.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-22 10:41
hej igen. tack för alla svar så snabbt! kul att läsa andras synpunkt på saken. inte bara jag som resonerar så ser det ut som. de andras barn som kommer på kalaset när sonen fyller 1 har alltid fått glass så jag vet faktiskt inte om de äter tårta. Är jag mycke elak om jag serverar tårta iallafall? Känner mig som en elak morsa faktiskt, kan ju inte fostra andras barn det tänker jag inte göra heller, men man får väl ta seden dit man kommer. Jag tänkte ge min son tårta när vi ska bort.